Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:26

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
porsche 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
dodge charger 1968 GMC motorhome 26' 1973 Buick Le sabre custom coupe 1972 Porsche 993 C2 1995
Bericht porsche 993
Begin dit jaar heb ik me gelukkig kunnen prijzen en een super mooie Nederlandse 993 C2 te kopen. Inmiddels alle kleine puntjes opgelost, dus helemaal happy, nieuwe set velgen en winterbanden erbij gekocht dus top.....
Nu het probleem, per 1 januari ga ik wisselen van werkgever, ipv om de hoek 120 km per dag minimaal rijden en zo'n 35 / 40 K per jaar in totaal....
Met de km stand van de 993 in het hoofd en de staat van de auto, in mijn optiek zonde om dit te gaan doen met deze auto.
Mijn dilemma...... verkoop ik de 993 om een diesel te kopen (zit aan een 530d station te denken 2006/2007)
of houd ik de 993, koop een goedkopere diesel (530d uit 2001/1999)...................................

Ik hoor graag jullie mening, of mocht er echt een super liefhebber langskomen die een goed tehuis heeft voor de 993 dan kan dat ook (p.s. auto heeft een 2tal porsche keuringen erbij en papierwerk, bak vervangen etc etc...en is een BTW Auto, vrij uniek dus en de reden dat ik hem gekocht heb :) )

13 dec 2011 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: porsche 993
Ik moet er niet aan denken om met mijn porsche door de winterse rotzooi te rijden. Een porsche 993 is een auto "om er bij te hebben." Als je het mij vraagt: porsche houden en een goedkope tweedehands diesel voor het woon- werkverkeer. Je moet je dat natuurlijk wel kunnen permiteren. Zo niet....ja dan wordt het een ander verhaal.

13 dec 2011 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
gewoon afwisselen... no brainer...

koop een 3 serie diesel of voor mijn part een 190 D erbij en voor de mooie dagen lekker met de 993, super combi!

13 dec 2011 16:13
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Inderdaad een knappe diesel kopen als extra vehikel; BMW/Audi/VW ... zat te koop.

13 dec 2011 19:04
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Ja golfje diesel( prijs valt reuze mee) en lekker in de 993 blijven sturen.

13 dec 2011 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Ik voeg me bij de eerdere antwoorden....die oudere 530d erbij dan maar.
Tenzij zo een nieuwere voor jou heel veel toevoegt, maar dit kan toch nooit de 993 compenseren??

13 dec 2011 19:18
Profiel ICQ 
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Daihatsu! Nieuw voor pakweg 7K.
Geen wegenbelasting en (eventueel) geen bijtelling.
Oordopjes erbij kopen tegen het klagen van passagiers.
Maar doe de 993 NIET WEG! :mrgreen:

13 dec 2011 19:23
Profiel
moparj schreef:
maar deze auto is ook nog een btw auto dus voor mij zakelijk interessant. 5 jaar afschrijven in de zaak en kan hij naar prive voor 0 euro, dus super interessant ! nieuwe set velgen en winterbanden erbij gekocht dus top.....

Zou er gewoon lekker mee doorrijden, daar zijn ze voor........En daarna inruilen op een carrera4...... :wink:

13 dec 2011 19:29
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Verrek.......Ik keek nog even in je album.
Je bent een echte MOPAR fan!
Dan moet t toch niet zo mogelijk zijn.....
Neem een Charger, Roadrunner of Dart met een vette Hemi erin :ba:

13 dec 2011 19:40
Profiel
981 Boxster GTS
Als zeer fanatieke 993 rijder zou ik het eeuwig zonde vinden als je de 993 gedurende de winter in alle regen-, pekel- en sneeuw ellende gebruikt.

Netjes in de garage, knuffelen en koesteren :wink:

En de een of andere al dan niet vage diesel erbij voor het DD werk.

13 dec 2011 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
had een 996 carrera 4 De Kempen
$TEEF schreef:
voor mijn part een 190 D erbij

:(

13 dec 2011 20:35
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
moparj schreef:
Met de km stand van de 993 in het hoofd en de staat van de auto, in mijn optiek zonde om dit te gaan doen met deze auto.

Wat is de huidige Km-stand?

.. als'ie met 40K er bij nog goed verkoopbaar is - zou ik eerst eens gaan beleven wat woonwerk met de 993 voor jou betekent :idea:

heb woonwerk gereden met 'n 964 en met de 993 4S .. afgewisselt met woonwerk op de motorfiets ... inmiddels al ruim anderhalf jaar in het bezit van een 2.5 TDi (zo'n 4x niks :mrgreen: ) .. en betrap mezelf er op dat ik bijna alle kilometers nu met de Diesel doe ... Duizend Km op 1 tank brandstof van € 85,- ga je met een 911 van z'n leven niet redden :popcorn:

Als ik de ruimte die de diesel biedt niet (zo vaak) nodig had ... was ik toch weer overgestapt op 'n 911 voor dagelijks verkeer :idea:

13 dec 2011 20:56
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
voor 5K een belastingvrije MB 280 W126 op LPG of diesel kopen - je rijdt als een vorst en het kost je geen ruk. En je kan lekker blijven genieten van je 993.

Heb vandaag zelf voor het eerst woon-werk (57km) B'hoven - Amsterdam e.v.v. gereden met de Benz en het is me prima bevallen. Het voordeel is met zo'n aso-kar dat ze je er in de file ook meteen tussen laten :lol:

13 dec 2011 20:59
Profiel
981 Boxster GTS
horn schreef:
...Het voordeel is met zo'n aso-kar dat ze je er in de file ook meteen tussen laten...

O, was jij dat . . . ??

Je hebt je best wel snel aangepast aan die kar :wink:

13 dec 2011 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
horn schreef:
voor 5K een belastingvrije MB 280 W126 op LPG of diesel kopen - je rijdt als een vorst en het kost je geen ruk.

Je moet er geluk mee hebben of zelf handig zijn...onderhoud kan duur zijn bij die ouwe dames, weet ik van een collega (die dat geluk dus niet had)

13 dec 2011 21:16
Profiel ICQ 
Moderator
PF #57
Zijn goede adresjes voor. Voordeel van oude dames is dat er gewoon nog ouderwets aan gesleuteld kan worden in een schuur, zonder dat je een dure computer met software nodig hebt.... maar het was maar een suggestie. Die ik zou doen.

13 dec 2011 22:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
moparj schreef:
Ik hoor graag jullie mening, of mocht er echt een super liefhebber langskomen die een goed tehuis heeft voor de 993 dan kan dat ook (p.s. auto heeft een 2tal porsche keuringen erbij en papierwerk, bak vervangen etc etc...en is een BTW Auto, vrij uniek dus en de reden dat ik hem gekocht heb :) )

Het zelf een vrijwel identieke 993. Inderdaad een dilemma!. Wellicht gewoon beginnen met de 993, kijken hoe de baan bevalt. Mocht de baan echt niet bevallen heb je niet het probleem dat je net een auto hebt gekocht.

Niet vervelend bedoeld, maar als je de 993 op je eigen naam hebt gezet (als particulier) is het dus geen BTW auto meer, maar een marge-auto. Éénmaal marge-auto, nooit meer een BTW-auto. Kan het via PB wel even voor je uitzoeken.

Succes met je nieuwe baan by the way!

13 dec 2011 22:03
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
geen dilemma, goedkope diesel erbij kopen en de 993 voor de fun rijden. niet wegdoen natuurlijk je zou wel gek zijn! genieten van die kar op mooie dagen

13 dec 2011 22:36
Profiel
M140i
Ik zou een goedkope benzineauto erbij nemen. Een Golf bijvoorbeeld. Benzine rijdt fijner en is goedkoper in de wegenbelasting.

13 dec 2011 22:40
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
erwin996 schreef:
Benzine rijdt fijner en is goedkoper in de wegenbelasting.

M'n huidige diesel rijdt net zo fijn (al dan niet fijner) als mijn eerdere middenklassers die op Benzine reden ... Breakevenpoint van slechts 12.500 Km per jaar .. met 35K+ Km per jaar daarmee aanzienlijk goedkoper dan een soortgelijke auto op Benzine :wink:

Zolang in NL de diesel nog steeds zo'n 30 €ct de liter goedkoper is ... blijf ik lekker door kachelen ... maar zelfs met gelijke prijzen, kan een diesel nog goedkoper zijn ... je rijdt tenslotte (veel) meer Km's op 1 liter ...

13 dec 2011 23:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
dodge charger 1968 GMC motorhome 26' 1973 Buick Le sabre custom coupe 1972 Porsche 993 C2 1995
Thx voor alle reacties, auto staat nog op mijn bv dus is nog zakelijk btw auto
Yes ben mopar fan, maar een bmw rijd op afstanden veel beter dan een mopar.
Word denk ik toch maandje testrijden, de 993 heeft 172.000 op de teller is net gepolijst ...... Wil hem eigenlijk niet wegdoen :)

13 dec 2011 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
met die km's per jaar zou ik toch een diesel nemen. TDI of jtd of zo. Rijdt fijner dan een benzine ook nog eens.

13 dec 2011 23:19
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
horn schreef:
Zijn goede adresjes voor. Voordeel van oude dames is dat er gewoon nog ouderwets aan gesleuteld kan worden in een schuur, zonder dat je een dure computer met software nodig hebt.... maar het was maar een suggestie. Die ik zou doen.

Dat kan wel zijn, maar dan ben je wel vaak aan het sleutelen....die dingen zijn onbetrouwbaar op de verkeerde momenten.....
Het brandstofverbruik, zeker op LPG, is absoluut niet interessant..... die van een diesel ook niet.....
Met een niet al te kleine turbo diesel ben je denk ik het beste uit.... Golfje, Bora, A3, A4, etc....
Die dingen halen met gemak 1 op 18, rijden fijn, zijn betrouwbaar, vaak voorzien van airbags en je hoeft niet elke maand iets te repareren of vervangen......

14 dec 2011 10:29
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Cloaca schreef:
Met een niet al te kleine turbo diesel ben je denk ik het beste uit.... Golfje, Bora, A3, A4, etc..

Auto's van dit formaat vind ik nogal behelpen. Je kunt achterin niemand fatsoenlijk meenemen en de bagageruimte houdt ook niet over.
Dan zou ik eerder een 530D of een oudere Mercedesdiesel erbij nemen. Comfortabel en ruim. :drive:

14 dec 2011 11:22
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
zou zoiets pakken; http://www.nijkamp-vaassen.nl/autogg.php?autonr=2011101

14 dec 2011 11:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende