Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 23:33



Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Met het uitkomen van de nieuwe 991 komen natuurlijk heel wat klanten met hun 911 's om in te ruilen :oops:
We weten allemaal dat op dit moment niemand zit te wachten om dure auto's in voorraad te nemen :shock:
Denk maar dat er heel wat eigenaren zijn die een 997 bezitten van pakweg 2/3 jaar oud en graag een verse willen :drive:
Nou dan kan je als dealer mooi aan de bak, we weten wat zo'n speeltje waard is en dat je deze niet meer zo makkelijk uitdeelt :scratch:
Dat zal nog pittig onderhandelen worden neem ik aan, maar voor ons komt een aardige nieuwe markt aanzetten :wink:
We wachten rustig af en hebben alle tijd :thumright:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


06 dec 2011 15:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Bij ons in Belgie gaat dan nog eens de BIV (inschrijving van het voertuig) van € 5.000 naar € 10.000 voor dit soort speelgoed. :roll:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


06 dec 2011 15:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Ha die Paul, doet me goed je weer te lezen, waar zat je al die tijd :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


06 dec 2011 16:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Ik denk dat als iedereen met een 997 deze komt inruilen voor een 991 de PCs deze met open armen zullen ontvangen. Ik zie het "probleem" niet zo.

:popcorn:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 dec 2011 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Ik snap jouw bedenkingen Hans.

Op elke verkochte 991 wordt een klein beetje verdiend en de praktijk is dat je na elke verkochte 991 een dure 997 hebt moeten inruilen om de deal af te ronden. Na 15 verkochte 991's is je voorraad zomaar met een miljoen verhoogd. Dat geld moet wel effe geleend worden lijkt mij.

Ik denk dat Henk hier wel wat zinnigs over kan zeggen. Nu de vraag of hij dat ook wil. :D

Hier op Curaçao hebben de dealers het veel beter. De marge op een nieuwe auto ligt hier veel hoger. En daarnaast worden er geen auto's ingeruild. Alleen kopen, en niet zeuren dus.
_________________________________________
Rebel engineering


06 dec 2011 17:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Ik denk dat inruilwaardes behoorlijk laag zullen zijn. Per saldo moet er toch geld verdiend worden lijkt me. Een vriend van me is dealer (ok, geen Porsche) maar in het algemeen wordt er zo gerekend dat met iedere inruil men winst wil overhouden.

Ik heb eens een camperdealer gesproken die aan de inruil ten onder is gegaan (financiering van voorraad dus....wel vervelend)
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


Laatst bijgewerkt door Johndc op 06 dec 2011 18:06, in totaal 1 keer bewerkt.



06 dec 2011 17:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Johndc schreef:
maar in het algemeen wordt er zo gerekend dat met iedere inruil men winst wil overhouden.


Sterker nog, ik denk dat dit ook zal moeten :idea:
De pijp moet toch roken :wink:
Maar of een ieder een lagere prijs wil accepteren :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


06 dec 2011 17:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
zit dit allemaal niet al versleuteld in de 991 prijs?
_________________________________________
oud is beter


06 dec 2011 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Als er inderdaad een run komt op de 991 denk ik dat de inruilprijzen zeker flink zullen dalen en zal zich menig potentieel klant vervolgens bedenken. Een voorraadje van een miljoen financieren in deze tijd als autodealer is prijzig alhoewel ik niet het vermoeden heb dat Porschedealers barre tijden door maken en dus nog mooie cijfers kunnen aanleveren bij de bank. Het is daarnaast de vraag hoe lang zo'n gebruikte 911 blijft staan....de markt voor 2-3 jaar oude 911's is in NL volgens mij kleiner dan voor geheel nieuwe of oudere 911's met een prijs < 50k.

Ik vraag me echter af in hoeverre er lijntje liggen naar het oosten voor recente gebruikte 911's....als daar een markt is die voorzien kan worden vanuit NL kon alles wel meevallen en de inruilprijs goed blijven.


06 dec 2011 18:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Ik maak me ook wel eens zorgen over hoe de Porsche dealer weer de winter doorkomt. NOT! Mensen kijk toch naar die gebouwen en mailings en feestjes...

Reken maar dat er op een 991 lekker verdiend wordt en dat die inruilers ook nog met bescheiden winst verkocht worden...en daar begint de onderhoudsteller dan weer te lopen.
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


06 dec 2011 19:00
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Je weet dat die gebouwen een must zijn he? Dat je niet in een klein achterpandje zonder opsmuk, zonder losse afdelingen voor nieuw en gebruikt en zonder design shop een Porsche logo op je tent mag plakken? Of denk je dat ze dat allemaal doen omdat ze het zo mooi vinden?

