Auteur |
Bericht |
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Porcay: Cayman S 3.4 PDK7
Hoihoi,
Daar ben ik dan! Al even de statistieken ingevuld bij profielschets, dus wat kan ik verder nog zeggen..... (man, bijna 51 (1961), getrouwd, binnenkort eerste Porsche Cayman S 3.4 PDK7, woon in Elst (Gld.) en ben blij!)
Ben dus binnenkort 'gezegend' met Cayman S 3.4 PDK7 (vanaf eind week 1 2012) en heb daarmee een jongensdroom gerealiseerd! Zijn er op dit forum nog meer eigenaren van een Cayman S 3.4 PDK7 of anders in ieder geval een Cayman II aanwezig? Zo 'ja' misschien even via pb kennismaken?! Ben altijd geïnteresseerd in tips!
Grappig over de aanschaf: had zelf een Audi TTS Pro Line S-tronic (3-2010) en heb die bij een Audidealer ingeruild tegen de Cayman S 3.4 PDK7 (1-2009).....dacht je dat ik er g eld bij kreeg? NEE natuurlijk niet, maar een mooiere inruil had ik me amper kunnen wensen!
O ja: auto is door Porschecentrum Leusden geïmporteerd, Nl. eigenaar heeft 'm om privéredenen helaas in moeten ruilen voor een Audi en nu mag ik er straks in rijden! Ga nog wel 2 jaar garantie bijkopen.....of is dat dom vinden jullie?
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
31 dec 2011 15:10 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7
Welkom hier. Gave auto die je gekozen hebt! Dat wordt genieten. Garantie bijkopen? Vind ik altijd moeilijk in te schatten, ligt er een klein beetje aan hoeveel km's er jaarlijks mee gereden gaan worden en of al het spaargeld aan de aanschaf is opgegaan. Zelf vind ik het altijd nogal kostbaar, zeker gezien het feit dat de Cayman als probleemloos bekend staat.
En alle slijtagedelen vallen er niet onder. Veel plezier in ieder geval.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
31 dec 2011 15:18 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Als je toch garantie hebt, zou ik nog een AKK uitvoeren en alle punten meenemen in je Porsche garantie (wat mogelijk is). Veel plezier
|
31 dec 2011 16:33 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Da's de mooiste regel Welkom hier. Er zit hier in elk geval 1 Cayman eigenaar, mbembe. Garantieverlenging hangt natuurlijk ook van je budget en je eigen gevoel daarbij. Ivm met de toch nog relatief nieuwe motoren in de 987.2/997.2 (DFI) en PDK bak ga ik zelf in elk geval wel garantieverlenging nemen. Het is techniek die zich nog maar beperkt bewezen heeft.
|
31 dec 2011 16:37 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Welkom hier op het PF. Hoe herkenbaar dat blije gevoel van een vijftiger..... Veel mooie / snelle kilometers en wellicht tot kijk.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
31 dec 2011 16:46 |
|
|
Buco
Boxster-S 2007Bergen op Zoom
|
Welkom, je keuze klinkt goed in elk geval, nu de plaotjes nog!
Een aankoopkeuring voor een auto van 2009 (mits niet al teveel km's) vind ik echt weggegooid geld, zeker als je er garantie bijkoopt!
Volgens mij rijd 'Caelin' ook een Cayman.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
|
31 dec 2011 17:13 |
|
|
Jous
987 Boxster S070
|
Welkom hier en gefeliciteerd met een zeer aantrekkelijke Porsche Niet veel Caymans hier, maar er zijn sowieso niet veel in Nederland (ongeveer 260...). Laat staan met jouw specs. Veel plezier.
|
31 dec 2011 17:15 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
welkom, he he eindelijk weer eens iemand met verstand erbij hier op het forum grandioze wagen, daar BLIJF je blij mee hoor dat gaat niet meer over. Cayman is echt een ge-wel-di-ge auto zonder problemen. Ikzelf heb geen extra garantie gekocht maar had natuurlijk nog fabrieksgarantie. de mijne is van 2009 maar wel MY08 dus nog niet met PDK en vorige motor, maar heb nog nooit iets gelezen over problemen met MY09 of jonger. ik rijd maar 5000km/jr met de Cayman dus dan kom je ook weinig problemen tegen natuurlijk. Het voelt als een uitgebalanceerde auto waar ik alle vertrouwen heb in de techniek. dat bewijst de Boxster natuurlijk al jaren. Veel plezier ermee en geniet met volle teugen!!!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
31 dec 2011 17:23 |
|
|
erwin996
M140i
|
Hoihoi, Welkom met je mooie Cayman! Herkenbaar. Ik had een Audi S3 Pro Line (6-2007) en ruilde die in voor een 996 targa 3.6 tiptronic (1-2006). Helaas, ook ik kreeg er geen geld bij.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
31 dec 2011 17:49 |
|
|
bully
|
Welkom
|
31 dec 2011 17:50 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Mannen, we praten hier over een Porsche aanschaf. Natuurlijk moet je dan bijbetalen als je met een Michey Mouse autootje komt aanrijden Ik moest zelfs bijbetalen toen ik m'n Boxster met kapotte motor inruilde tegen een veel oudere 964. Maar bot: welkom en ik hoop ook nog blij te zijn als ik de 50 passeer
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
31 dec 2011 17:59 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Het jaar is nog niet om en nu al
_________________________________________ "There is no substitude"
|
31 dec 2011 18:36 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
een gayman is de enige waterkoker die ik zou overwegen...
_________________________________________ oud is beter
|
31 dec 2011 19:01 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Cayman = top voor wat die garantie betreft; is weer een compleet nieuwe motor dus geen idee really...de motor die er bij mij en mbembe in zit schijnt alleen niet heel goed tegen cirquit gebruik te kunnen (mits je er slicks onder gooit), verder nooit echt iets over problemen gelezen of gevonden. Ik rijd ongeveer 15-20k/jaar ermee...geen extra garantie (meer...had ik het eerste jaar wel). Maar als je daar rustiger van wordt bij het rijden dan zou ik het zeker overwegen! Wat wel echt een must is (vind ik) is een PSE of aftermarket uitlaat...anders klinkt ie echt wat tam hoor
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
31 dec 2011 19:15 |
|
|
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 SpyderSchagen
|
Welkom, hoop dat de sneeuw nog een beetje wegblijft, zodat er alvast van kunt genieten!
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
31 dec 2011 20:23 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Dank voor dit warme welkom! Wat betreft de garantie: de Cayman krijgt een beurt (inclusief modificaties) bij Porschecentrum Leusden, een aankoopkeuring als onderdeel van die beurt (uiteraard met verslag), een Audi A-selectie aflevering (met herstel van alle geconstateerde gebreken, if any.....) en 6 maanden BOVAG-garantie met aan het einde een afloopgarantiecheck. Dat is natuurlijk nogal wat.....en toch twijfel ik nog. Volgens mij gaan ik in de loop van de 6 maanden wel zien wat het wordt. Voor 2 jaar extra ±€2400 is best veel geld......maar ja; als er ooit iets is dan ben je natuurlijk zo aan die kosten (en bovendien heb je mobiliteitsgarantie bij verlengde garantie...). Ter voorkoming van misverstanden; uiteraard moest ik bij betalen en dat wist ik ook, net als Erwin996. Wel verbazend dat je zelfs als je een boxster inlevert met een kapotte motor je bij een 964 nog bij moest betalen @BOXTUR. Heb je wel goed onderhandelt? Zie ook dat je last hebt van tremoren, gezien je dubbele invoer. Trilt die 964 van je zo erg? BTW de TTS was geen Mickey Mouse auto hoor......260km/u op de teller tijdens rit in Duitsland Qua prijs/prestatie top, mist alleen het gevoel van een Porsche @mbembe (& @bully): gevoel was leidend, maar verstand zei dat de best rijdende Porsche ook de aantrekkelijkste aankoop zou zijn @caelin zelfde aantal kilometers, zal weinig op het circuit zijn, maar verwacht daar overigens geen probleem gezien de dry sump , PSE is geen prio voor mij, geluid spreekt me zo al aan, maar wie weet......en qua garantie zie hiervoor (neem overigens aan dat je 'tenzij' bedoelt i.p.v. 'mits'). Valt me mee dat @Wolf alleen de gayman noemt.....cockster is ook leuk! Ben bekend met de venijnigheid jegens de best rijdende Porsche op dit moment ......en lach vrolijk mee en zeker als we eens wat bochten gaan nemen! And finally @Boxster S 550 Spyder: hihi, koop naast de 19" zomerset op Carrera Sportvelgen een winterset en dan mag het wat mij betreft gaan sneeuwen!
