Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:55

Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Algemene kritiek in andermans verkooptopic 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Algemene kritiek in andermans verkooptopic
Dit is toch een 3.4..?? Niet de beste motoren geloof ik....
Is de motor aangepast..??

16 dec 2011 10:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche 996 C2 tiptronic -> NIEUWE PRIJS EUR 17.500 !!!
Cloaca schreef:
Dit is toch een 3.4..??

In combinatie met een Tiptronic - en de 140 Dkm al voorbij :idea: :wink:

16 dec 2011 11:00
Profiel WWW Facebook 
Porsche diversen
Overijssel
Het blijft gewoon een enorm risico deze 996-jes aan te schaffen.....
En het idee dat je dat ding niet even vol kan belasten zonder een naar bijgevoel is ook K*T....

16 dec 2011 12:52
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
ChrisZZZZ schreef:
Auto wordt binnen 14 dagen ingeruild.

Tot die tijd voor €17.500 ... dat is niet onderhandelbaar, geen financiering, geen inruil, geen garantie :)

Taxatierapport van €27.500 uit 2011

Taxatieprijs minus 40% is realistische handelswaarde ;-)

16 dec 2011 13:15
Profiel
Cloaca schreef:
Het blijft gewoon een enorm risico deze 996-jes aan te schaffen.....
En het idee dat je dat ding niet even vol kan belasten zonder een naar bijgevoel is ook K*T....

:mrgreen: :res: :popcorn:

16 dec 2011 13:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: BS in andermans verkooptopic
Nee je kan beter een doorgeroeste luchkoeler aanschaffen, dan ben je goedkoper uit 8)

16 dec 2011 13:54
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Ik hoor net dat het Bull Shit is.....

Sorry, herstel: 3.4 tiptronic motoren met zeker 140.000km zijn "da bomb"..... erg betrouwbaar.....

16 dec 2011 13:58
Profiel
Moderator
PF #57
Nou, weet niet of het bullshit is. Gekleurd is je opmerking in ieder geval, zeker op de manier waarop je het schrijft... En om dat nou in het verkooptopic van iemand anders te zetten die probeert zijn auto te verkopen, dan kan ik me voorstellen het daar weg gehaald wordt.

Ik vond het altijd wat anders als het specifieke informatie over die betreffende auto is, maar algemene meningen :scratch:

16 dec 2011 14:12
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Accoord, minder fijn voor de verkoper.... helaas voor hem is het geen BS....
Ik vind zijn 996 echt een mooie auto maar ik vind het risico veel te groot dat die motor klapt....

16 dec 2011 14:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
In verkooptopics moet je dit gewoon niet doen. Evenmin dat er in een verkooptopic van een oud gebakje gereageerd wordt dat je zo tegen de 15k - 20k aan kosten zit wanneer de carrosserie niet goed is en de motor gaar... Komt ook vaak voor.

16 dec 2011 14:22
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Eens daar hebben we immers de overige discusie voor. Iemands verkoop topic bashen is niet sjiek. Misschien zou er een soort policy moeten zijn dat alleen geintresseerde daarin mogen reageren. Dan blijft de betreffende verkooptoppic vrij zuiver.

16 dec 2011 14:28
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
chique? :mrgreen:

16 dec 2011 14:30
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
en dank je net uit bed maar dat is haags sjiek

16 dec 2011 14:33
Profiel WWW
Gizmo schreef:
Iemands verkoop topic bashen is niet sjiek.
Als je niet op kritiek zit te wachten zet je de auto toch op marktplaats.

16 dec 2011 14:34
Profiel
Moderator
PF #57
da's wel erg makkelijk. gaat zelden om 'gefundeerde' kritiek.

Iemand wil zijn 996 3.4 verkopen. Reactie: "moet je niet doen. zijn gevoelige IMS Lager."
Iemand verkoopt een willekeurige andere Porsche. Reactie: "wat???? belachelijke vraagprijs! veuls te duur!" (vaak door iemand die de auto nooit gezien heeft... wat mij betreft dus ongefundeerd.

Iemand is op zoek naar zijn eerste 911. Komt hier terecht. Leest zo'n reactie en denkt 'als ze deze op een kennersforum al te duur vinden, moet ik maar niet aan beginnen' of 'oooh, een 996 3.4, die moet ik kennelijk niet kopen'. Hij leest het, post het niet. De kritiek kan je in dat geval dus ook niet nuanceren.

Nogmaals - specificieke informatie over de betreffende auto vind ik in de meeste gevallen wel kunnen. "He, je adverteert hem als schadevrij, maar hier en hier staat een topic van je vorige eigenaar die hem om een boom heeft gekruld..." zou ik wel vinden kunnen. Maar opmerkingen als 'Taxatieprijs minus 40% is realistische handelswaarde' vind ik dus wel weer bullshit in het verkooptopic van een ander. Het gaat hier niet om handelsprijzen maar om de vraagprijs van een particulier. En de eigenaar kan vragen wat hij wil. Als hij te duur is komt hij daar vanzelf achter, want dan verkoopt hij hem niet. En als hij hem wél tegen die prijs verkoopt heeft hij geluk.

16 dec 2011 14:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Ik vind dat je kritiek kunt hebben op een verkooptopic, bjivoorbeeld wanneer het inhoudelijk niet klopt. Dit is geen kritiek op de inhoud van het topic.

16 dec 2011 14:46
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie het nu precies Bull Shit vond van de moderators.....

16 dec 2011 14:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
waarom ??????

16 dec 2011 14:59
Profiel
Moderator
PF #57
Peter 993 schreef:
Ik vind dat je kritiek kunt hebben op een verkooptopic, bjivoorbeeld wanneer het inhoudelijk niet klopt. Dit is geen kritiek op de inhoud van het topic.

Dat is precies wat ik bedoel. :salut:

16 dec 2011 15:09
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
horn schreef:
da's wel erg makkelijk. gaat zelden om 'gefundeerde' kritiek.

Iemand wil zijn 996 3.4 verkopen. Reactie: "moet je niet doen. zijn gevoelige IMS Lager."
Iemand verkoopt een willekeurige andere Porsche. Reactie: "wat???? belachelijke vraagprijs! veuls te duur!" (vaak door iemand die de auto nooit gezien heeft... wat mij betreft dus ongefundeerd.

Iemand is op zoek naar zijn eerste 911. Komt hier terecht. Leest zo'n reactie en denkt 'als ze deze op een kennersforum al te duur vinden, moet ik maar niet aan beginnen' of 'oooh, een 996 3.4, die moet ik kennelijk niet kopen'. Hij leest het, post het niet. De kritiek kan je in dat geval dus ook niet nuanceren.

Nogmaals - specificieke informatie over de betreffende auto vind ik in de meeste gevallen wel kunnen. "He, je adverteert hem als schadevrij, maar hier en hier staat een topic van je vorige eigenaar die hem om een boom heeft gekruld..." zou ik wel vinden kunnen. Maar opmerkingen als 'Taxatieprijs minus 40% is realistische handelswaarde' vind ik dus wel weer bullshit in het verkooptopic van een ander. Het gaat hier niet om handelsprijzen maar om de vraagprijs van een particulier. En de eigenaar kan vragen wat hij wil. Als hij te duur is komt hij daar vanzelf achter, want dan verkoopt hij hem niet. En als hij hem wél tegen die prijs verkoopt heeft hij geluk.

+1 :cheers:
een potentiele koper leest al genoeg horrorverhalen en het weerleggen daarvan en de oplossingen aanpassingen en de AKK en garantie etc op de site. Dus zo'n algemeen statement is m.i. op die plek (verkooptopic) overbodig.

16 dec 2011 15:16
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Dus we mogen alleen maar vol lof zijn over alle auto's die worden aangeboden?
Geen verkeerd woord, geen negatieve aspecten van modellen, alleen maar lovende woorden..... :?

In twee verschillende topics mogen we aan de ene kant slechts lovende woorden hebben over een aangeboden auto....
Aan de andere kant mogen we modellen en type Porsche's volledig de gond in boren in een ander topic....

Maar waag het niet om deze topics te combineren.....

16 dec 2011 15:26
Profiel
Moderator
PF #57
Cloaca schreef:
Dus we mogen alleen maar vol lof zijn over alle auto's die worden aangeboden?
Geen verkeerd woord, geen negatieve aspecten van modellen, alleen maar lovende woorden..... :?

wil je gewoon gelijk hebben of wil je het niet begrijpen? Dat staat er toch helemaal niet?

Er zijn diverse topics met discussies over de betrouwbaarheid van een 996 3.4 motor. Voorstanders, tegenstanders, oorzaken, technische onderbouwingen, loze argumenten, flauwe grappen etc wisselen elkaar in een dergelijk topic af. Als je zo'n topic doorleest kan je het, in de meeste gevallen, volgen en de voors en tegens afwegen. Een post als "Het blijft gewoon een enorm risico deze 996-jes aan te schaffen..... En het idee dat je dat ding niet even vol kan belasten zonder een naar bijgevoel is ook K*T...." in een dergelijk discussie topic zal in de regel ook gewoon blijven staan. Als 'losse flodder' in een verkooptopic van iemand anders heeft zo'n post een hele andere lading. En ik ga er zo maar van uit dat jij dat best begrijpt. :wink:

Stel jij biedt zelf een auto te koop aan en iemand post "ik zou geen auto bij Cloaca kopen, dat is een ongelofelijke oplichter." En verder niks. Zou jij het dan vreemd vinden dat die post gewist wordt? En hier is jouw bijdrage niet gewist maar slechts afgesplitst. :scratch:

16 dec 2011 15:39
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
horn schreef:
Stel jij biedt zelf een auto te koop aan en iemand post "ik zou geen auto bij Cloaca kopen, dat is een ongelofelijke oplichter." En verder niks. Zou jij het dan vreemd vinden dat die post gewist wordt? En hier is jouw bijdrage niet gewist maar slechts afgesplitst. :scratch:

Harald, er is wel degelijk een verschil tussen een mening uiten en direct op de man af spelen....
Ik weet dat je graag dit soort discussies aangaat, maar hou het wel even reeël.....

Zoals ik al eerder schreef: Accoord.... dit is minder fijn voor de verkoper..... had niet gehoeven, maar is wel gebeurd....

16 dec 2011 15:54
Profiel
Moderator
PF #57
was een voorbeeld en niet bedoeld om op de man te spelen. nadat jij schreef "Accoord.... dit is minder fijn voor de verkoper..... had niet gehoeven, maar is wel gebeurd...." was het voor mij klaar. Vervolgens postte je echter "Dus we mogen alleen maar vol lof zijn over alle auto's die worden aangeboden? Geen verkeerd woord, geen negatieve aspecten van modellen, alleen maar lovende woorden....." en dat was niet wat ik bedoelde met mijn opmerking. Wilde die dus met een voorbeeld verduidelijken. Maar als je het voorbeeld persoonlijk opvatte, zal ik het anders verwoorden.

Stel dat ik een 964 hier te koop aanbiedt en iemand post in dat topic "964 - nooit doen. De meest onbetrouwbare auto die Porsche ooit gemaakt heeft. Lekt al in de folder." zo ik blij zijn als die post geveegd of in ieder geval verplaatst werd uit mijn verkooptopic.

16 dec 2011 16:07
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
horn schreef:
Maar als je het voorbeeld persoonlijk opvatte, zal ik het anders verwoorden.

Ik vat het niet persoonlijk op....
Ik bedoelde dat mijn opmerking niet op de man af gespeeld was.... ik uitte slechts mijn mening over een 3.4 motor....

Jouw voorbeeld was wel op de man af gespeeld....... endus niet een erg goed voorbeeld.....

Dit voorbeeld is beter....

horn schreef:
Stel dat ik een 964 hier te koop aanbiedt en iemand post in dat topic "964 - nooit doen. De meest onbetrouwbare auto die Porsche ooit gemaakt heeft. Lekt al in de folder." zo ik blij zijn als die post geveegd of in ieder geval verplaatst werd uit mijn verkooptopic.

16 dec 2011 16:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende