Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2025 15:05

Antwoord op onderwerp  [ 1454 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 59  Volgende
Voetbalcafe seizoen 2011/2012 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Voetbalcafe seizoen 2011/2012
Erick schreef:
Als het aan de andere kant was gebeurd, en er was gefloten had hij het ook fout gedaan.

Het is altijd zo mooi... het argument dat ik het andersom anders gezien zou hebben... Dat is geen argument, dat is een verzinsel!

05 dec 2011 0:49
Profiel
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Devils son schreef:

Ik schijn het een paar jaar gedaan te hebben. Het was onreglementair. Een schouderduw mag en die mag ook best mannelijk zijn. Maar je hand in iemands rug zetten en dan duwen mag gewoon niet. Klaar.

Ik doe het al een jaartje of 25, 9 van de 10 scheidsrechters fluiten niet voor deze "overtreding". Die ene die er wel voor fluit is in het algemeen de eigen scheidsrechter van het thuisspelende team.

En ja regels zijn regels maar als een scheidsrechter voor alles fluit waar hij volgens het boekje voor mag fluiten dan worden er weinig minuten meer effectief gevoetbald.

05 dec 2011 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
nee duidelijk geen duw in de rug door Schaken. Hij ging er gewoon goed voor en Willems dacht dat de bal uit zou gaan.
Ik zie hier geen enkele ovetreding. Ik vond dat Kuipers goed floot.

Ik voetbal al bijna 35jaar en hiervoor wordt zelden tot nooit gefloten.

't wordt wel weer spannend aan de top van de eredivisie ....

05 dec 2011 8:50
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
maarten-944 schreef:

Ik doe het al een jaartje of 25, 9 van de 10 scheidsrechters fluiten niet voor deze "overtreding". Die ene die er wel voor fluit is in het algemeen de eigen scheidsrechter van het thuisspelende team.

En ja regels zijn regels maar als een scheidsrechter voor alles fluit waar hij volgens het boekje voor mag fluiten dan worden er weinig minuten meer effectief gevoetbald.

Ik begrijp dat we het er in ieder geval over eens zijn dat het een overtreding is.

De enige vraag die dan over blijft is: moet je er voor fluiten of niet. Nou, ik zeg van wel, met name ook omdat ik Kuipers in dezelfde wedstrijd bij vergelijkbare duwtjes wel heb zien fluiten. Voor mijn gevoel wordt er in de eredivisie ook vaker wel dan niet voor gefloten, met name indien het een aanvaller betreft (dat zou niet uit moeten maken, maar een verdediger krijgt in de praktijk vaak meer ruimte voor dit soort dingen).

05 dec 2011 9:24
Profiel
Toon schreef:
nee duidelijk geen duw in de rug door Schaken.

Ja, maar jij ziet ook twee benen gestrekt vooruit als het er duidelijk maar één is, dus ik vermoed dat jij digitenne hebt icm met een buurjongen die in het schuurtje de hele dag knutselt aan de brommer ofzo... ;)

Citaat:
Ik voetbal al bijna 35jaar en hiervoor wordt zelden tot nooit gefloten.

Ik heb geen enkel idee hoe hier mee omgegaan wordt bij de amateurclubs, maar volgens mij is dat ook niet zo relevant. Daar heb je ook van die grensrechters die al vlaggen als het nog lang geen buitenspel is omdat ze nu eenmaal bij de club horen die misschien wel eens een doelpunt om de oren kan krijgen.

In de wedstrijd PSV-Feyenoord heb ik Kuipers er in andere gevallen wel voor zien fluiten (onder meer toen Derijck het deed) en ik kan mij nog herinneren dat het kennelijk een grof schandaal was toen Bakkal in dienst van PSV middels een duw zichzelf de ruimte verschaf om te scoren vorig jaar (zelfs de term matennaaier viel...).

05 dec 2011 9:31
Profiel
Vergelijkbaar "duwtje", onbestraft, maar indertijd zeker niet onbesproken:

http://www.youtube.com/watch?v=FcuE89ZVeuw

En hier een poll...

http://www.uithaal.nl/goal-ballack-was-duwfout/

Nou is Ballack een Duitser, dus dat zal ook wel invloed hebben, maar toch, meer dan 2 op de 3 personen vind dit een duwfout en dat het doelpunt afgekeurd had moeten worden.

05 dec 2011 9:41
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Toch wel grappig dat ik als enige hier vertrouwen had in Koeman als trainer voor Feyenoord.

05 dec 2011 9:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
@DS dat van Ballack is wel een duidelijke duw met slecht beeld. :mrgreen:
Maar bij Willems zie je echt niet dat die jongen uit balans gebracht wordt.
Is gewoon een duel om de bal. In eerte instantie doet Willems zelf handenwerk trouwens.

En het zegt genoeg dat hij niet eens protesteert.
Beetje naief gevoetbald en eerder een fout van de speler dan van de scheidsrechter lijkt mij.

05 dec 2011 10:54
Profiel
Hetgeen Roenkie hier heeft gepost laat inderdaad die duw niet zien, maar ik heb de wedstrijd gekeken op EL en daar waren wel beelden te zien waarop de duw goed zichtbaar was.

Dat een 17 jarig broekie niet het verstand heeft om zich te laten vallen, of te protesteren zegt mij weinig. Het is gewoon een overtreding, zelfs als je niet valt. En de scheidsrechter kon het duidelijk zien. Misschien heel vreemd, maar als de regels voorschrijven dat iets niet mag, dan vind ik dat de scheidsrechter op moet treden.

05 dec 2011 11:20
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Maar wat als er wel gefloten was dan?
Feyenoord had zo en zo gewonnen.
Het hele stadion ziet dat er hands gemaakt word door Willems en de scheidsrechter met zijn hulpjes niet?
Willems was gewoon te licht voor de wedstrijd gisteren, hij is nagenoeg de hele wedstrijd zoek gespeeld.
Heb bij de 2-0 geen moment aan een overtreding gedacht, beiden zijn een beetje aan het afhouden/duwen/trekken.

05 dec 2011 11:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Noord Holland
DS schreef
Citaat:
Hetgeen Roenkie hier heeft gepost laat inderdaad die duw niet zien, maar ik heb de wedstrijd gekeken op EL en daar waren wel beelden te zien waarop de duw goed zichtbaar was.

Laat dan beelden zien via een link waar dat uit blijkt. Ik zie zo echt geen overtreding en heb gelukkig geen EL.
Mijn god als je hele wedstrijden, van het niveau van onze Eredivisie, moet bekijken kun je meteen wel aan de prozac.

05 dec 2011 12:21
Profiel
Gert schreef:
Maar wat als er wel gefloten was dan?
Feyenoord had zo en zo gewonnen.

Of Feyenoord dan sowieso gewonnen had is onbekend. Het was in ieder geval spannender gebleven. Volgens mij had ik dat al geschreven.

Citaat:
Het hele stadion ziet dat er hands gemaakt word door Willems en de scheidsrechter met zijn hulpjes niet?

Dat was vanuit bepaalde hoeken ook niet te zien, maar daar had Willems geel moeten hebben.

Citaat:
Willems was gewoon te licht voor de wedstrijd gisteren, hij is nagenoeg de hele wedstrijd zoek gespeeld.

Ach, zo viel het mij op dat die superspits van Feyenoord op snelheid keer op keer werd geklopt door Bouma, die normaliter nog door de terreinknecht van PSV eruit gelopen wordt als de terreinknecht lijnen aan het trekken is...

Citaat:
Heb bij de 2-0 geen moment aan een overtreding gedacht, beiden zijn een beetje aan het afhouden/duwen/trekken.

Dat jij er niet aan denkt op dat moment kan. Ik weet niet wat jij hebt gezien.

05 dec 2011 12:33
Profiel
soepkip 986 schreef:

Laat dan beelden zien via een link waar dat uit blijkt.

www.eredivisielive.nl samenvatting van de wedstrijd aanklikken, kijken vanaf 2:20. Overigens liet men het bij de live uitzending nog beter zien, maar ook hier zie je duidelijk het zetje en dat Willems daardoor in onbalans raakt en daardoor Schaken de vrijheid krijgt om het doelpunt te maken.

En als Willems zich gewoon had laten vallen had hij m.i. ook wel de vrije trap mee gekregen, dus hij speelde gewoon ook dom.

Citaat:
Mijn god als je hele wedstrijden, van het niveau van onze Eredivisie, moet bekijken kun je meteen wel aan de prozac.

Ik geloof dat ik meer woorden heb gewijd aan die klacht dan de klacht over het niet fluiten voor die overtreding, maar o wee als ik kritiek heb op een scheidsrechter...

05 dec 2011 12:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
@DS Ik geef je gelijk dat vanaf deze kant een licht duwtje te zien is.
Volgens mij stond de scheidsrechter nog op de Feijenoord helft en was hij niet dichtbij genoeg.
Je ziet hem pas aankomen lopen op het moment dat Schaken inschiet.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zo'n duwtje niet echt erg vind, maar het is een overtreding en een handige.

05 dec 2011 12:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Devils son schreef:

Ach, zo viel het mij op dat die superspits van Feyenoord op snelheid keer op keer werd geklopt door Bouma, die normaliter nog door de terreinknecht van PSV eruit gelopen wordt als de terreinknecht lijnen aan het trekken is...

Tsja... dat is idd het PSV-perspectief, nu viel het mij weer op dat PSV een oudere landgenoot heeft van die spits die absoluut niets heeft laten zien (behalve een goede voorzet bij de 2-0) en dat ze hem nog aanvoerder maken ook :mrgreen:

05 dec 2011 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
hij legt zijn hand in zijn rug maar duwt niet echt - dus prima gevoetbald.

Devils Son schreef:
Ik schijn het een paar jaar gedaan te hebben.

Tja dat kan best en mss ook nog wel op Eredividie niveau, maar dat kan ik van je nickname natuurlijk niet zien.
Maar mss was je wel een duikelaartje :)

05 dec 2011 13:48
Profiel
soepkip 986 schreef:
Volgens mij stond de scheidsrechter nog op de Feijenoord helft en was hij niet dichtbij genoeg.

Hij heeft dus goed gefloten, alleen was zijn conditie ontoereikend voor de tweede helft begrijp ik? :mrgreen:

Nee, als hij het niet heeft gezien geldt hetzelfde als voor de handsbal.

Citaat:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik zo'n duwtje niet echt erg vind, maar het is een overtreding en een handige.

Zal ik dan maar eerlijk zeggen dat ik zo'n duwtje ook niet erg vind als het aan de andere kant gebeurt? ;) Alleen snap ik dan wel dat de tegenstander daar wat over te mekkeren heeft.

05 dec 2011 15:54
Profiel
roenkie schreef:

Tsja... dat is idd het PSV-perspectief, nu viel het mij weer op dat PSV een oudere landgenoot heeft van die spits die absoluut niets heeft laten zien (behalve een goede voorzet bij de 2-0) en dat ze hem nog aanvoerder maken ook :mrgreen:

Toivonen was niet in beste doen, dat klopt.

05 dec 2011 15:55
Profiel
Toon schreef:
hij legt zijn hand in zijn rug maar duwt niet echt

Ga gewoon naar die buurjongen toe en zeg dat je hem op zijn bek rost als hij nog één keer die brommer start als je voetbal kijkt! :twisted:

Citaat:
Maar mss was je wel een duikelaartje :)

Nee, ik was zo'n handige spits die bijna altijd werd teruggefloten als hij zo'n geintje uithaalde, dus je begrijpt dan hoop ik wel mijn frustratie! :mrgreen:

05 dec 2011 15:57
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Ja hoor we begrijpen je frustratie, ik heb een voorstel:

Morgenavond weer even plezier maken met een wat snelle rondjes Nordschleife.... op de PS3 met GT5!!!

:ba: :drive: :ba:

05 dec 2011 23:33
Profiel WWW Facebook 
Dinsdagavond zit ik vaste prik met mijn vrouw en schoonzusje in de fitnessruimte, dus dat gaat hem niet worden.

Overigens erger ik mij ook kapot aan het onfatsoenlijk van dhr. Reis, zijn zaakwaarnemer en ook dat clubje uit arnhem die alle fatsoensnormen aan de laars lappen. Op een kwaad moment zou je de heren toewensen dat hij nooit meer op niveau komt, maar dat gaat net wat te ver...

Ik erger mij overigens ook kapot aan ajax. En dan niet de club, maar de figuren in die club die de boel daar compleet aan het slopen zijn. Machtsspelletjes ten koste van alles en iedereen.

Kortom, ik erger mij de laatste tijd groen en geel aan het voetbal. Heerlijk... :mrgreen:

06 dec 2011 11:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Het is inderdaad nogal over-done die hele Ajax situatie. Zitten ze bij VI te zeuren dat het zo veel in de media komt en gaat het daar vervolgens ook drie kwartier over de organisatie daar die van de gemiddelde middelbare schoolklas nog een hoop kan leren als het op manieren aankomt :bang:

06 dec 2011 15:22
Profiel
Moderator
PF #57
Devils son schreef:
Kortom, ik erger mij de laatste tijd groen en geel aan het voetbal.

Dan is ADO Den Haag je nieuwe cluppie.... :mrgreen:

Reis +1
Ajax +1

06 dec 2011 15:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
En Reis.... tsja, Jordania en z'n kornuiten zijn wat minder beschaafd als PSV dus die hadden hem zo over de Afbeelding

06 dec 2011 15:24
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Die ten Have belde laatst toch helemaal naar Studio Voetbal?(Jack van Gelder)
Om daar in de uitzending een beetje hijgerig zijn verhaal te doen.
Wat een trieste stakker zeg :pukel:

06 dec 2011 18:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1454 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 59  Volgende