Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:06

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
.. en op zoek naar een Targa (tot '95) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Bericht .. en op zoek naar een Targa (tot '95)
Hallo allemaal,

Al m'n hele leven is een Porsche mijn jongensdroom (zoals velen :) ) en ik heb een aantal maanden geleden besloten dat deze dit jaar zal uitkomen.
Ik ben op zoek naar een Porsche 911 Targa tot 1995 of iig eentje waar je nog een beetje zelf aan kan sleutelen!
Het liefst een oranje met zwarte snelheids strepen, maar daarvan zullen er vast niet al te veel zijn.
Ik heb nog geen testritten gemaakt, maar simpele adviezen en tips voor de aankoop zijn meer dan welkom.

Ook zie ik geregeld op het forum staan dat mensen liever niet een Amerikaanse Porsche willen hebben.
Kan iemand mij dit uitleggen? Wat zijn de nadelen hiervan?

Groeten,
Gerlof

15 jan 2012 3:00
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: .. en op zoek naar een Targa
Welkom Gerlof :cheers:

GTVisser schreef:
Ik ben op zoek naar een Porsche 911 Targa tot 1995 of iig eentje waar je nog een beetje zelf aan kan sleutelen!
Het liefst een oranje met zwarte snelheids strepen, maar daarvan zullen er vast niet al te veel zijn.

Aangezien je schrijft "tot" 1995" ga ik er even vanuit dat je sowieso niet op zoek bent naar een 993 Targa (welke van 1995 - 1997 is gebouwd).
Qua kleurstelling "oranje" zal je in de 80'er jaren uit komen - de 2.7, SC en Carrera 3.2 :arrow: of de 964 Targa ooit in oranje is geleverd, durf ik niet te zeggen.

Wat bedoel je exact met "snelheids-strepen" :?: Volgens mij is dat iets wat je er makkelijk zelf op kunt maken (sticker) - en zou ik persoonlijk als 'eis' laten vallen :idea:

GTVisser schreef:
Ook zie ik geregeld op het forum staan dat mensen liever niet een Amerikaanse Porsche willen hebben.
Kan iemand mij dit uitleggen? Wat zijn de nadelen hiervan?

Als je al hebt gelezen waarom mensen liever geen US Porsche hebben - dan heb je ongetwijfeld ook kunnen lezen waarom dat zo is en wat de voor en nadelen daarvan zijn.
Ook kan je de zoekfunctie (proberen te) gebruiken :wink:

15 jan 2012 9:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Ik sluit me aan bij de info van olaf. Daarnaast is ook je budget erg belangrijk. Heb je al iets gezien wat je aanspreekt?

15 jan 2012 9:35
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
GTVisser schreef:
Ik heb nog geen testritten gemaakt, maar simpele adviezen en tips voor de aankoop zijn meer dan welkom.

OK, bij deze: ga eerst testrijden en beslis dan wat je (niet) wilt.
Ik ging in eerste instantie ook voor een targa :wink:

15 jan 2012 9:44
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Welkom hier,
De 964 is wel de laatste 911 die echt als "targa" geleverd is. De 993 heeft gewoon een heeel groot schuifdak :wink:
Ook mooie auto's trouwens, dat dan weer wel.
Kinderen schijnen het achterin een targa iets minder fijn te hebben dan in een cabrio in verband met de wind, maar ik weet niet of dit voor jou een issue is.

Succes en veel plezier met zoeken en proef :drive:

15 jan 2012 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Aansluitend bij Ewout: waarom een targa en geen cabrio?...mn als het een 993 wordt...

15 jan 2012 9:59
Profiel ICQ 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
sebastian schreef:
Aansluitend bij Ewout: waarom een targa en geen cabrio?...mn als het een 993 wordt...

Omdat een targa het Rijkspolitie gevoel geeft :mrgreen:

15 jan 2012 11:13
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
GTVisser schreef:
Hallo allemaal,

Al m'n hele leven is een Porsche mijn jongensdroom (zoals velen :) ) en ik heb een aantal maanden geleden besloten dat deze dit jaar zal uitkomen.

Ja heerlijk dat kleppen stellen! :mrgreen:

15 jan 2012 12:04
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
porsche964 schreef:
sebastian schreef:

Omdat een targa het Rijkspolitie gevoel geeft :mrgreen:

Ah god...net als in die lachwekkende 360 videos van Porsche...nepaanhoudingen verrichten met je targa.
Als er iets is waar ik niet aan wil denken als ik in mijn Porsche rijd is het wel de politie. Maar missch ben ik de enige? :wink:

15 jan 2012 12:15
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
Ewout schreef:
Kinderen schijnen het achterin een targa iets minder fijn te hebben dan in een cabrio in verband met de wind, maar ik weet niet of dit voor jou een issue is.

Ik heb laatst een targa en cabrio naast elkaar zien staan en had zelf het idee, dat er in de Targa achter in iets meer ruimte is. En dat de rugleuning niet erg rechtop staat. Bij de cabrio leek het wel alsof de rugleuning iets naar voren stond.
Ik ben zelf ook op zoek naar een Targa en omdat ik nog 2 kids heb, lijkt mij dit ivm die ruimte beter.
Maar ik kan me vergist hebben.

15 jan 2012 12:38
Profiel
ex 993 ex 996
Citaat:
het liefst een oranje met zwarte snelheids strepen, maar daarvan zullen er vast niet al te veel zijn.

dat denk ik ook niet :mrgreen:

hoop dat je geen haast hebt maar zou zeker zo dicht mogelijk bij je gevoel blijven
(en strepen plak je er zo op ,zoals al eerder gemeld)

suc6

15 jan 2012 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Dank allemaal voor de snelle reacties, dit helpt me ook mijn zoektocht beter te sturen.
Ik denk dat het belangrijk is dat ik ook veel auto's ga zien en rijden.
Voor nu heb ik die eisen, maar wie weet verandert dat nog een beetje na wat testritjes (kleur en strepen zijn niet heilig).
Mijn budget is €15-20K en heb al verschillende gezien, ook in Belgie en Duitsland.

