Auteur |
Bericht |
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: De nieuwe 911
Zit sowieso al in de Panamera, dus zal nu ook wel in de 991 te bestellen zijn! Het is gewoon vooruitgang, omdat het volk het wil!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
04 dec 2011 15:56 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Re: De nieuwe 911
Nog even thuis nagenieten van de 3D presentatie bij PCG
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
04 dec 2011 19:46 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: De nieuwe 911
Wat mij opviel in de specs van de nieuwe 991 is het "zeilen". Naast ht start/stop systeem gaat de motor ook uit wanneer bijv. het gas losgelaten wordt op de snelweg. Ik weet niet of ik dit nou zo geweldig vindt??
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
04 dec 2011 20:38 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: De nieuwe 911
Heb er eentje geconfigureerd in de ideale uitvoering: 991 Carrera 2 met de volgende opties: - Porsche Communication Management - Cruise control - parkeerassistent achter - metallic lak (donkerblauw) Meer heb ik niet nodig 117.300 euro
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
04 dec 2011 22:00 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: De nieuwe 911
Ik kom uit op 127.320
carrera 2 pdk 113700, lak 1420, grijze band vooruit 177, schuifdak 2036, uitlaatsysteem 3140, crono pack 1921, pasm 2007, stoelen 2724, wielnaafkappen 195
|
04 dec 2011 23:14 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: De nieuwe 911
Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij dat alleen in de normale mode doet, bij sport of sport+ mode doet hij dat niet.
|
05 dec 2011 0:51 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Re: De nieuwe 911
@erwin996. Parkeerassistent ? Vaak last van stijve nek?
_________________________________________ Rebel engineering
|
05 dec 2011 1:58 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: De nieuwe 911
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
05 dec 2011 19:50 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: De nieuwe 911
En zo komt de 991 GT3-RS er ongeveer uit te zien
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
05 dec 2011 19:55 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: De nieuwe 911
Ach hoe hij ook zal worden ik denk dat ik hem altijd mooi zal vinden...ik ken geen lelijke GT3's!!
|
05 dec 2011 20:06 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: De nieuwe 911
Inkoppertje
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
05 dec 2011 20:10 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: De nieuwe 911
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
05 dec 2011 22:14 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: De nieuwe 911
Nee, nooit last van gehad. Parkeersensor is altijd nuttig vind ik.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
05 dec 2011 22:31 |
|
|
Erik997S
|
Re: De nieuwe 911
De zeilfunctie is niet actief als men de start-stop uit- of de sport-modus inschakelt. De zeilfunctie (enkel op PDK) koppelt de krachtbron tijdens het rijden los van de transmissie, zodat hij in vrijloop draait en dus minder verbruikt. In de realiteit durft die zeilfunctie al eens op de zenuwen werken. Mvg,
_________________________________________ 997S
|
05 dec 2011 22:56 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: De nieuwe 911
Da's apart, ik dacht dat je door in de hoogste versnelling te schakelen en dan gas los juist minder gebruikte dan door te ontkoppelen en feitelijk stationair te draaien?
