Auteur |
Bericht |
erwin996
M140i
|
Re: De nieuwe 911
De 991 is eigenlijk een koopje, sportwagen en zeilboot in één
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
07 dec 2011 0:14 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: De nieuwe 911
Nu weet ik eindelijk waar die idiote schuifdakconstructie voor is!
|
07 dec 2011 1:24 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: De nieuwe 911
Zouden de cilinderwanden inmiddels sterk genoeg zijn bij de 991?
|
07 dec 2011 10:26 |
|
|
Joep 911
911 3.2 Carrera Cabriolet TL 1984Den Haag
|
Re: De nieuwe 911
|
07 dec 2011 11:22 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: De nieuwe 911
Is toch een geheel nieuw ontworpen blok sinds de DFI in de 997! Het is wel nog te vroeg om te zeggen dat dat ontwerp op dat punt beter is als het voorgaande.
|
07 dec 2011 13:53 |
|
|
Erik997S
|
Re: De nieuwe 911
Het geheel zou vanuit een thermodynamisch punt benaderd en bekeken zijn. Onderdelen die niet echt warm dienen te worden zouden door materiaalkeuze nu minder opwarmen. Dus daar is wel degelijk werk van gemaakt. Ik zou me niet zo snel zorgen maken over cilinderwanden. (dat willen ze zich geen hoeveelste keer permiteren!)
Het materiaal is met grote zorg uitgekiend. Ik geloof zelfs in dit topic dat er een brandende pre-model 991 gepost werd. lol
Neen de 911, is hun vlaggeschip en alles werd echt gedaan om hun merk alle eer aan te doen!
_________________________________________ 997S
|
07 dec 2011 19:32 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: De nieuwe 911
Dat was het ten tijde van de 3.4 in de 996 ook natuurlijk. Maar ik ga met je mee en hoop dat Porsche van de fouten uit het verleden geleerd heeft. Aangezien ze bij de 997.2 Turbo ook voor het DFI blok hebben gekozen geeft wellicht wel aan dat ze er voldoende vertrouwen in hebben.
|
07 dec 2011 21:59 |
|
|
DOC
3.2 > 3.6 > 3.8 > 2.5Noord-Brabant
|
Re: De nieuwe 911
Fraai!
_________________________________________ Don't let the good times pass you by
|
09 dec 2011 12:22 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: De nieuwe 911
Zit exact ook zo op mijn Outlander Erg handig, maar ik vind de pseudo-sleutel die je om moet draaien i.p.v. startknop een knullige oplossing ..... en nu blijkt de Panamera hetzelfde te hebben
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 dec 2011 16:20 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: De nieuwe 911
Ik loop wat achter en ben me nu net een beetje in de 991 aan het verdiepen geweest. Als ik het goed begrijp heeft hij geen echte motorkap meer, en kun je de motor helemaal niet zien? Niet dat ik er ooit wat anders aan heb gedaan dan het bijhouden van de vloeistoffen, maar een Porsche 911 is toch geen Audi A2 zeker! Een liefhebber houdt ook van de techniek en om er daarvoor onder te moeten gaan liggen, gaat mij te ver!
|
11 dec 2011 17:52 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: De nieuwe 911
Tja...al eens onder de kap van een Cayman of Boxster gehangen....dan is die nieuwe 991 nog altijd ruwe techniek onder de motorkap
|
11 dec 2011 21:32 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: De nieuwe 911
Heb bij de Cayenne nog nooit onder de kap gekeken, zou geeneens weten hoe die open moet... Bij het ouwe elfje vind ik het dan wel weer leuk ...
_________________________________________ Got coffee?
|
11 dec 2011 21:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: De nieuwe 911
.. nog niet eerder naar dit topic gekeken ... Zijn de prijzen (van de basisversie) al voorbij gekomen - en lijkt onderstaand lijstje correct
|
12 dec 2011 11:23 |
|
|
frankv
964 C2 - zwart - MY1992
|
Re: De nieuwe 911
|
12 dec 2011 20:28 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: De nieuwe 911
|
14 dec 2011 11:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: De nieuwe 911
ik wil er wel eens eentje in het vlees zien, staan ze al bij de stealert?
_________________________________________ oud is beter
|
14 dec 2011 12:04 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: De nieuwe 911
Was jij niet uitgenodigd voor de VIP-avond?
|
14 dec 2011 12:06 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: De nieuwe 911
nop. krijg alleen kaartje voor winterklaar maken, a la koot en bie, denk ik dan
_________________________________________ oud is beter
|
14 dec 2011 12:10 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: De nieuwe 911
Wolf, bij de dealert mag je er nu naar kijken, maar niet aflikken
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
14 dec 2011 13:13 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: De nieuwe 911
Kom net terug van de dealert Hij wou me maar laten rijden Maar kon nu ff rustig om de auto lopen en natuurlijk erin zitten Ja erruuug mooi afgewerkt en ik zit er geweldig in Maar allemaal met een "sportomatic" en ik ril daarvan, moet gewoon in die pot kunnen roeren Ga nog wel ff een rondje er mee rijden, een ander keertje. Ging met mijn 993 met net verse banden eronder, joh wat een verschil zeg
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 dec 2011 14:10 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: De nieuwe 911
Nou een PDK bak is iets anders als een sportomatic bak. Ga eerst maar eens een keer rijden met zo'n bak, en daarna nog een keer melden of je nog steeds zo happy bent om zelf te roeren!
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
14 dec 2011 14:26 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: De nieuwe 911
Ik zou die PDK bak best willen hebben. Dat kan dan toch in combinatie met flippers aan het stuur voor als je toch nog zelf iets wilt doen?
|
14 dec 2011 14:48 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: De nieuwe 911
In mijn DD zit een automaat en gaat als een scheermes, hij kan op een sportstand en kan er ook mee schakelen Maar in een 911 zonder dat linkerpedaaltje "now way for me" Doet bij mij gewoon pijn om in de showroom zoveel "sportomatics" (sorry hoor) in de 911's te zien. Je kon in de begin jaren 80 toen ik mijn eerste 911 kocht zat van die automaten kopen en die koste gebruikt een stuk minder en werden veel teruggebouwd
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 dec 2011 15:28 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Re: De nieuwe 911
Nogmaals de vraag nog maar een keer: Heb je al eens met PDK gereden? ( de ontwikkelingen hebben bepaald niet stil gestaan op dit gebied )
ik durf de stelling wel aan " minimaal 50% van de Porsche rijders die fervent "schakelaar" zijn gaan om na het rijden met een PDK bak"
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
14 dec 2011 15:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: De nieuwe 911
in het watersegment wel, denk ik...
_________________________________________ oud is beter
|
14 dec 2011 16:51 |
|
|