Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:46

Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Porcay: Cayman S 3.4 PDK7 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7
Porcay schreef:
de TTS was geen Mickey Mouse auto hoor......260km/u op de teller tijdens rit in Duitsland :drive: Qua prijs/prestatie top, mist alleen het gevoel van een Porsche
PSE is geen prio voor mij, geluid spreekt me zo al aan, maar wie weet.....

260....maar? Dan heb je een Mickey Mouse gasvoetje... :mrgreen: geintje, je loopt waarschijnlijk in de begrenzer dan want de auto zou anders heus wel iets harder op de teller kunnen. De 200pk versie zet namelijk al met wat mazzel 250-260 op de teller. Ik heb zelf ook een TT gehad en hoe goed die ook was (zeker in verhouding tot de TT mk1) het geeft idd een heel ander rijgevoel.

PSE...ik zou het wel een keer overwegen. Het geluid is echt een heel stuk beter dan vooral bij lagere toerentallen. En als het even niet hoeft zet je de kleppen dicht, maar......zelf doe ik telkens maar één handeling en dat is ze open zetten na de start!

Heb je overigens sportchrono erop?

01 jan 2012 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Welkom Porcay :cheers:

Die naam, die naam!
Doet me denken aan Miss Porky :mrgreen:

Niettemin, veel plezier op dit forum.

01 jan 2012 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Yep Sportchrono Plus!

Met die 260 kon de TTS nog harder....alleen vonden de weg (als in 'stand van' en auto's in het zicht*) en ook een beetje mijn eigen gevoel het wel genoeg. De TTS heeft 272pk, 350Nm en Quattro dus die wilde wel, zeker met de S-tronic in sportstand.

Hihi.....op Porcay kun je veel verzinnen! Yahoo staat er geen mailadres op toe....doet je toch denken :scratch:

O ja: de beste wensen nog en een mooi Porsche jaar in blijvend goede gezondheid.

*probeer toch rekening te houden met de argeloze rijder die met 130km al vind dat ie hard gaat in Dtsl.....Audi (en naar mij lijkt Porsche) en 'netjes' rijden kan volgens mij best samen gaan :thumleft:

01 jan 2012 13:28
Profiel
M140i
Apolo2 schreef:
Porcay schreef:
de TTS was geen Mickey Mouse auto hoor......260km/u op de teller tijdens rit in Duitsland :drive: Qua prijs/prestatie top, mist alleen het gevoel van een Porsche
PSE is geen prio voor mij, geluid spreekt me zo al aan, maar wie weet.....

260....maar? Dan heb je een Mickey Mouse gasvoetje... :mrgreen: geintje, je loopt waarschijnlijk in de begrenzer dan want de auto zou anders heus wel iets harder op de teller kunnen. De 200pk versie zet namelijk al met wat mazzel 250-260 op de teller

Ik heb een S3 gehad met dezelfde motor (265pk) en die liep maximaal 261km/h op de teller, meer kon ik er na minutenlang volgas niet uit krijgen. Hield natuurlijk ook verband met de afgrendeling van de maximumsnelheid bij 250km/h. Na tuning tot 300pk en verwijdering snelheidsbegrenzer heb ik nog eens 266km/h op de teller gezet, toen had er zeker nog meer in gezeten.

01 jan 2012 14:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Als de planning nog steeds klopt, dan neem je over 1 week je Cayman in bezit! Lijkt mij toch wel spannend te worden nu! :ba:

Alvast veel plezier gewenst bij het ophalen en post maar mooie foto's van je nieuwe bolide :drive:

01 jan 2012 14:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
@Porcay: Mooi dat je sportchrono hebt, bij de Spyder is het verschil in gasrespons zo groot bij geactiveerde SP-Chrono dat ik dat niet zou willen missen. Zonder SP-Chrono aan is het net alsof je ergens vermogen mist (ook al is dat niet zo). Ik neem aan dat dat bij de Cayman niet anders is.

Nu nog een weekje geduld :thumleft:

erwin996 schreef:
een S3 die liep maximaal 261km/h op de teller. Hield natuurlijk ook verband met de afgrendeling van de maximumsnelheid bij 250km/h.

