Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:51

Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
slechte chauffeur en daardoor tijd verloren? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 c2 1994
Bericht slechte chauffeur en daardoor tijd verloren?
Uit onderstaand filmpje valt af te leiden dat er nog een beetje werk is voor de Porsche engeneers of was de driver in slaap gevallen bij de start?? :(

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8Qnw

07 jan 2012 10:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: slechte chauffeur en daardoor tijd verloren?
Dan zal Porsche wat Jappen in huis moeten nemen. :mrgreen: Dijk van een auto, die GT-R. Je kan er alles over zeggen maar de harde feiten zijn dat ie alles en iedereen zoek rijdt. Of dat nu op het circuit is of op het rechte stuk.

07 jan 2012 10:25
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Jullie "conclusies" deel ik niet. Filmpje gaat ook weer nergens over.

Sinds wanneer heeft een GT3RS launch control, 4WD en ruim 500PK?

Hier hadden ze natuurlijk gewoon de 997 turbo S bij moeten zetten. Was een heel ander verhaal geworden.

NB: De GTR zet in beide filmpjes een zelfde tijd neer voor de 1/4 mile. De Porsche is sneller.

07 jan 2012 11:36
Profiel
Noord-Brabant
Neemt niet weg dat de Nissan de twee maal duurdere 997 TurboS nog steeds de baas is op de Nordschleife, en dat komt hard aan bij Porsche. :wink:

07 jan 2012 12:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Da's zo'n typische "de mijne is langer" discussie :? Leuk om te zien maar niets om veel waarde aan te ontlenen. Zo'n GT-R is een machtig ding maar ik heb bij het zien er van nooit het "hebben hebben :P " gevoel. Dat heb ik wel bij een 458...daarom al mag hij vele malen duurder zijn.

Pure prestaties worden m.i. vaak te veel verward met de hoeveelheid plezier die je aan een auto kunt beleven.

07 jan 2012 12:51
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Franz schreef:
Neemt niet weg dat de Nissan de twee maal duurdere 997 TurboS nog steeds de baas is op de Nordschleife, en dat komt hard aan bij Porsche. :wink:

Nou Franz, wat weerhoudt je ervan? :wink:

http://www.nissanforum.nl

:mrgreen:

07 jan 2012 14:15
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
en de Cayman R nog voor de Beemer en Lotus :thumleft:
dit zijn echt appels en peren natuurlijk, maar zoals de presentator ook zegt: "Why we do it? because we can"

07 jan 2012 15:03
Profiel
Noord-Brabant
@ MarkS: Nou, die sla ik even over. :D

@ Apolo: Alsof je in een GT-R geen plezier kunt hebben? Maar je zou je ook kunnen afvragen of Porsche nog wel rechtvaardige prijzen hanteert voor zijn modellen als je ziet dat je voor bijna de helft een beter presterende auto kunt krijgen? Ik denk zelf namelijk van niet. Oké, het zal er qua afwerking misschien net wat lekkerder uitzien met wat leer en alcantara, maar dan nog. En kom nu niet aan met 'emotie' want die modellen bouwt Porsche allang niet meer.

07 jan 2012 15:18
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Even afgezien van de gevoelige IMS Lager heb ik qua duurzaamheid wel wat meer vertrouwen in een Porsche dan in een Nissan.
Versnellingsbak van de eerste generatie GTR was niet helemaal opgewassen tegen het turbogeweld. 3 keer launch control en de tandwielen vlogen je om de oren. Launch control hebben ze er toen maar 'uitgeprogrammeerd'.
Doe mij maar een 911. Die paar seconden op de Nordschleife mogen ze bij Nissan houden. Kunnen ze mooi gebruiken om op de sleepwagen te wachten :mrgreen:

07 jan 2012 23:04
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
De BMW valt me in al dit geweld dan weer mee, en de Lotus ook......zijn de minst dure in deze race. De rest heeft allemaal blowers, turbo's, Landrover aandrijving, zuigers als emmers (US), enz. En dus hebben de Europeanen deze race gewonnen.... :lol:

07 jan 2012 23:19
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Er zullen altijd wagens zijn die sneller zijn dan een Porsche. Die Nissan is super maar het blijft een Nissan. De Ferrari is gaaf maar heeft meteen weer zo'n "kijk mij nou" ding over zich. Amerikanen zijn tupperware bakken met al dat plastic en de Engelsen zijn in al die jaren dat ze wagens bouwen nog nooit betrouwbaar gebleken. De Audi is mooi maar als ik Audi hoor denk ik aan lease wagens, de BMW idem. Doe mij die Porsche maar. :thumleft:

Dat is tenminste een Volkswagen :popcorn:

07 jan 2012 23:23
Profiel
Noord-Brabant
steef schreef:
De BMW valt me in al dit geweld dan weer mee, en de Lotus ook......zijn de minst dure in deze race. De rest heeft allemaal blowers, turbo's, Landrover aandrijving, zuigers als emmers (US), enz. En dus hebben de Europeanen deze race gewonnen.... :lol:

Ter info, de Lotus heeft een Toyota motor. :popcorn:

Targa Floriaan schreef:
Doe mij maar een 911. Die paar seconden op de Nordschleife mogen ze bij Nissan houden. Kunnen ze mooi gebruiken om op de sleepwagen te wachten :mrgreen:

Ruim 13 seconden om precies te zijn en dat zijn er meer dan een paar. Hij is zelfs sneller dan een Carrera GT op de Schleife. Op zijn minst indrukwekkend al ging ik zelf ook voor de Turbo S.....zonder enige twijfel natuurlijk. 8)

08 jan 2012 3:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Franz schreef:
Maar je zou je ook kunnen afvragen of Porsche nog wel rechtvaardige prijzen hanteert voor zijn modellen.

Een Porsche heeft veel meer emotie :mrgreen: Laat ik voorop stellen dat ik ook heus wel plezier zou kunnen hebben in een GT-R zoals je terecht zegt maar zoals bij alle "über" sportauto's is het vermogen en formaat van de auto's in het dagelijkse verkeer (we zitten niet allemaal elke dag op een circuit) vaak te groot om een lekker potje te stoeien op een mooi stukje weg. Wat dat betreft bedoel ik dat pk's niet altijd maatgevend zijn voor lol hebben.

Ik gaf daarnaast aan dat ik niet het "hebben hebben" gevoel van een GT-R krijg en dat is in de wetenschap dat een Porsche het dubbele voor een auto met vergelijkbare prestaties vraagt. Maar zo rationeel de wereld benaderd heeft geen enkele Porsche bestaansrecht niet nieuw en niet oud en reden we allemaal een Dacia. Wat dat betreft draait het bij auto's toch echt om emotie, lopen we allemaal in de zelfde val (quote: al ging ik zelf ook voor de Turbo S.....zonder enige twijfel natuurlijk :wink: ) en betalen in meer of mindere mate voor een gevoel dat we ergens bij hebben. En een prijs is dan pas niet meer reeel zodra klanten je winkel niet meer inlopen.

08 jan 2012 11:41
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
"The Fast en the Furious" is niets voor mij.

08 jan 2012 11:48
Profiel
Noord-Brabant
Ik ben het ook helemaal met je eens. Dat was ook één van de redenen dat ik vier jaar geleden een 350Z verkocht heb en er een 964 voor teruggekocht heb. : :mrgreen:
Maar daar ging het nu niet om. Het ging erom dat Porsche het met geen mogelijkheid voor elkaar krijgt om de GT-R sneller af te zijn op de Nordschleife. Sterker nog, de GT-R snoepte er in tweede instantie nog een seconde of 8 vanaf. En dat is best opmerkelijk te noemen.

08 jan 2012 12:11
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ach, Sabine Schmitz zou mij op de ring in een Nissan Almera ook het snot voor de ogen rijden, al doe ik nog zo m'n best in mijn Porsche :drive: :wink:
Het is een knappe prestatie van de japanners maar ik lig er niet wakker van.

08 jan 2012 12:23
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Zinloze discusie, Nissan heeft gewoon een waanzinnig stukje techniek op de weg gezet
waar we als sport auto liefhebbers best respect voor mogen hebben!

Vergelijken is lastig zeker daar Porsche geld moet verdienen aan z'n sportauto's
en de GTR voor Nissan een stukje marketing is en zelfs geld mag kosten.
Ik denk de GTR een prestige en marketing project is van Nissan waar stevig geld
achter aan moet net zoals bijvoorbeeld bij Bugati het prestige speeltje van VAG het geval is.

Als ik mn auto met mn verstand zou kopen had hier al lang een GTR voor de deur gestaan,
maar zeker bij dit soort auto's draait alles om emotie wordt de volgende gewoon weer een Porsche :mrgreen:

08 jan 2012 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Lol Ewout :ba: :ba: :ba:
Is bij mij ook niet anders!

08 jan 2012 13:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
RB911 schreef:
Als ik mn auto met mn verstand zou kopen had hier al lang een GTR voor de deur gestaan,
maar zeker bij dit soort auto's draait alles om emotie wordt de volgende gewoon weer een Porsche :mrgreen:

Helemaal mee eens!

08 jan 2012 17:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Franz schreef:
Het ging erom dat Porsche het met geen mogelijkheid voor elkaar krijgt om de GT-R sneller af te zijn op de Nordschleife.

Over de prestaties van de GT-R hoeven we idd niet te twijfelen maar je kunt het ook anders bekijken....'t is knap dat de 911 met een compleet verkeerd concept :roll: toch nog redelijk in de buurt blijft van de GT-R. Wat zou een Cayman 3.8 TT met 500+ pk doen :mrgreen: Aangezien dat het "ik kan geen echte P betalen" model is zou die ook voor 3/4 van de prijs van een 911 mogen gaan :scratch: :mrgreen:

GT-R als een prestige en marketing project, helemaal mee eens. Alleen vraag ik me af of er 1 pixa, micra...gaaap...note, Kaskai meer door wordt verkocht da's een heel ander publiek en zijn toch de money makers van Nissan zonder ook maar 1 echt sportief model in die serie.

08 jan 2012 20:50
Profiel
Noord-Brabant
Apolo2 schreef:
Over de prestaties van de GT-R hoeven we idd niet te twijfelen maar je kunt het ook anders bekijken....'t is knap dat de 911 met een compleet verkeerd concept :roll: toch nog redelijk in de buurt blijft van de GT-R.

En dat in een krappe halve eeuw. :mrgreen:

Maar een Carrera GT heeft in ieder geval zeker het juiste concept en ook die moet zijn meerdere erkennen in de GT-R. Een Cayman 3.8 zal daar weinig aan veranderen ben ik bang. En natuurlijk is de GT-R een prestige auto maar geldt dat ook niet voor de Carrera GT's, GT3 RS'en en de Turbo S'jes? :wink:

Marketingtechnisch heeft Porsche het beter voor elkaar want er zijn nog nooit zoveel Porsche's verkocht.

08 jan 2012 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Kijk eens naar de nieuwe 991S PDK

Link naar URL

En bedenk dat er binnen een mooie termijn een nieuwe GT3, Turbo en GT2 aan komt!
De Nurnburgring zal dan weer een mooi feestje worden.

09 jan 2012 10:16
Profiel
Franz, je bent nu echt appels met peren aan het vergelijken.

De Carrera GT is inmiddels al weer 6-8 jaar oud. Los van de voortschrijdende technische ontwikkeling zijn de banden waar de Carrera GT op rijdt ook een belangrijke beperkende factor. Hij legt het inmiddels niet alleen af tegen een GTR maar ook tegen de huidige GT2 (RS).

Daarnaast praat jij over de huidige GTR, een auto met naar verluidt 570-580PK. De vorige GTR en de huidige 997 turbo S zijn (waren) aardig aan elkaar gewaagd. Voor een realistische vergelijking met de actuele GTR zullen we toch echt op de 991 turbo (S) moeten wachten.

En dan begint het spelletje weer van voren af aan...

09 jan 2012 11:11
Profiel
Noord-Brabant
Ik praat niet over het huidige model maar over het model uit 2009. En daarbij is het verschil tussen de 2009 GT-R en de 2010 911 Turbo S 15 seconden in het voordeel van de Nissan. Vind ik niet 'aardig aan elkaar gewaagd' hoor.

09 jan 2012 11:42
Profiel
Dan nog is het weinig zinvol hem te vergelijken met de Carrera GT. Dat vind ik niet alleen maar dat is ook de mening van bijvoorbeeld iemand als Walter Rohrl.

Daarnaast zijn de tijdsverschillen waar je continu naar verwijst gebaseerd op sessies die de fabrikanten afzonderlijk op Ring hebben gehouden. Erg lastig om daarvan vast te stellen of die onder vergelijkbare omstandigheden en met vergelijkbaar materiaal zijn uitgevoerd. Zeker ook omdat Nissan voor zichzelf een heel duidelijk doel heeft gesteld voor dit soort excercities, namelijk Porsche voorblijven/verslaan. Er zijn namelijk ook genoeg voorbeelden waar de beide wagens back2back op het circuit worden gereden vanuit een meer onafhankelijke optiek en waar de verschillen veel minder groot zijn/lijken.

09 jan 2012 21:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende