Auteur |
Bericht |
Henk
PF # 136
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
, had al zo'n vermoeden
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 dec 2011 22:07 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
volgens mij gaan hier 2 zaken door elkaar:
1. ja Porsche doet het goed, heel goed zelfs. maar dat zegt niets over de Nederlandse P-dealer. Porsche haalt een groot deel van de groei uit Azie.
2. de schoorsteen bij de NL P-dealer moet idd blijven roken en de marge op een nieuwe auto is minimaal. de prijzen van tweedehands auto's zijn de laatste jaren verder gestegen omdat alle dealers hun verdiensten moeten halen uit de verkoop van tweedehands en uit onderhoud. Als men dus moet verdienen aan een tweedehands auto dan kin je 2 dingen doen: lage inruil bieden zodat je er nog een leuke marge op kunt zetten om tot een 'normale' verkoopprijs te komen of een goede inruilprijs te geven maar dan wordt de verkoopprijs wel aan de hoge kant. Hoe het ook zal zijn, bij een lage inruilprijs zullen er een aantal potentiele kopers zich wel achter de oren krabben (behalve degene die echt geld genoeg hebben) of bij een hoge(re) verkoopprijs zullen er potentiele tweedehandskopers afhaken die wel graag een P rijden maar dan voor een voordeligere prijs dan een nieuwe. Een ander publiek dus dan de mensen die voor een nieuwe 911 komen shoppen. Als dat verschil niet groot genoeg is, zal de verkoop van tweedehands 911s wel eens achter kunnen blijven.
ik ben heel benieuwd hoe NL-dealers de huidige kopers gaat 'lokken' en kunnen gokken op 2 soorten consumenten maar deze zijn wel onlosmakelijk met elkaar verbonden
medelijden heb ik niet met de dealers hoor, ze kunnen blijkbaar nog altijd voldoende investeren. Deze marktspanning is er natuurlijk wel altijd geweest, maar nu consumenten voorzichtiger worden (ja ook P-consumenten) met hun geld uitgeven denk ik wel dat dit een nieuwe dimensie is waar de dealer rekening mee moet houden. Het effect is niet direct zichtbaar, maar over een jaar of 2 gaan we zien of men het goed heeft aangepakt
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
06 dec 2011 22:20 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Ik haal helemaal niks door elkaar maar ga in op de vraag van de TS. Zie eerste post. Porsche doet het heel erg goed. Wereldwijd maar zeker ook in NL. Geldt overigens ook voor VW (PON).
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
06 dec 2011 22:28 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Ik denk dat ze gewoon een marktconforme inruilprijs bieden
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
06 dec 2011 22:31 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Dat is het al. Kijk maar eens naar de prijs van een gebruikte Boxsters 2.5 of een oudere Cayenne, daar heb je bijna geen knappe Golf meer voor.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 dec 2011 14:14 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Daar heeft hij wel gelijk in Zocht een jonge Golf en moest flink aan de bak
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
07 dec 2011 14:29 |
|
|
theo bakker
porsche 911 996 c2 handbak bj 2000werkendam sleeuwijk
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Een 997 2005 80.000 km doet bij inruil nog € 33.000
Ze hanteren dus nog steeds bruto marges van 10k plus,
Dit zal ook wel nodig zijn,
Maar eh, gezien de kostprijs van de productie, wordt er ook op een nieuwe 991 genoeg marge gemaakt.
Dus dat komt wel goed,
Harley davidson heeft een aantal jaren zelfs de grootste bruto marge gehad van de A-labels,
Porsche heeft de laatste 10 jaar ook goede bruto marges gehaald,
Dat heb je met een mooi en goed uitgevoerd product, hopen dat ze dat nog jaren vol houden.
|
13 dec 2011 22:45 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 dec 2011 0:57 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
staat bij de Gooise auto mediair een 2005 S vol opties met 100K km voor €45K die zal inkoop toch ook wel onder de 40 zijn geweest
|
14 dec 2011 12:09 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
benieuwd of je een prijsverschil gaat zien tussen 997 mk1 en mk2 op de occasionmarkt.
_________________________________________ oud is beter
|
14 dec 2011 12:11 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
De vorige eigenaar (Gaston) kocht in 2005 een nieuwe dus dan zit hij nu dicht bij de waarde van zijn vorige 993 S
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 dec 2011 14:29 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Zou dit problemen opleveren voor de Porsche dealers?
Inkoop is meestal minimaal 20% onder de verkoopprijs. Bij een vraagprijs van 45K moet je denken aan een inkoopprijs van zo'n 35K (handelsprijs).
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
14 dec 2011 15:54 |
|
|