Zoals ik bedoelde, zonder krijg je heus wel meer op de teller dan die +/-260. Heb een S3 ook eens een dag mogen proefrijden, was toch ook wel erg lekker. Bocht in duiken en midcorner gewoon vol op het gas kunnen zonder dat er vreemde dingen gebeuren :mrgreen: TTS is natuurlijk niet anders....maar geen P!

01 jan 2012 14:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Ik vind de gasrespons toch al behoorlijk aan/uit (heb geen sport chrono want dat klokje op het dashboard is te lelijk :mrgreen: ). Maar heb ook handbak...en sport chrono geeft je ook de snellere schakeltijden en launch control geloof ik bij pdk? Dan zou ik het wel weer nemen en zelfs dat klokje op 't dashboard dan maar voor lief :D

Overigens heb ik wel de PSE, maar dan met het kastje van Carnewall ertussen...wat betekend dat ik hem nu echt aan/uit kan zetten wanneer ik dat wil, en niet wanneer de ecu dat wil....het verschil is erg groot, vooral onder de 70km/h (de normale afregeling zet de kleppen weer dicht tussen de 30 en de 70)! Ideaal voor tunneltjes.... :cheers:

01 jan 2012 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
caelin schreef:
de normale afregeling zet de kleppen weer dicht tussen de 30 en de 70!

Interessant, da's nieuw voor me en ik vraag me af of dat zo is voor mijn PSE c.q. recentere PSE's want het geluidsverschil is juist bij dat soort snelheden waarneembaar groot (daarboven meer windgeruis). Bij goed doortrappen is het verschil met PSE open/dicht veel kleiner (gevoelsmatig wellicht). De 987.2 heeft een ander systeem dan de 987.1 maar dan nog is zoiets natuurlijk "ingebouwd" en niet gewoon een gevolg van een ander uitlaatsysteem.
caelin schreef:
Ik vind de gasrespons toch al behoorlijk aan/uit. Maar heb ook handbak...en sport chrono geeft je ook de snellere schakeltijden en launch control geloof ik bij pdk?

Denk dat e.e.a. bij een handbak ook wat nadrukkelijker opvalt.. Het verschil tussen SP-C aan en uit c.q. een 987 zonder SP-C is echter groot. Met PDK klapt de bak de verzetten idd sneller er in, houdt de versnellingen langer vast en je hebt ook LC dat klopt. Het liefst rij ik echter met SP-C aan in de handmatige modus...e.e.a. reageert dan heerlijk direct.

En nu terug naar de Cayman :mrgreen:

01 jan 2012 19:41
Profiel
Omg. Amsterdam
Welkom op het forum!

01 jan 2012 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Zit al de hele avond filmpjes te kijken.......
Deze zegt het voor mij: http://www.youtube.com/watch?v=qNKPkLMp ... ata_player

:o :drive: :cheers:

Nog vijf nachtjes slapen..........

03 jan 2012 0:45
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Deze na het Journaal opgezocht.
Lachen met Merkel en Sarkozy.

http://www.youtube.com/watch?v=sg4NNO2q ... ata_player

03 jan 2012 1:00
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Citaat:

Vier, en de laatste nacht opblijven :ba: :ba:

Citaat:
Deze zegt het voor mij

3 minuten reclame en pas in de laatste minuut zie je eigenlijk pas waar het over gaat: subliem! :drive:

03 jan 2012 1:04
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Citaat:

Vier, en de laatste nacht opblijven :ba: :ba:

Citaat:
Deze zegt het voor mij

3 minuten reclame en pas in de laatste minuut zie je eigenlijk pas waar het over gaat: subliem! :drive:

03 jan 2012 1:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
@Boxtur: drie minuten reclame? Drie minuten het jongetjesgevoel en dan de ultieme bevestiging! :thumleft:
Dat alles onder de titel 'Go your own way', subliem en een prachtig nummer van Fleetwood Mac bovendien.
Als ik mijn jongensdroom had mogen visualiseren zou ik het zo gedaan hebben!

Dat van die tremoren lijkt overigens serieus @Boxtur.......heb je de PASM wel eens op comfort staan? :mrgreen:
Tellen dubbele postings extra voor de jury? :popcorn:

03 jan 2012 12:45
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
wolf schreef:
een gayman is de enige waterkoker die ik zou overwegen... :cheesy:

Samengeknepen billenwerk als het de eerste P is en je probeert hem goed uit! :mrgreen:

03 jan 2012 14:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Porcay doet me sterk denken aan de 9 dagen die ik moest wachten na de rdw invoering en het krijgen van kenteken bewijs...iedere avond ff in zitten, bekijken...maar nog niet mogen rijden.

achteraf was dat stiekum toch ook wel erg leuk (maar niet zo leuk als over de duitse autobahn :drive: )

03 jan 2012 21:21
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
ik had de mijne gekocht en zei dat ik er geen haast mee had, ging eerst nog op vakantie enz. afspraak was dat ie 3 weken later gereed zou staan.... EEN HEL!!! :bang:
wachten is het ergste.. maar zometeen :drive:

GO YOUR OWN WAY!!!!!

03 jan 2012 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Thnx guys....heb enorme voorpret!

Ben gisteren gebeld door de alarmcentrale....mijn auto bewoog terwijl het alarm geactiveerd was :roll:
Activatie zou eigenlijk later zijn, nu maar en dagje 'in de werkplaats' ingevoerd.
Lachen....klasse IV werkt!

Reden bewegen: transport naar Leusden.....ze zijn er mee bezig! :ba: :ba: :ba:

03 jan 2012 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Limburg
Nou, ik ben benieuwd hoe ie gaat bevallen. Zal wel super zijn!

Om even in te haken op de topsnelheid van de TT. Ik had een 2007ér 2.0 TSFi met (geloof ik) 203pk. Topsnelheid op de teller 262km/h, ongechipt of zo. Dus dan valt met me van een TTRS en een S3 nog vies tegen. Maarja, die afgrendeling op 250km/ zal het wel doen. Gelukkig hoeven we niet zo vaak zo hard te rijden! :mrgreen:

04 jan 2012 11:05
Profiel
PorscheForum Junkie
dat HOEFT niet nee :twisted:

04 jan 2012 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
@AvM: heb zelf een TT 2.0 TFSI S-tronic van mei 2007 gehad, ongechipt had die 200 pk.
Maximum was volgens opgave 240 km/u en ik heb gps-gemeten 239 gehaald.
Lijkt me dat die van jou of een behandeling heeft gehad of een tellerafwijking heeft van hier tot Tokio.

De 260 km/u met mijn TTs 2.0 TFSI S-tronic van maart 2010 met, ongechipt, 272 pk is op de teller. Geen gps-meting, maar die zal weinig meer dan 250 km/u zijn geweest vermoed ik. Ondanks mijn indruk dat er meer in zat is het mijn beeld dat die maximumafstelling bij Audi behoorlijk vast ligt.

Ter voorkoming van misverstanden: in Nl. houd ik me 99% van de tijd aan de toegestane maximumsnelheid. Rijd eigenlijk alleen in Dtsl. hard (en die keer dat ik dat in Nl. doe is de kans dat ik ook nog geflitst wordt inmiddels 33% heb ik vast moeten stellen.....overigens terecht, want ik ben fout.......). On my watch no PowNedtalk please! :o :mrgreen:

04 jan 2012 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Limburg
@Porcay: Tellerafwijking op de GPS was bij 130km/h slechts 5km. Anyhow, het maakt weinig uit, het was hard zat.

04 jan 2012 12:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
@Porcay, trek je het wachten nog :mrgreen: Nog slapeloze 3 nachtjes en dan :drive: ! Ben gerust die laatste nacht is de ergste :wink:

AvM schreef:
Tellerafwijking op de GPS was bij 130km/h slechts 5km.

Bij mij was de afwijking met 19" zelfs maar 2 km dus dat was altijd opletten (ging eerder ook van een grotere afwijking uit). Ik denk echter dat die afgregeling op 250 wat ruimte laat om daarop niet aangesproken te kunnen worden.

04 jan 2012 15:34
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
en toen waren het er nog 3..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

04 jan 2012 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Thnx voor het meeleven guys :D

Komt allemaal goed; veel wandelen, forummen, eten (wijntje erbij) youtubefilmpjes kijken, nagels bijten, ijsberen, vingertrommelen.......
Komt allemaal goed! :ba:

04 jan 2012 20:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende