Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 16:24

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Hessing failliet... 
Auteur Bericht
Moderator
PF # 136
Bericht Re: Hessing failliet...
bully schreef:
Ja Henk?.... :mrgreen:
bully schreef:
klik....

Was naar de schouwburg, zette in de pauze mijn telefoon weer even aan en kreeg het bericht binnen waarvan ik dacht, laat ik even het (dus oude) nieuws plaatsen op het forum... :oops: :wink: :mrgreen:

14 jan 2012 0:03
Profiel
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Hessing had misschien beter direct de sleutels aan Louwman kunnen geven. Nu roomt de curator de verkoopopbrengst af....

14 jan 2012 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 996 TT MK2 Cabrio, Ex: 996C2 Cabrio. Now: Donkervoort D8 180/R Cup version
Brabant
aan de andere kant...... wel creatief om op deze wijze wat posten weg te boeken. kuch kuch
eens kijken wie in een later stadium aan t spreekwoordelijke roer staat
insinueer niets 8)

14 jan 2012 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Ik denk dat Louwman, gezien de organisatie van zijn bedrijven, heel goed die paar auto's kan verkopen. Misschien zelfs beter als Hessing.
Louwman had vanaf het begin de kaarten in handen, Sterngroep had slechts de functie van het stromannetje. Ik vermoed zelfs dat ze al op voorhand geinformeerd waren door Frits aangezien hij natuurlijk uitgepraat was met Louwman. Maar de curator was dat dus niet want die kijkt alleen naar de opbrengstkant....
Ben benieuwd naar wat er gebeurt met "kamp" Bloemendal. Bouwen van goedkope woningen betekend ook daar een flinke afboeking op de opbrengst. Moet het project verkocht worden aan een "derde" (voorzover die uberhaupt te vinden is vandaag aan de dag) dan blijft daar ook niets over dan een moeras waar de resterende B.V.'s dan ook in zullen wegzakken.
Ben benieuwd.

14 jan 2012 18:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
hier worden nog wel meer bedrijven mee de afgrond in getrokken die hun nek hebben uitgestoken bij dit project.

15 jan 2012 12:21
Profiel
Moderator
PF # 136
roondejong schreef:
Ik denk dat Louwman, gezien de organisatie van zijn bedrijven, heel goed die paar auto's kan verkopen. Misschien zelfs beter als Hessing.
Louwman had vanaf het begin de kaarten in handen, Sterngroep had slechts de functie van het stromannetje. Ik vermoed zelfs dat ze al op voorhand geinformeerd waren door Frits aangezien hij natuurlijk uitgepraat was met Louwman. Maar de curator was dat dus niet want die kijkt alleen naar de opbrengstkant....
Ben benieuwd naar wat er gebeurt met "kamp" Bloemendal. Bouwen van goedkope woningen betekend ook daar een flinke afboeking op de opbrengst. Moet het project verkocht worden aan een "derde" (voorzover die uberhaupt te vinden is vandaag aan de dag) dan blijft daar ook niets over dan een moeras waar de resterende B.V.'s dan ook in zullen wegzakken.
Ben benieuwd.

Ben het bijna volledig met je eens. Denk alleen dat je SternGroep onderschat.

15 jan 2012 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Henk schreef:
Ben het bijna volledig met je eens. Denk alleen dat je SternGroep onderschat.

Zeker niet, is een zeer grote groep, maar heeft zijn expansie wel voornamelijk gefinancierd door uitgifte van nieuwe aandelen gezien het procentuele belang wat de oud topman bij zijn terugtreden nog had ....

16 jan 2012 14:24
Profiel
Moderator
PF # 136
Topman is nog steeds de zelfde.
Laatste grote overname (Ford Amsterdam groep) is gedaan uit eigen middelen (inclusief o.g.).

Verder zijn we het over het On Topic onderwerp wel eens hoor.

16 jan 2012 18:14
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Nog wat meer nieuws Klik...

Pon slaapt ook niet, zie laatste alinea

16 jan 2012 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Als Pon een beetje verstandig is dan zetten ze Bentley, Lamborghini en Bugatti niet bij de Porsche's in de etalage ... dat gaat niet lukken ben ik bang. In de VW winkel naast de Phaeton ook (helemaal) niet geloof ik.
Een apart winkeltje lijkt me ook niet rendabel te krijgen.

17 jan 2012 0:10
Profiel
Moderator
PF # 136
Ze hebben nog een optie op een leuk "winkeltje" op kruispunt Hoevelaken :wink:
Maar ben het met je eens, probeer het maar eens rendabel te krijgen...

17 jan 2012 0:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Spulletje van Jo....? Volgens mij kunnen wij hier best een avondje over bomen ... blijft hele leuke, uitdagende, maar heeeel (qua rendement) moeilijke handel!

17 jan 2012 0:47
Profiel
Moderator
PF # 136
:thumleft: Meetings genoeg dit jaar, leuk om eens met je van gedachten te wisselen!

17 jan 2012 1:09
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
mbembe schreef:
hier worden nog wel meer bedrijven mee de afgrond in getrokken die hun nek hebben uitgestoken bij dit project.

Dat zijn altijd de grootste verliezers.
Je ziet steeds meer (lees SAAB) dat er door toeleveranciers eerder de stekker uitgetrokken wordt. Gevolg blijft werkvermindering maar is nog steeds beter dan weglaten vloeien het riool in...

17 jan 2012 8:35
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bij Saab is het ietwat anders. Daar ben ik benieuwd of de deur van de curator nu ineens wel open mag om een Chinees op de koffie te krijgen. Dat zou toch wel sneu zijn.
Voor wat betreft ""park Bloemenbom" zal het wel zo zijn dat Frits (zo zou ik het doen) de ondergrond prive heeft en in optie heeft gegeven aan zijn exploitatie en verkoop B.V.
De BV maakt alle opstart en verkoopkosten en roept vervolgens als het project verkocht is de "de optie" in...einde project maakt deze BV dan een bescheiden winstje.
Ik ga er dus van uit dat de ondergrond/ perceel ten alle tijde buiten schot blijft.
Maar misschien overschat ik hem hier wel in.

17 jan 2012 9:59
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Mijn kadasteraccountje werkt niet meer anders zou ik het even doen maar er is toch zo te zien of er een hypotheek op zit en van wie?

17 jan 2012 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Kan ik wel even doen maar ik heb er eigenlijk helemaal geen zin in....bovendien is het nog altijd mogelijk "economisch" eigendom te hebben en dan moeten alle aktes ook nog worden opgevraagd ... ik koop van de kosten daarvan liever een lekkere fles sap. De info komt vanzelf wel op tafel vanuit de collega makelaars en ik heb verder geen enkele zakelijke intresse in het project of verder verloop hiervan. Volgende week hebben we weer een vergadering van de club dus ik zal eens even polsen..

17 jan 2012 12:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Maarten schreef:
Mijn kadasteraccountje werkt niet meer anders zou ik het even doen maar er is toch zo te zien of er een hypotheek op zit en van wie?

Als er al hypotheek op zit (financiering had immers een ander onderpand) dan zegt dat nog niet zoveel over het juiste bedrag aangezien banken altijd hoger inschrijven dan het daadwerkelijke bedrag. E.e.a. om toekomstige kosten en rente ook nog te kunnen achterhalen. Verder is het eventueel afgeloste gedeelte ook nooit zichtbaar. Sterker nog, ook al heb je de hypotheek afgelost dan moet je voor eigen rekening de inschrijving royeren aangezien de banken dat nooit zelf doen ....

17 jan 2012 12:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4