Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
hoop dat dat inderdaad klopt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 dec 2011 22:02 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
Jup, kleine aanpassing, een geheel nieuw motorontwerp. Minor detail
|
22 dec 2011 22:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
klopt ook precies wat MY00 schrijft
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 dec 2011 23:01 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
Dus..........aangepast IMS en EMS? Enne........cilinder wanden?
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
22 dec 2011 23:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
Richard, minor detail zoals Apolo2 schrijft
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 dec 2011 13:22 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
Precies Porsche geeft op de 997.2 en 987.2 levenslange garantie op de IMS...... eigenlijk vond men het zo'n m.d. dat ze de IMS maar gewoon eruit hebben gehaald De achilleshiel van de 997.2/987.2 kan wel eens DFI worden (voor zover andere problemen zich niet vordoen). De tijd zal het leren.
|
23 dec 2011 17:02 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
Hè DFI......? Nou heb je me Nou weet ik t weer nie
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
23 dec 2011 18:11 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
direkte benzien inspuiting?
_________________________________________ oud is beter
|
23 dec 2011 19:22 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
inderdaad!!! de 3.2-discipel hier informeert zich dus wel over het nieuwerwetse spul Direct Fuel Injection, namelijk in plaats van indirect inspuiten in het inlaatkanaal/-spruitstuk net als bij diesels altijd al het geval omdat noodzakelijk. Of het de achilleshiel wordt weet ik nog niet, maar de brandstofpomp is bij mij al eens vervangen en weet dat ik niet de enige ben. Gaat om een hogedrukpomp, dus, die mechanisch wordt aangedreven door de motor en herkenbaar is aan een lichte diesel-achtige tik links achter. Geen tik die wijst op grote problemen dus. Reactie op gaspedaal is wel subliem hoor. Strak doortrekken in volledig toerenbereik idem. Brandstofverbruik en uitlaatgaskwaliteit is uiteraard ook véél milieuvriendelijker
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 dec 2011 19:31 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
Jongens, jongens, als ik jullie toch niet had
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
23 dec 2011 19:40 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
Als ik de diverse reviews lees is de 3.6 van de eerste generatie qua motor veel leuker dan een 3.8 met dfi. Schijnt veel makkelijker zijn toeren te draaien. Schijnt ook de reden te zijn waarom de 4.0 gt3 zo'n geweldig hok is, simpelere techniek, waanzinnig goed in de hoge toeren. Een dfi vind doet dat met minder overtuiging.
|
23 dec 2011 19:45 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
inderdaad: schijnt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 dec 2011 19:55 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: Amerikaanse 997 S uit 2006
Ja idd alles schijnt behalve de zon Volgens mij draait juist het DFI blok hoger in de toeren en lees je daarover juist positieve recensies omdat het onderin meer kracht biedt. Het GT3 blok/hok/ding staat motorisch helemaal los van de carrera's. Da's alsweer een ander blok (en idd een juweel). Ook het vergelijk 3.6 zonder en 3.8 met DFI schijnt een beetje vreemd DFI of het nu bij Porsche is of een ander merk wil nog wel eens problemen krijgen met roet zeker bij mindere brandstoffen. Een bekend probleem/aandachtspunt bij merken die al langer DFI (GDI, TFSI, FSI etc etc etc) leveren.
|
23 dec 2011 21:41 |
|
|