Auteur |
Bericht |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.
...meestal wel ja, maar nu echt bloedserieus...als je wilt kun je komen kijken, zal hij ook leuk vinden denk ik. Misschien lost dat ook meteen je wielen vraagstuk op en zijn er nog wel meer onderdelen te vinden en ik denk ook wel foto's...Tipje van de sluier, RTH heritage... Dus voor de tweede keer, interesse?
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 nov 2011 11:22 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Staat er nog een merk of nummer in de remtrommels gegoten? Misschien dat je hiermee kan herleiden op welke auto deze werden gemonteerd. Meestal gebruikten ze in die tijd dan ook de bijpassende wielen.
Overigens: prachtige en ook unieke raceauto die geweldig wordt aangepakt!
Vooral blijven posten....vindt ik reuze intressant!
|
29 nov 2011 0:06 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
|
29 nov 2011 5:25 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Bedankt , leuk die foto's, die eerste had ik al, maar in mindere kwaliteit. Uit welk artikel komt de tweede foto? Dit artikel zou ik ook graag lezen!
Wat betreft de wielophanging, wij denken dat het een samenstelling is van meerdere merken.....FIAT en SIMCA, met enkele eigen toevoegingen, ik zal wat detailfoto's maken dit weekend van de wielophanging.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
29 nov 2011 19:52 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Ik weet niet uit welk artikel het komt. Zal proberen of ik het kan uitvinden.
|
29 nov 2011 20:08 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
In dit forum topic wordt er wat over geschreven: http://www.forum-auto.com/automobiles-m ... 5-6370.htmTevens tref je daar nog een verwijzing naar een ander forum met wat materiaal. Intressant!
|
30 nov 2011 13:26 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Grappig dat ze daar precies dezelfde foto's hebben als die ik gevonden had. Zijn dat de enige overgebleven foto's misschien?
|
30 nov 2011 13:53 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
info volgens mijn bron: 12 stuks gemaakt, allemaal 1 zitter met DKW motor, eentje als tweezitter met Porsche motor.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 nov 2011 14:13 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Zal vast niet zo zijn.... er zijn zat van die ouwe raceknarren die hem gekend hebben lijkt mij. Zijn alleen, net als bij de Formule Vee, meestal geen internet jongens. Meer types van het praatje en zo'n klapalbumpje in de binnenzak. Gewoon lekker doorvragen en de douche gaat aan...
|
04 dec 2011 23:46 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
|
06 dec 2011 17:49 |
|
|
bully
|
Gaaf, gaat lekker zo
|
06 dec 2011 18:20 |
|
|
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 SpyderSchagen
|
Geweldig project! Ik ga hier een abonnementje op nemen
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
06 dec 2011 18:36 |
|
|
Thjardo
996 millenium #448, ex 930 SC 930 3.2, Boxster 2.5.Den Helder
|
Ziet er goed uit
_________________________________________ Porsche 911 Millenium Edition #448
|
06 dec 2011 19:03 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ik zeg maar nix meer, alle superlatieven zijn al voorbij gekomen . . . . maar ik ga het wel volgen
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
08 dec 2011 16:36 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Top project inderdaad. Met verbazing gelezen, dacht altijd dat "Platje" van Maus Gatsonides de enige NL-sportwagen uit die tijd was...
|
12 dec 2011 16:41 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Wat een prachtig project en wat een vreselijk schone werkomgeving. Succes verder!
Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
16 dec 2011 21:53 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Zijn wel meer uit de hand gelopen hobbyprojecten uit die tijd...... Mooi topic verder
|
17 dec 2011 8:41 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Las in de Porsche Scene Live door ook Gijs van Lennep erin geracet heeft. Weet dat hij relatief toegankelijk is, misschien een tip? Thomas
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
18 dec 2011 22:12 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Heel toegankelijk! Mijn zoon (12) heeft op de GP van Middelharnis zeker een kwartier met hem staan te praten. Gevolg: handtekening op zijn cap en: "als pa volgend jaar met de Formule Vee hier naar toe komt dan neem jij toch zeker wel je kart mee?" ... hij is fijn... maar nog steeds gek van auto's.
