Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:58

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
X51 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Bericht X51
Waar ligt precies de winst van een X51 pakket?

Deze set bestaat uit andere inlaat manifolds, andere uitlaat manifolds, andere koppen, andere nokkenassen, extra cooler, andere rekeneenheid en naar ik meen een ander carterdeel.
De prijs van deze kit voor een 996 bedraagt momenteel +/- 11.000 engelse ponden (zo'n € 12.500.-) Dan moet ie nog worden gemonteerd.
Dat is dus enorm duur voor een winst van 25pk. (standaard 320pk, met X51 345pk)
Waar ligt de meerwaarde van dit produkt? Geeft het meer vermogen onderin, in het middengebied, of bovenin?
Wie weet hier meer van?

Léon

16 dec 2011 21:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: X51
Wat ik weet is dat het zo wel dure pk-tjes zijn.....

16 dec 2011 21:55
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Origineel Porsche he. Ooit waren er misschien weinig alternatieven. Nu des te meer, zeker voor dat geld en voor de 996.

16 dec 2011 22:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
MarkS schreef:
Ooit waren er misschien weinig alternatieven.

't is nog steeds duur op de "huidige" 997, 20-22pk voor veel :?

16 dec 2011 22:32
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Met "ooit" bedoel ik toen de 996 werd geïntroduceerd. Kijk even bij fvd, Cargraphic en rs tuning. Genoeg opties voor wat PKs erbij voor minder geld (dan 13K). Alhoewel het voor de atmosferische varianten veel minder PKs extra oplevert dan bij de turbo's. Geldt overigens ook voor de 997.

17 dec 2011 0:39
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Koop gewoon een nieuwe 991 S die heeft er standaard al 400! :thumleft:

17 dec 2011 13:20
Profiel
Kost je wel meer dan die 13K. :mrgreen:

17 dec 2011 13:22
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
dodootje schreef:
Waar ligt precies de winst van een X51 pakket?

Bij de aanbieder van het pakket. :wink:

Leuk voor de borrelpraat maar in praktijk gaan de meesten die 25pk winst niet merken. Ik zou zeggen, gooi er betere remmen onder en ga voor een race-licentie en je zal zien dat je Porsche sneller zal zijn.

17 dec 2011 14:04
Profiel
Sint-Niklaas (B)
[/size]
Franz schreef:
Ik zou zeggen, gooi er betere remmen onder en ga voor een race-licentie en je zal zien dat je Porsche sneller zal zijn.

Goede tip die racelicentie. Bij dit soort auto's maakt die extra 25PK niet het verschil maar het mannetje/vrouwtje achter het stuur. Zie je bij circuitdagen telkens weer : instructeur op een (all road moto) BMW GS rijdt de cursisten met de fine fleur van Japanse / italiaanse scheurijzers en dubbel zoveel PK op seconden per ronde (al had ik medelijden met die arme GS die zo genadeloos hard werd rondgejakkerd)

17 dec 2011 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
MarkS schreef:
Met "ooit" bedoel ik toen de 996 werd geïntroduceerd. Kijk even bij fvd, Cargraphic en rs tuning. Genoeg opties voor wat PKs erbij voor minder geld (dan 13K). Alhoewel het voor de atmosferische varianten veel minder PKs extra oplevert dan bij de turbo's. Geldt overigens ook voor de 997.

Ik begrijp het maar ik doelde erop dat ondanks alle alternatieven de X51 tuning nog steeds weinig voor veel te bieden heeft met één groot verschil tov tuners, fabrieksgarantie. 20-25 pk voor een atmo is toch een aardige tuning.

Racelicentie is idd een goed alternatief maar tegen mensen die denken over tuning van een atmo en hopen op 15-20pk winst maar ondertussen grote zware aftermarket velgen gemonteerd hebben zeg ik ook altijd dat ze eens over lichtere velgen moeten nadenken, dat biedt naast "meer vermogen" (minder massatraagheid dan...) ook nog eens een beter weggedrag.

17 dec 2011 14:53
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ik zou daarom ook eerder investeren in betere remmen en gewichtsbesparing.

17 dec 2011 15:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Ik ben er eigenlijk over begonnen, omdat ik een 996 carrera4 cabrio uit 2003 kan kopen, waar dit pakket standaard op zit, alsmede de originele vaste Carrera achterspoiler.

Was benieuwd of er forummers zijn die het pakket b.v. achteraf hadden laten monteren.

Gr. Léon

17 dec 2011 15:05
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Ik heb een 996-4s met x51 gehad en nu een 997s met x51. Ook heb ik een 996s en een 997s gehad zonder het pakket.

Het verschil is wel degelijk goed te merken. Sowieso voel je dat je overal meer vermogen hebt en dat de auto simpelweg sneller is. Bijkomstig voordeel, en misschien wel het meest merkbare, is het super geluid! De combinatie van motor, luchtfilter en uitlaat maakt de sound werkelijk onovertroffen! Bij de 996 eigenlijk nog beter dan bij de 997.

Op een nieuwe p is het inderdaad een hele dure optie, maar aangezien ik ze nooit nieuw koop is het voor mij wel een verplichte optie geworden. Het was de reden dat ik van 997s naar 997s met x51 ben overgestapt.

Als je het er zon beetje voor niks bijkrijgt op een gebruikte p hoef je daar geen seconde over na te denken: kopen!

17 dec 2011 16:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]