|
Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Auteur |
Bericht |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Geen idee wat beter is, ik vheb een 964 en vind hem prachtig. Maar kan net zo genieten als ik een 993 zie rijden/staan, ook prachtig. Dan denk ik altijd ook een liefhebber die het begrepen heeft . En voor de rest is deze discussie vooral een luxe discussie!
|
04 dec 2011 21:07 |
|
|
Targa 1977
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7Hoogland
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Als je het mij vraagt dan vind ik het vreemd dat er een prijsverschil is voor exemplaren van dezelfde kwaliteit, maar het blijft altijd een kwestie van vraag en aanbod. Voor mij was het destijds simpel. Ik vind zowel de 993 als de 964 mooi, maar een goede 964 was EUR 10K goedkoper. Dan is de keus snel gemaakt.
_________________________________________ If you have everything under control you don't drive fast enough
|
04 dec 2011 21:27 |
|
|
robvanvliet911
930 Turbo 85, 964 c2 cabrio 91
ex Carrera 4 cabrio 2001
ex Cayenne Turbo 2006
ex 944 1987 ex 944 1982
ex Porsche 911 T 1973Noord-Holland
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Ik vind de 964 en de 993 mooi. Het is denk ik, wat iemand ervoor over heeft. Ik werd verliefd op mijn wagen vanwegen de kleur ,dit vond ik veel waard.
_________________________________________ Als je het niet zelf kan , vraag het een ander.
|
04 dec 2011 22:14 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Dit was voor mij eigenlijk ook zo. Een 993 zoals ik hem hebben wilde was al gauw 10k duurder dan de 964 in dezelfde specs, een voor mij te groot prijsverschil gezien de grotendeels overeenkomstige bouw van de auto's. Bovendien heeft de 964 nog de klassieke looks met de smalle heupen en dat is voor mij ook wat waard. Maar als de 993 even duur was geweest, had ik nog niet zo 123 geweten welke ik zou hebben gekozen. De 964 en 993 hebben onderhuids veel gemeen. De 964 was 85% nieuw tov de voorganger, met ook al een nieuwe wielophanging met "weissach effect". De 996 was weer totaal vernieuwd tov de 993. Maar de 993 en 964 zelf schelen, afgezien van de achterwielophanging, niet zoveel. De motor en de bak zijn iets anders, maar schelen onderling minder dan met de voorganger en de 996. Alleen de achterwielophanging is totaal anders, en een deel van de body natuurlijk. Misschien wordt een opvolger wel een 993, misschien weer een 964...
|
04 dec 2011 22:26 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Erwin, het ging me vooral om toewijzen van de quote aan de juiste eigenaar, ere wie ere toekomt. Wat wegligging van de 993 betreft weet ook ik dat dit een gevoeliger punt is bij de 993. Beide 993s die ik heb gereden waren/zijn goed uitgelijnd en rijden dan zeker en koersvast op hoge snelheid. Mijn 993 C2 had de bilstein HDs en die is later iets verlaagd (hij stond te hoog toen ik hem kocht) en reed daarna prima. Maar ik heb me de afgelopen maanden wat ingelezen op dit topic omdat ik min of meer heb besloten dat volgend jaar de schokdempers "aan de beurt" zijn en ik vervangen door origineel geen goede optie vind. De 993TT heeft meer dan een ton gelopen en staat nog op de originele dempers. De meningen lopen erg uiteen, bilstein HDs (B6 of toch B8), koni sport of meteen maar helemaal voor de coil over oplossing met de PSS10. Er is erg veel informatie en gebruikerservaringen te vinden op internet over dit thema (993 & suspension), complicerende factor is dat wat de ene (te) "hard" vindt, voor de ander nog "comfortabel" genoeg is. Ik had min of meer gekozen voor de HDs met de originele veren maar neig nu toch weer naar de PSS10s. Tja, de zoektocht is ook al een deel van de fun, nu nog even kijken of we in een 993 (turbo) met PSS10 kunnen (mee)rijden, anyone?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
04 dec 2011 22:50 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
@MarkS, om het nu nog wat gecompliceerder te maken . . . denk ook eens aan KW Variante 3. Zeker in combinatie met uitwegen en uitlijnen op RS specs een niet te versmaden onderstel. Ik kreeg onlangs nog conplimenten van ervaren rijders, nadat zij met mijn 993 hadden gereden, dat zij het een bijzonder goed geheel en extreem fijn sturende 993 vonden. De bekende klachten qua rijden met een 993 had ik ook, dempers-, veren-, draagarmen vervangen, diverse keren uitlijnen, veerpootbrug etc. Op het punt van verkopen, op advies, toch nog de KW Variante 3 set gemonteerd . . . had ik jaren geleden al moeten doen
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
04 dec 2011 23:56 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Dat valt onder Onderstel en Remmerij
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
