Aukevb's Porsche 944 1986
Eerst mezelf voorstellen:Ik ben Auke, geboren op 28/07/1993, wonend in Den Haag en nog scholier (6VWO).
Na mijn school wil ik graag IBM studeren aan de Rijksuniversiteit in Groningen.
Mijn sleutel carrière is begonnen toen ik met mijn broer en vriendjes uit de buurt ging meedoen aan de jaarlijkse buurt zeepkistenrace. Wij waren altijd bij mij thuis te vinden waar we bezig waren met het maken van onze perfecte zeepkist.
Het ene jaar hadden we er een schoen van gemaakt, het andere jaar een hond, vanwege sponsoring:smile:
Op mijn 13 jarige leeftijd ben ik begonnen met een Puch maxi S. Ik heb in de volgende jaren veel verschillende creaties gemaakt en voertuigen opgeknapt. Nu heb ik samen met een vriend, naast school, een scooter reparatie service, wat een erg goede manier is om de Porsche te bekostigen. Ook verkoop ik met de hand gemaakt Vespa LX onderdelen uit Vietnam aan verschillende scooterwinkels in Den Haag.
Ik heb nu als volgt bij mij thuis staan:
- Vespa LX50
- Suzuki RM125
- Aprilia AF1 Futura 50
- Puch Maxi S
Maar nu het idee van de 944:Omdat ik bijna 18 jaar werd en de overstap naar auto's wou maken begon ik met mijn vader te zoeken. De volgende wensen had ik voor een auto:
- Wegenbelasting vrij (ik heb geen liefde voor vaste lasten)
- Geen getunde boodschappen auto
- Karakteristiek
- Luxe van binnen
- Vlot
- Leuke klussen voor mezelf
Al snel kwam ik uit bij een 944. Wat een karakter met die koplampen, wat een looks en een luxe voor een oude auto. Ik begon te zoeken op marktplaats etc. maar vond niet hetgene waar ik echt opzoek naar was. Hierna ben ik begonnen om over de grens te zoeken. Ik vond via de Engelse Ebay een zwarte 944 uit 1986 met 113000 miles op de teller.
Na informatie gewonnen te hebben begin je te bieden en dan opeens staat er:
You won this auctionZo zag de auto op Ebay eruit:
Nu moest ik hem natuurlijk ophalen, maar ik had geen rijbewijs.
Gelukkig was mijn oudste broer voor een tennistoernooi in Engeland. Hij bood me aan om na afloop van zijn toernooi samen met mij de Porsche op te halen!
Het avontuur ging beginnen. Papierwerk, verzekering, papierwerk, ANWB, papierwerk.
Hoe is de dag des avontuur verlopen? 19/08/2011- 05:00 opstaan en richting Den Haag CS naar Eindhoven airport
- 09:25 vlucht met Ryanair naar London (stansted)
- 10:00 trein naar Letchworth Garden City
- 12:30 op Letchworth Garden City mijn broer ontmoet en hiermee naar de verkoper
- 13:30 wat een auto, precies wat ik zoek, papierwerk en betaling
- 14:00 rijden met een rechts stuur is toch even wennen vooral in een 944
- 16:00 file rond London. Blijft hij uit het uithouden?
- 19:00 aankomst in Dover. Hij houdt het echt uit? Maar wat een schrik elke keer als er een fles water in een bocht omvalt.
- 23:00 aankomst in Duinkerken; Beam Benders erop
- 03:30 aankomst in Den Haag
Wat een trots en wat een gezellig avontuur. DIT IS EEN GOEDE KOOP!!
De volgende ochtend wakker geworden waarna vader meteen met zijn mooie camera een paar foto's gemaakt had.
Natuurlijk eerst een grote schoonmaak er doorheen, maar....
Wat moet er allemaal gebeuren?het geen in het
groen heb ik gedaan in het
rood nog niet
-
Koelvloeistof systeem schoonmaken + nieuwe slangen-
Motorblok olie vervangen-
Versnellingsbakolie vervangen-
Luchtfilter, benzinefilter en oliefilter vervangen-
Bougies vervangen, 5 minuten werk-
Motorsteunen vervangen-
Rechte mooie velgen-
Verstelbaarheid passagiersstoel maken, houder verstellingsstang was gebroken-
Remblokken vervangen, veeel gebruik van kruipolie en een sterke ratel-
Uitlijnen auto-
Gasveren motorklep en achterklep, makkelijk maar zeer de moeite waard-
Klein plastic spul-
GB koplampen vervangen door EU koplampen, voor het niet verblinden van tegenliggers-
Tellerverlichting verbeteren-
Polijsten deurhendels (jaja, Porsche inscriptie)-
Slot achterklep verbeteren, uitelkaar halen en smeren-
Rubbers invetten, vetvetvet zuurvrij-
Nieuwe ruitenwissers-
Ruitenvloeistofreservoir vervangen voor een niet lekkende, met dank aan VOF de loods voor een goedkope niet lekkend reservoir-
Instaplijsten RVS-
Nieuwe boxen (trilling in oude)-
Nummerplaat verlichting-
Claxon-
Onderplaat-
Rubber voorbumper, nog emer dank aan VOF de loods-
Verschillende schroeven vervangen-
Nieuw sleutelkapje-
Porsche decals op de achterkantIk zal vast nog wat kleine reparaties zijn vergeten!