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
31 dec 2011 20:51 |
|
|
erwin996
M140i
|
Krijgt de Cayman geen Porsche Porsche Approved aflevering?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
31 dec 2011 21:30 |
|
|
Buco
Boxster-S 2007Bergen op Zoom
|
Bij een Audidealer?
|
31 dec 2011 21:34 |
|
|
Porcay
|
Okay, voor de duidelijkheid; Cayman gekocht bij Audidealer. Maandag gaat ie naar Leusden voor beurt en modificaties + AKK. Wat gevonden wordt wordt hersteld. Dan terug naar Audidealer voor aflevering conform A-selectie. Klinkt overdreven en complex, maar levert op dat de strengere normen van Audi, na alle goede zaken van Porsche, als norm gelden. Kan me bijv. een setje banden schelen........ Vervolgens BOVAG-garantie van Audidealer, met hetrstel van gebreken in Leusden ( ...if any). Volgens mij gaat het goed komen....
|
31 dec 2011 21:54 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
EUR 2400,- gebreken aan een Cayman? dacht het niet.. dus ik zou de gok durven nemen. maar als het jou de zekerheid biedt die je wil moet je het zeker doen! en die jokes over de gayman, tja die komen nogal eens voor totdat je ze een keer tegenkomt op snelweg of circuit en je ze moeiteloos bijhoudt en zelfs inhaalt de 'poor mans 911' wordt nog altijd zwaar onderschat en heel eerlijk: ik vind dat wel grappig want zo verbaas je ze nog eens ik kom er steeds meer achter door meetings etc wat de Cayman kan tov de carrera of carrera S en dat is echt verbluffend. hierdoor ben ik nog blijer met mn Cayman geworden dan dat ik al was!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
31 dec 2011 23:23 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
Dat hebben we gemerkt .......... Welkom trouwens, mooi zo'n Cayman Zou er stiekem wel een keer in willen rijden
_________________________________________ Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
Laatst bijgewerkt door GijsCarrera'S op 01 jan 2012 0:38, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 dec 2011 23:59 |
|
|
Porcay
|
Leuk te horen @mbembe; zal zeker kijken of €2400 te besparen zijn! Heb nu al een brede smile bij de gedachte aan de Cayman irl en zie uit naar een ontmoeting met anderen (zie wel hoe dat werkt). Voor nu: goede jaarwisseling! Wat mij betreft liever knallen met de Porsche dan met vuurwerk; hou de handjes (heel) aan het stuur!
|
01 jan 2012 0:35 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Laat al die patsers in hun 911 maar lu**en. Geweldige auto die Cayman! Veel plezier ermee.
|
01 jan 2012 1:32 |
|
|
bully
|
Tuurlijk gaat het goed komen, daar zou ik me niet druk over maken....
|
01 jan 2012 2:33 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Porcay welkom en gefeliciteerd met je aankoop. Me dunkt een superkoop!! Gisteren zij mijn vrouw nog "die vind ik erg leuk" toen ik haar de Cayman R liet zien. Staatsloterij viel tegen dus nog even wachten maar de thuisbasis is al geregeld....
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
01 jan 2012 8:26 |
|
|