|
18 dec 2011 23:35 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
en wederom wat nieuwe kiekjes. de achterspatborden zijn nu zo'n beetje klaar inclusief de binnenspatborden. Volgende stap : het pas maken van de versnellingsbak.
|
22 dec 2011 21:35 |
|
|
mb carrera
porsche 911 carrera 1986 mosgroentwisk
|
netjes wat mensenhanden toch kunnen maken erg mooi
_________________________________________ porsche what else?
|
22 dec 2011 22:40 |
|
|
roondejong
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Heel knap en doe ik je niet na maar als je naar de eerste foto kijkt dan zie ik wat aan de achterkant... Het uiterste van de kont moet nog wat verder en ronder (minder hoekig) lopen na het laatste spant in mijn beleving. Maar dat kan gezichtsbedrog zijn natuurlijk. Ook heb ik het idee dat de head fearing (zeg ik dat goed?) bij het origineel eerder in de kont verdwijnt als dat het nu gebeurt. Het kan best zijn dat het helemaal niet de bedoeling is om 100 % origineel te benaderen maar het viel me wel op. Denk zelf dat als je de kont 10 cm doortrekt je wel de elegantie van het origineel benaderd. Verder nogmaals: knap!
|
23 dec 2011 1:40 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Het frame is nagenoeg 99% zoals het was. Het aluminium volgt de contouren van het frame (is gepopnageld). Het is ook maar net vanuit welke hoek je kijkt: het is iedere keer weer anders! We hebben ook veel foto's van deze auto bekeken en gezien dat naarmate de tijd verstreek, er modificaties aan de carrosserie zijn geweest, al dan niet ten gevolge van crashes. De auto is zelfs op een bepaald tijdstip voorzien van een FIAT motor, ipv de DKW. Het is en blijft natuurlijk een enorme uitdaging om een dergelijke auto opnieuw op te bouwen.
|
23 dec 2011 9:59 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Mooi hoor!
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
23 dec 2011 10:52 |
|
|
EddyM
|
Prachtig project, unieke auto, een zeldzame puur Nederlandse auto en dan nog met DKW techniek, als DKW amateur zit ik likkebaardend mee te kijken Ik ben als tweetalige Belg ook op het Franse auto union DKW forum actief en was aanwezig toen eerder deze auto besproken werd, doch meer dan de ook eerder vertoonde foto's zijn tot nog toe niet opgedoken, deze beide foto's had ik al een tijdje. Maar om een vraag van Dutchguy meteen te beantwoorden: de velgen zijn zonder enige twijfel DKW ( no doubt ) 15 duims velgen, zulke heb ik nog wel enkele aangezien ik nog een viertal DKW's met identieke velgen in huis heb, ik rijd nl. nogal graag rond in mijn DKW Monza uit 1957. Ik vermoed ook dat nog wel meer onderdelen van DKW zouden kunnen verwerkt zijn, Dutchguy mag mij altijd de nodige détails opvragen, ik herken vast wel een en ander. Eenzelfde originele Van Zalinge carburator heb ik ook nog kunnen vinden, zeldzaam ding hoor. Waar ik mijn wenkbrauwen bij heb gefronst is wel de ( dichtgeknepen ) uitlaatspaghetti, daar kom je mijns inziens geen meter mee vooruit....kijk en vergelijk toch eens de foto eerder waar de oorspronkelijke uitlaat te zien is, een expansie binnenin de uitlaat moet afgemeten juist zijn om de nodige pk's te ontwikkelen, in de geroemde Mantzel tuning uitvoering van destijds kan je dit 1000 cctje tot 80 en zelfs 100 pk opvoeren, over die dingen kan uiteraard nog veel verteld worden. Ik ben pas nieuw hier en moet nog een paar forumregeltjes bekijken... Maar voor nu.... aan allen een leuk en voorspoedig 2012, groeten, EddyM
|
01 jan 2012 16:04 |
|
|