05 dec 2011 1:33 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
@MarkS: Eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit waar je voor kiest, alles is beter dan de originele schokdempers van de 993 of Turbo. Uit ervaring weet ik dat Bilstein B6 ( heb je B8 voor de 993??) erg goed is, ook in combinatie met bijvoorbeeld de paarse H&R veren. Bilstein PSS10 is de overtreffende trap en helemaal mijn keus. Wel iets stugger, maar zekers niet storend. Het kart gevoel komt dan weer terug in de 993, heerlijk! Ik denk dat KW en Bilstein niet zoveel verschillen van elkaar en alleen de Schumachers onder ons het verschil merken en kunnen aangeven wat het verschil exact is. @Nine-eleven: Nadat je veel te laat het advies had gekregen om eens KW te proberen was je enthousiast over de rijeigenschappen van jouw auto. Ik weet zeker dat als diegene jou PSS10 had geadviseerd, je net zo tevreden was geweest en nu PSS10 had aangeraden @Arenarood, topic werd eindelijk interessant
_________________________________________ Rebel engineering
|
05 dec 2011 1:44 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
@Erwin, diegene die mij hierin adviseerde is een bekende en integere Porsche-specialist. Hij heeft de voor- en voor zover aanwezig de nadelen van beiden aan mij voorgelegd, waarbij opgetekend dat Bilstein meer bekendheid heeft bij een breder publiek en KW meer bij de hardcore gebruikers. Naast het feit dat KW, hoewel marginaal, iets goedkoper is (wellicht mede door de korting die hij mij hier op kon verstrekken) vond ik de opmerking dat KW volledig rvs is uitgevoerd voor mij net dat beetje meer hebben. Beide onderstellen doen voor zover ik weet absoluut niet voor elkaar onder
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
05 dec 2011 2:05 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
KW is ook zekers een uitstekende keus en Johan verkoopt ze daardoor uiteraard ook regelmatig.
_________________________________________ Rebel engineering
|
05 dec 2011 2:22 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Nog maar even lichtelijk off topic dan: Bedankt voor jullie inzichten en adviezen. Wat wagenhoogte betreft zou ik hem eigenlijk op standaard (993TT RoW) hoogte willen laten. Ik neem aan dat hij daar nu ook op staat, maar ik laat dat nog wel even nakijken voor die tijd. Het voordeel van het lezen op fora zoals rennlist is dat daar een immense hoeveelheid informatie, kennis en ervaring te vinden is. Het nadeel is dat het vaak gaat om US spec 993s. Die wijken qua suspension dus al iets af van RoW. Had Kw3 hier ook al vaker gelezen maar kom die op bijvoorbeeld rennlist weer wat minder tegen. Zag dat Carnewal sinds kort ook de B8 levert voor de 993. Als ik het goed begrijp eenzelfde demper als de B6 (HD) maar specifiek voor verlaagde wagens dus iets korter dan de B6. De vraag is dan vervolgens weer of de 993TT standaard RoW "verlaagd" is? Omdat ik met de B6 of B8 mijn huidige veren kan behouden ben ik tov de PSS10 ruim 1K voordeliger uit. Mooi meegenomen maar wat mij betreft geen bepalende factor in de keuze. Denk inmiddels toch echt dat ik eens zou moeten rijden in een 993 met PSS10, de HDs ken ik van mijn C2. Het mag best iets strakker dan standaard, waarbij een standaard 993TT ook al weer wat stugger is dan standaard 993. Als het maar niet te stug wordt en lager wil ik eigenlijk ook niet ivm drempels. Auto wordt het meest gebruikt voor sportief straatgebruik en hoge snelheid autobahn (hier 10min van huis). Wat me opvalt in NL is dat een aantal specialisten die een goede naam hebben op het gebied van suspension alles kunnen doen, uitlijnen, uitwegen, etc, maar niet de beschikking hebben over de kinematic toe (gereedschap) om de 993 ook op de achteras uit te lijnen (fijnafstelling?). Los van de keuze van het materiaal speelt de keuze van de shop dus ook een belangrijke rol. On topic, heb de poll beantwoord met "nee"
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 dec 2011 8:20 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
wat ik wel fijn vind aan de 993 is de 6 bak, dacht dat de 964 een 5 bak heeft?
|
05 dec 2011 11:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
Klopt. ... de 964 heeft inderdaad een 5 bak - iets wat je MI alleen mist als je veel op auto(snel)wegen rijdt
|
05 dec 2011 11:47 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Gaat de 964 de 993 (in prijs) voorbij?
of 4 bak natuurlijk... lijkt wel drie want je gaat vaak in de twee weg... de 4 is heel lang... van 50 tot 285 zeg maar... moet je van houden dus...
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
05 dec 2011 12:39 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: CJ, Google [Bot], porschenot |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|