een kerst Porsche, stil en alleen in zijn stalling wachtend op de lente om gewekt te worden,
binnen is het gezellig, familie bekenden en buren bij het warme vuur en rammelend met de rijkelijk gevulde borden,
heb het hele jaar mijn best gedaan om iedereen te bekoren, en veel plezier beleeft aan alles waar ze mij brachten,
platteland, circuits, evenementen,vrienden bezoek en minimeets en ook de kastelen met de vele grachten,
mijn gebrul, mijn voorkomen en uitstraling en zeker niet te vergeten, mijn ronde kont,
ik denk er met trots op terug, oh ik hoor binnen de glazen vullen en het water loopt ervan uit mijn uitlaat mond,
ik denk even terug aan VETCOOL , Hartbeat Zandvoort, en alles wat mij nog meer plezier heeft gegeven,
en niet te vergeten een vreselijke zenuwachtige vent, 4 uur later was hij platzak en in het bezit van een 997
onder mijn doekje hoor ik al die gezellige geluiden en voel de warmte, om gek van te worden,
ah ze zijn klaar met het eten, ik hoor het aan het wegzetten van de vuile borden,
en ik, ik wacht wel op een streel of een plotseling bezoek van mijn baas die even komt kijken of ik nog wel besta,
ach wat bazel ik nou, het is koud buiten en kerstavond, nog een paar nachtjes slapen en mijn baas zegt "kom ik ga"
met een beetje geluk is dat misschien morgen al maar het kan ook nog wel even duren,
als morgen bij toeval de garage deur open gaat hoop ik dat we ..., anders maar even van onder mijn doek naar buiten gluren,
maar even wegdromen, mijn olie op peil, mijn huidje lekker gewassen, binnen lekker opgefrist en mijn bandjes lekker rond,
en dan maar dromen van al dat asfalt, ooooohhhhhhhhhhhhhh het water loopt alweer uit mijn uitlaat mond,
wanneer gaan we nu weer strepen trekken, asfalt snuiven, tunnels plagen en rustig tour ritjes maken,
geduld zal het motto wel zijn denk ik, even de gezellige tijd door en wij weten het, de winter duurt meestal lang,
voor sommige broers van mij is dat niet erg, die krijgen misschien wel een nieuw laagje "behang",
worden technisch perfect gemaakt of anders, ach als ze straks met het mooie weer maar weer buiten staan te glimmen,
lekker met zijn allen elkaar weer tegenkomen op de weg, parkeerplaats of op het circuit, waar de baas ons weer laat spinnen,
he daar gaat de deur open het licht gaat aan en ik zie mijn baas lopen,
waarschijnlijk is het erg druk,want hij haalt alweer een hoop drank en HIJ is nog niet eens bezopen.
hij loopt weg maar het licht blijft aan en vijf minuten later is hij weer terug,
met bij zich een goed glas wijn tilt hij mijn doek van lijf en streelt mij een keer over mijn rug,
hij lacht een keer en geniet, staat naar mij te kijken en mompelt "de winter is zo weer om en dan ben jij weer aan de beurt"
het doek gaat weer over mij heen en ik wordt weer lekker ingepakt, de baas wandelt weer weg, het licht gaat uit en ik,
ik geniet nog na en kan niet wachten totdat hij mij de buurt weer uit scheurt.