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
06 dec 2011 1:46 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: De nieuwe 911
Doet me denken aan de 2takt Saab 96 die ik in '69 had! Als je gas losliet,liep die ook stationair vrijloop dus!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
06 dec 2011 2:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: De nieuwe 911
Vind het wel opvallend hoe snel je toch aan dat soort dingen went. Mini heeft start stop systeem. Eerste week vond ik het storend, nu gebruik ik t ongemerkt bijna altijd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 dec 2011 7:02 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: De nieuwe 911
Zeg Jaap weet jij dat vroeger (kijk uit) de eend dit ook had Dit was een centrufigaal koppeling gelijk als een solex en dan was de koppeling in trappen niet nodig. Liep hij stationair voor het stoplicht en je gaf gas en reed weg, toen al
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
06 dec 2011 8:07 |
|
|
Erik997S
|
Re: De nieuwe 911
Zoals vele besluiten zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen. Vele scholen om het verbruik te optimaliseren zeggen men dat men in hoogste versnelling de wagen beter kan laten uitbollen, maar dan gebruikt men eigenlijk de motorrem. De zeilfunctie is eerder om niet te vertragen maar de snelheid zo goed mogelijk, zonder extra energie van de moter, aan te houden. Wat ik nog gelezen heb en er ook iets mee te maken kan hebben is het remenergie-recuperatie syteem. Waarschijnlijk zal dit systeem er voor zorgen dat het de motorrem zal vervangen. Wat waarschijnlijk zo ontworpen is dat het enigzins niet direct opvalt. Wat ook een leuke nieuwe extra is, is de sound-syphonizer. Bij de Panemera zou zelfs de diesel binnen in de wagen hoorbaar zijn als een benzinemoter. Ik heb het zelf nog niet gehoord maar het klinkt me bizar. In de 991 zou het geluidsgenot enorm toegenomen zijn. In lage toeren of cruisen lekker stil en in hoge toeren (en misschien middelmatige) een waar orkest dat van achter de achterbank mooi in de oren zou klinken. Mvg,
_________________________________________ 997S
|
06 dec 2011 13:12 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: De nieuwe 911
Ik weet niet wat ik van die zeilfunctie moet denken. Ik ben gewend om de motorrem te gebruiken, brandstoftoevoer wordt dan afgesloten en ja ik rol dan duidelijk minder ver...maar meestal al verder dan de " verkeerssituatie overzichtelijk is" om het zo maar even te zeggen. Waar in de praktijk kun je tegenwoordig nog honderd meter uitrollen met het drukke verkeer, drempels, rotondes en bedenk het maar. Die punten zijn op één hand te tellen. Volgens mij heeft het zeiltje vooral effect bij een klinische verbruikstest.
|
06 dec 2011 22:10 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: De nieuwe 911
ik denk dat die zeilfunctie juist heel nuttig kan zijn, bijv bij het uitvoegen. als je de snelweg afgaat kun je bijna tot aan de afslag 'zeilen'. moet je maar eens proberen als je net voor de invoegstrook je koppeling in trapt. dan kom je een heel eind terwijl je amper snelheid mindert!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
06 dec 2011 22:27 |
|
|
Erik997S
|
Re: De nieuwe 911
Ik blijf het toch ook raar vinden, in tegenstelling tot de mooie CO-cijfertjes waarvoor het zeilen een goede zaak is. In België gaat voor de nieuwe Carrera de BIV-taks (belasting inverkeersstelling) van 5000€ naar ong. 1380€(pdk) en de S ook van 5000€ naar 1885€(pdk). De handgeschakelde versie heeft geen zeilfunctie of start stop en die BIV-bedragen zijn dan weer wat hoger. Dus propere jongens, die van Porsche, maar.... Geef toe in het Dashboard een G-force meetapparatuur optrekken aan 0,8G, remmen aan 1,4G en een laterale versnelling van liefst 1,3G. Dat zijn waarden die men bij zeilen niet echt haalt, ik ben toch nog steeds van het gedacht als men een bocht inzeilt waar de G-kracht oploopt men toch best een beetje gas bijgeeft. Dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, omdat ik niet zo graag de decor inga. Remmen, gas geven en sturen, daar ging het bij Porsche toch over. Nu aangevuld met extra nieuwigheden start-stop en zeilen. Wat hoort er niet thuis in het lijstje Remmen, gas geven, sturen, start-stop, zeilen Een bredere voortrein, een langere wielbasis en het eigenzinnige karakter van de oude 911 is zo goed als weggewerkt, niets voor de hardcore Porscherijder wordt gezegd. 'De Porsche 911 is terug opnieuw uitgevonden' wordt gezegd. De ingenieurs hebben goed werk geleverd, ik wil wel eens een testrit maken. Maar voor te zeilen weet ik wel andere adressen. Mvg,
_________________________________________ 997S
|
06 dec 2011 22:45 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: De nieuwe 911
"zeilen", "100m uitrollen". WTF!?!? Daar heb ik geen Porsche voor gekocht! Gasgeven tot het rempunt bereikt is, even wachten, hard remmen, bang worden, insturen.... en dan blij zijn dat die auto toch meer kan als jij durft
|
06 dec 2011 22:48 |
|
|
bully
|
Re: De nieuwe 911
En de bocht om zeilen
|
06 dec 2011 23:01 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: De nieuwe 911
And then, everything falls into place
|
06 dec 2011 23:35 |
|
|