Auteur |
Bericht |
Ruudje
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Het erfgoed... Komt tzt wel hopelijk over nog een boel jaren... Wanneer ik voor de Patek van mijn paps mag gaan zorgen. De vergelijking gaat imho niet helemaal op. Een porsche heeft in tegenstelling tot veel Rolexen geen "fout" imago. Wat dat betreft passen ze mogelijk beter bij die Subaru's?
|
10 dec 2011 13:13 |
|
|
fins
|
Porsche heeft zeker wel een fout imago.... Patserauto's.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
10 dec 2011 13:33 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Inderdaad, om het over die Boxsters nog maar niet te hebben... (sorry, was TE makkelijk, kon ik niet laten gaan)... Imago van Porsche en Rolex komen wel redelijk overeen volgens mij: "Kijk hem/haar showen met de veel te dure auto/horloge, die van mij kost nog niet een kwart en loopt veel harder/preciezer".... "Ja, leuk hoor, zo'n auto/horloge, maar het onderhoud per jaar joh!" .... "Ach, wat moet je met zo'n duur ding, je te pletter betalen aan verzekering zeker!" .... "He joh, is die van je vader?" .... (etc etc etc )
|
10 dec 2011 14:00 |
|
|
fins
|
My point exáctly...
Opvallend vaak kiezen mensen met een Porsche voor Rolex trouwens. En andersom, zoals in mijn geval. Het blijkt een gouden combi.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
10 dec 2011 14:03 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nah, heeft met beleefwereld te maken.... Vroeger, toen ik jong was (haha), wilde ik altijd een Seiko horloge. Dat was "top of the line", het beste van het beste, buiten Rolex (want die kent iedereen!). Met de jaren leer je meer dingen kennen in het leven en kom je tot de conclusie dat Seiko eigenlijk maar net het "instappertje" in de horloge wereld is, en dat er zelfs boven Rolex nog stapels merken zitten. Met schoenen hetzelfde, kleding, pennen, telefoons , hifi apparatuur, en ga zo maar verder. Enne, Rolex en Porsche is ongetwijfeld een goede combi, wie weet, over een x aantal jaren, ga ik er ook wel aan geloven (de Rolex dan, de echte Porsche heb ik al )
|
10 dec 2011 14:07 |
|
|
fins
|
Maar inderdaad: ieder het zijne. Als iemand blij wordt van een Seiko, dan is dat alleen maar mooi.
|
10 dec 2011 14:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Seiko is leuk voor erbij en geen serieus alternatief voor o.a. Rolex uiteraard. Waar maak je dat uit op Mijn ervaring is anders en het feit dat veel mensen met een Rolex ehhh ..... graag meer / vaker van zich laten horen wil niet zeggen dat ze ook in de meerderheid zijn.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 dec 2011 15:22 |
|
|
fins
|
Ik heb ze gezien. In bladen. In mijn kenissenkring. Op meetings. Ik zeg overigens niet dat ze in de meerderheid zijn. Het is alleen een regelmatig voorkomende combi.
|
10 dec 2011 15:25 |
|
|
Peet2.7
|
Sinds dit jaar ben ik in het bezit van een Tag-Heuer.Is natuurlijk geen Rolex,maar ik ben er toch blij mee
_________________________________________ First,repeat after me...you cannot go reliably fast if your wallet is on a diet!
|
10 dec 2011 18:04 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ah, het groen-rode logo, ik vind dat het mooiste op een Tag-Heuer... Dat "nieuwe" logo vind ik maar niks
|
10 dec 2011 20:08 |
|
|
Peet2.7
|
We zijn het niet oneens met elkaar
_________________________________________ First,repeat after me...you cannot go reliably fast if your wallet is on a diet!
|
10 dec 2011 22:37 |
|
|
horn
PF #57
|
en dan vind ik een heuer weer veul mooier dan een tag-heuer. en ik vind rolex mooie klokken. niet allemaal. maar wel mooi. maar het is lang niet mijn favoriet. zo vind ik overigens vele klokken mooi. ook bepaalde seiko's. en bepaalde swatches. en bepaalde tag-heuers. en iedereen mag dragen wat hij/zij wil. zolang ik maar mag zeggen dat het niet mijn smaak is. wat iedereen ook over dingen mag zeggen die ik mooi vind. prima. leven en laten leven.
ik kan oprecht genieten van mensen die echt van iets kunnen genieten. ook als dat 'iets' niet mijn smaak is.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 dec 2011 0:05 |
|
|
bully
|
+2, heerlijk dat we niet allemaal hetzelfde zijn.
|
11 dec 2011 1:51 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
IK HEB EEN ROLEX EN 2 MERCEDESSEN!!!!! als dat geen foute combi is......grtz KOKO
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
11 dec 2011 11:47 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Dat is juist helemaal geen foute combi. Porsche en Rolex is een foute combi. Mercedes en Rolex passen prima bij elkaar maar geven wel aan dat je een hele foute vent bent. Ps. De naam Koko past ook weer heel goed bij Mercedes en Rolex. Heb je zeker ook een mooie woonwagen?
|
11 dec 2011 16:52 |
|
|
bully
|
Koko reed Rolls btw......
|
11 dec 2011 17:17 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Is natuurlijk ook de ideale caravantrekker...
|
11 dec 2011 17:43 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Zijn er mensen bekend met MTM horloges? http://www.specialopswatch.nl/ Zag Jack Bauer al met zo'n klok rondlopen en het lijkt me wel een leuk horloge voor relatief weinig.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
12 dec 2011 0:20 |
|
|
horn
PF #57
|
jack heeft deze. 550 euro. vind hem stoer maar zou er het geld niet voor uitgeven.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 dec 2011 0:24 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Vind o.a. een Submariner best mooi maar een Rolex zou nu niks voor mij zijn. Heb nog geen Mercedes, ben pas 23 en rook niet .Ik zou i.c.m. jouw wijzerplaat en de "Sunday" ook voor een oranje wijzer hebben gekozen hoor . Modden is inderdaad leuk, net iets anders hebben dan anderen. Helaas zijn er veel mogelijkheden en zou ik eigenlijk minimaal 3 mods moeten hebben en dan nog verzin je weer wat anders . Mooie vergelijking en het klopt wel. Ik kijk regelmatig even naar m'n Seiko duikertje en het is een mooi en solide horloge en in het echt mooier dan ik had verwacht na het zien van tientallen foto's maar toch mis ik het gevoel dat je iets luxueus/exclusiefs in handen hebt dat ik bijvoorbeeld met mijn Monaco Gulf veel meer had. Neemt natuurlijk niet weg dat ik het een super mooie klok vind en er zeker voor het geld erg blij mee ben. Maar mocht ik een leuke duiker of piloot van een "exclusiever" merk voor leuk geld tegenkomen dan zal ik zeker niet uitsluiten dat die er wellicht bij komt. Blijven neuzen, houdt me van de straat . Is een F1 toch? Ken iemand die een rode heeft, vind hem in het zwart toch aanmerkelijk mooier/minder "plastic fantastic". Veel plezier ermee +3
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
12 dec 2011 15:21 |
|
|
Peet2.7
|
Is inderdaad een F1. Een klok met weinig toeters en bellen en daarom vind ik hem juist mooi.
|
12 dec 2011 23:10 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Ik vind bij een horloge puur en alleen de datum als extra feature (naast de tijd natuurlijk) ook meer dan genoeg .
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
12 dec 2011 23:53 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Nette Steelfish voor 1000,- koopje ? http://link.marktplaats.nl/503453970PS: Zoek zelf een "normale" SuperOcean met zwarte/blauwe plaat.
|
13 dec 2011 18:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
tokkieklokkie
_________________________________________ oud is beter
|
13 dec 2011 18:10 |