Alles heeft twee kanten, want als de Porsche dealers het zo makkelijk hebben, zonder er iets voor te hoeven doen, waarom zijn we dan niet allemaal Porsche dealer? ;)


06 dec 2011 19:39
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Dan wordt porsche "echt" een volkswagen... :mrgreen:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


06 dec 2011 19:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Pascal schreef:
Of denk je dat ze dat allemaal doen omdat ze het zo mooi vinden?


Had ook kunnen zijn;
Of denk je dat ze dat allemaal doen omdat ze geld teveel hebben.

Het antwoord is nee, het zijn opgelegde voorwaarden waar ze het maar mee te doen hebben. Of ze willen of niet. Geen keus.
Daarmee creëert Porsche een bepaalde uitstraling die ze bij hun automobielen vinden passen.
En nou, die doelgroep van het merk vind het op zijn beurt weer interessant juist daar gezien te worden.
Het hoort allemaal een beetje bij elkaar.
_________________________________________
Rebel engineering


06 dec 2011 20:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
ach, al het geld wordt im Osten verdiend. en hiernaartoe gestuurd om de glazen poenpaleizen overeind te houden. want ik garandeer je dat ze dat niet zelf kunnen.
_________________________________________
oud is beter


06 dec 2011 20:42
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Autobedrijven, ook Porsche, zijn bedrijven. Kenmerk van bedrijven is dat die gerund worden door ondernemers. Daar heb je hele goede bij en hele slechte. Een goede heeft oog voor wat zijn klant wil en beweegt en weet tegelijkertijd dat de schoorsteen moet roken. Die zoekt daar dus goede balans tussen en kent zijn markt. Die weet ook tot hoever hij zijn voorraad kan laten oplopen zonder in de problemen te komen dat hij blijft zitten met teveel winkeldochters. Verder heeft ie daarnaast een goede relatie met zijn bank, zodat ie weet wat zijn kredietlijnen zijn en/of er ergens rek zit. Een slechte daarentegen, heeft weinig oog voorde klant, kent zijn markt niet goed, heeft teveel voorraad en maakt ruzie met de bank, als die zijn verkeerde keuzes niet bij wil financieren.


06 dec 2011 20:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Stel:
Je bent Porsche dealer en je verkoopt op jaarbasis ongeveer 100 nieuwe Porsches waarvan 50 stuks 911, je levert er ongeveer 5 per maand af gemiddeld want in november en december lever je niet zo veel meer af.
Je krijgt een nieuw model op de markt en je verkoopt in 1 maand 3x de normale hoeveelheid. Je krijgt dus tussen de 10 en 12 inruilers meer binnen dan in een normale maand. Ze kosten gemiddeld 60k. Dit betekent een tijdelijke extra vermogensbehoefte van 6 tot ongeveer 7 ton.

Stel:
Je bent Ford dealer en je verkoopt op jaarbasis ongeveer 1000 nieuwe Fords waarvan 250 Focus, je levert er ongeveer 25 per maand af gemiddeld want in november en december lever je niet zo veel meer af.
Je krijgt een nieuw model Focus op de markt en je verkoopt in 1 maand 3x de normale hoeveelheid. Je krijgt dus tussen de 50 en 75 inruilers meer binnen dan in een normale maand. Ze kosten gemiddeld 14k. Dit betekent een tijdelijke extra vermogensbehoefte van 7 ton tot ongeveer 1 miljoen.

Dit soort schommelingen in vermogensbehoefte is normaal in de autobranche. Wanneer de voorraad verder gezond is, niet zo heel veel aan de hand dus.

Het zal bij de introductie destijds van de 997 niet zo heel veel anders geweest zijn vermoed ik.
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


06 dec 2011 21:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Menen jullie dit (topic) nu echt serieus? :?

Denken we echt dat het feit dat er een nieuwe 911 uitkomt en daar oude(re) modellen op ingeruild gaan worden een probleem gaat vormen voor Porsche (of elke andere willekeurige auto fabrikant die met een nieuw model uitkomt).

Zou Porsche dit niet veel vaker hebben meegemaakt? Los van de 911, denk even aan een ander Porsche model dat wereldwijd verantwoordelijk is voor meer dan de helft van de totale verkopen waar Porsche de afgelopen jaren én een facelift en een gloednieuw model voor op de markt heeft gebracht. Heeft ze ook geen windeieren gelegd.

Maar ik zal de volgende keer als ik bij PCG ben eens vragen of het allemaal wel goed gaat daar. :mrgreen:

Ter herinnering: In haar laatste fiscale jaar (2010) genereerde Porsche een record qua verkoopcijfers en winst. Verkopen stegen met 59 procent tot 3,867 miljard euro . De nettowinst was 688 miljoen euro, vergeleken met 227 miljoen euro in dezelfde periode van het vorige jaar. Dit betekent een verdriedubbeling van de de operationele winst. Aan liquide middelen heeft Porsche met een cashflow van 876 miljoen euro evenmin gebrek. In termen van voertuigen stegen verkopen met 56,6 procent tot 40.446 wagens. Ook de productie van augustus tot december ging met 18 procent omhoog vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Dit laat Porsche toe nieuwe jobs te creëren. Terwijl elders in de autosector jobs geschrapt worden, ging het personeelsaantal bij Porsche met 3,4 procent omhoog tot 13.159 werknemers. Vanaf 1 januari 2011 heeft Porsche bovendien haar fiscaal jaar in lijn gelegd met het kalenderjaar. Daarvoor liep elk fiscaal jaar van 1 augustus tot 31 juli van het volgende jaar.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 dec 2011 21:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Dat zeg ik :mrgreen:
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


06 dec 2011 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Recessie, begrotingstekorten, schuldenproblematiek: angst regeert bij beleggers en consumenten. Toch blijft de omzet en winst van verkopers van luxegoederen nog steeds stijgen. Was 2010 al een goed jaar met een stijging van 13 procent naar circa 173 miljard euro, ook dit jaar zal de wereldwijde verkoop van luxegoederen weer dubbelcijferige groei laten zien. Adviesbureau Bain berekende dat in 2011 de verkoopopbrengst van luxegoederen verder zal stijgen naar ongeveer 191 miljard euro (+10 procent).

De bekende luxegoederenconcerns laten dan ook prachtige verkoopcijfers zien. LVMH, Prada, Burberry en andere concerns verhogen telkens hun verwachtingen weer. Volgens bestuursvoorzitter Carlos Ghosn van Renault-Nissan gaat de auto-industrie volgend jaar opnieuw een recordjaar tegemoet. Tenminste, zolang de Europese schuldencrisis binnen afzienbare tijd wordt opgelost.

De verkopers van luxe automerken kunnen de vraag eveneens maar nauwelijks aan. Zo ook Porsche. Over de eerste negen maanden van dit jaar werden er bijna 40 procent meer auto’s afgeleverd. In aantallen uitgedrukt betekent dit dat er in deze periode wereldwijd maar liefst 90.972 Porsches op kenteken werden gezet.

China is, net als bij de modeconcerns, de grootste groeimotor voor Porsche. Het aantal verkochte auto’s van het merk groeide daar met ruim 86 procent naar 19.141 stuks. De Porsche Cayenne is het best verkochte model, op de voet gevolgd door de Panamera.

Erg veel wordt er verwacht van het in 2013 te introduceren model Cajun, een kleinere versie van de Cayenne. Daarom maakte Porsche bekend om de productiefaciliteit in Leipzig uit te breiden. Hier wordt maar liefst een half miljard euro voor uitgetrokken. Porsche verwacht het aantal verkochte auto’s hiermee te kunnen opschroeven van120.000 in2011 naar ruim200.000 in 2018.

De zaken gaan dus zeer goed voor Porsche. Het lijkt logisch om dan te denken dat het aandeel ook wel een hoogvlieger zal zijn. Dit valt echter tegen. Op het moment van schrijven staat het aandeel ongeveer 34 procent lager dan ultimo 2010. Concurrenten VW en BMW noteren dit jaar slechts 4 procent lager en Daimler (Mercedes) ongeveer 24 procent.

Dat het aandeel Porsche van de Duitse autoproducenten het meest is gedaald ligt niet aan de operationele gang van zaken, maar heeft een bijzondere oorzaak. Vanaf 2008 heeft Porsche geprobeerd om Volkswagen over te nemen. Maar het gegeven dat Porsche heimelijk probeerde een belang in VW op te bouwen, lekte uit. Ook moest de sportwagenfabrikant de inmiddels substantiële belangen melden bij de Duitse AFM.

Hierdoor vloog het aandeel VW omhoog en moest Porsche circa 10 miljard euro schuld aangaan om een uiteindelijk belang van 51 procent te verkrijgen. Deze berg schuld werd Porsche in 2009 bijna fataal. Het bedrijf werd echter gered door een deelname van Qatar, een aandelenemissie en door Volkswagen met het voorstel om te gaan fuseren.

De daadwerkelijke fusie zou eind dit jaar beklonken worden, maar onlangs werd aangekondigd dat deze voorlopig wordt uitgesteld als gevolg van de rechtszaken die beleggers hebben aangespannen tegen Porsche betreffende koersmanipulatie. Door de onbekende grootte van de verplichtingen die hieruit voort zou kunnen vloeien, kunnen beide partijen niet de waarde van Porsche bepalen.

In het geval van uitstel afstel komt, heeft Volkswagen het recht om de automobielactiviteiten op te kopen uit de boedel van Porsche. Porsche wordt dan een houdstermaatschappij van 51 procent van de aandelen VW. De revenuen uit de verwachte succesvolle autoverkopen van Porsche in 2012 en later komen dan toe aan het Volkswagenconcern (en vervolgens indirect aan de grootste aandeelhouder: Porsche).

Als gevolg van deze onzekerheden noteert het aandeel Porsche Holding SE met een flinke discount. Voor diegenen die een speculatief gokje willen wagen, is het aandeel aantrekkelijk. Van de door Bloomberg geraadpleegde 35 analisten geven 18 een koopadvies. Ze komen gezamenlijk tot een twaalfmaands koersdoel van 56,17 euro (een plus van ruim 40 procent).

Diezelfde analisten komen tot een verwachte winst per aandeel van 7,19 euro over 2011. Daarmee bedraagt de koers/winstverhouding ongeveer 5,5 en dat is lager dan de andere Duitse automerken.

Zoals gezegd heeft dat een reden en is een belegging in Porsche zeer risicovol vanwege de onzekerheden in de nabije toekomst. Net als met de auto’s van het merk, zou de belegger wel eens uit de bocht kunnen vliegen. Gebeurt dit niet, dan is een ritje in Porsche genieten geblazen!

Aldus gejat uit andermans werk :mrgreen:

http://www.dekritischebelegger.nl/aandelen/fondsen/the-ultimate-toy-porsche/
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


06 dec 2011 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Apolo2 schreef:
Als er inderdaad een run komt op de 991 denk ik dat de inruilprijzen zeker flink zullen dalen en zal zich menig potentieel klant vervolgens bedenken.


Als menig potentieel klant zich bedenkt, levert dat een probleem op voor die klant. Die blijft zitten met zijn 997 in plaats van met een 991. Voor de Porsche dealers is de 991 geen enkel probleem, mits ze de inruilers voor een goede prijs inruilen. Wat belangrijk is voor elk autobedrijf.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


06 dec 2011 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Citaat:
Tenminste, zolang de Europese schuldencrisis binnen afzienbare tijd wordt opgelost.
En, gaat dat gebeuren?......... :wink:


06 dec 2011 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Tuurlijk :popcorn:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


06 dec 2011 22:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
molen934 schreef:
Ha die Paul, doet me goed je weer te lezen, waar zat je al die tijd :?:


In schoten, Aartselaar, Geel of ergens daar tussen :D
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


06 dec 2011 22:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
erwin996 schreef:
Apolo2 schreef:
Als er inderdaad een run komt op de 991 denk ik dat de inruilprijzen zeker flink zullen dalen en zal zich menig potentieel klant vervolgens bedenken.


Als menig potentieel klant zich bedenkt, levert dat een probleem op voor die klant. Die blijft zitten met zijn 997 in plaats van met een 991. Voor de Porsche dealers is de 991 geen enkel probleem, mits ze de inruilers voor een goede prijs inruilen. Wat belangrijk is voor elk autobedrijf.


Of de klant dan een probleem heeft weet ik niet, hij is vast wel een ilussie armer. Voor de dealer is een 997 idd geen probleem als de inruilprijs klopt...mee eens maar dan kan een koper zich wel bedenken en nog een jaartje rondrijden met z'n 997. Maar ik denk niet dat er een dergelijke run komt op de 991 dat dat een probleem vormt. Dus terug OT....probleem voor de dealer...nee.

Enne...schuldencrisis, die kan de :flush: op


06 dec 2011 22:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Henk schreef:
Dat zeg ik :mrgreen:


Sorry Henk, was al aan het typen. Enne, great minds... :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 dec 2011 22:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.