Mijn vraag over Amerikaanse Porsches (Olaf, de zoekfunctie werkt prima ;) ) komt ook omdat ik voor mijn werk ong. een half jaar per jaar in de VS ben. Dus ik zou evt. zelf mn Porsche kunnen uitzoeken, VIN nummer (kan heel goed online) en km stand checken en onderdelen in de koffer mee terug nemen. Maar misschien moet ik gewoon eerst dichter bij huis kijken voordat ik het van ver ga halen! :) En nee, daar kan ik niet een Porsche hebben...

Ik ga lekker verder zoeken en ritjes maken! :)

15 jan 2012 14:15
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Rule of thumb :arrow: .. wat je er in aantal US Dollars voor kwijt bent bij aanschaf in de States - ben je in aantal Euro's kwijt eer je 'm hier ingevoerd en RDW gekeurd hebt :idea:

MI koop je voor soortgelijk geld iets in NL, B, D, F en omliggende landen ... en vanaf 17 jaar en 6 maanden zit er ook geen BPM meer op :wink:

Met een budget van 15 a 20 K Euro denk ik dat je bij de SC en Carrera 3.2 blijft hangen .... maar dat terzijde ...

15 jan 2012 14:29
Profiel WWW Facebook 
ex 993 ex 996
Citaat:
Rule of thumb .. wat je er in aantal US Dollars voor kwijt bent bij aanschaf in de States - ben je in aantal Euro's kwijt eer je 'm hier ingevoerd en RDW gekeurd hebt

als je dat al red met de duurdere dollar :idea:

15 jan 2012 19:45
Profiel
ex 993 ex 996
en net te laat voor deze of is misschien nog van gedachten te veranderen :mrgreen:

15 jan 2012 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Ewout schreef:

Succes en veel plezier met zoeken en proef :drive:

Ik heb destijds express naar een Targa gezocht, mooiere looks en MEER ruimte voor mijn kinderen. En last van wind... NO gaat perfect. En veel beter dan in een Cabrio. Daar waaien ze uit :scratch:

Succes met zoeken, en wat andere schrijven. Ga eerst rijden en beslis dan wat je wil kopen. ZIt echt heel veel verschil tussen 964 targa en 993 targa :salut:

Groet,
Targahenk :cheers:

15 jan 2012 23:18
Profiel
Omg. Amsterdam
Welkom op het forum... denk ook dat je met je budget bij een SC blijft oid. Een goede 964 targa gaat al ruim boven de 22K, suc6 met de zoektocht.

16 jan 2012 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Weet niet waar je woont, maar indien centraal.. je bent altijd welkom eens te komen snuffelen aan mijn Targa. En nee.. die is niet te koop, zie mijn andere topic waarin ik het domme idee had haar te verkopen... :bang:

Tijdens mijn zoektocht helemaal open erin gegaan. De cabrio vond ik gewoon niet mooi. Ik heb ook nog een Golf 1 Cabriolet en een cabriokap hoort er snaarstrak op te zitten. De kapconstructie van de Porsche vindt ik gewoon niet mooi. Een Coupe vond ik erg mooi en het meest sportief. Maar aangezien ik graag open rijd, toch uiteindelijk voor een Targa gegaan.

Totaal geen spijt van deze keuze. Je moet je wel bewust zijn van een aantal typische eigenschappen..
slaapt ie buiten? Zo ja.. dan moeten de rubbers in perfecte staat zijn. Nieuwe rubbers moet je voor sparen :wink: Bij stevig doorrijden, zegge vanaf 130km/h kun je je medepassagier niet meer horen wanneer het dak eraf is. Altijd wat meer windgeruis dan in een coupe. Een cabrio is bij open rijden beduidend stiller.

Ik heb de Targa uiteindelijk voor de looks en het open rijden. Hier binnendoor over de dijkjes in het land van maas en waal is het helemaal genieten!

Succes met je zoektocht en zo'n SC is een prima auto om mee te beginnen!

16 jan 2012 22:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Veel succes met de zoektocht. Is namelijk net zo leuk.

Ennuh targa: Best of Both worlds... ;)

Afbeelding

16 jan 2012 22:42
Profiel
Moderator
PF #57
porschehenk schreef:
Ewout schreef:

Ik heb destijds express naar een Targa gezocht, mooiere looks en MEER ruimte voor mijn kinderen. En last van wind... NO gaat perfect. En veel beter dan in een Cabrio. Daar waaien ze uit :scratch:

Bijzonder. Heb precies de tegenovergestelde ervaring. Zou, als ik ooit een targa zou kopen, zelf nooit een pre 993 targa kopen. Maar dat is uiteraard heel persoonlijk. Heb hier vele zeer enthousiaste en tevreden targa rijders voorbij zien komen. Zijn ook altijd populaire auto's in de verkoop, de klassieke targa's (964 en eerder). Staan nooit lang te koop.

17 jan 2012 0:22
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
horn schreef:
Bijzonder. Heb precies de tegenovergestelde ervaring.

Dat is ook mijn ervaring :wink:
Vandaar dat ik eerder adviseerde om proefritten te gaan maken.
@ TS: Je kunt een targa mooi(er) vinden, maar wie mooi(er) wil zijn moet pijn lijden :mrgreen: en ervaar eerst zelf of jíj dat er voor over hebt.

17 jan 2012 10:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
Heerlijke auto, zo'n 964 Targa :D .

Ik ben er zelf met 2 kinderen + slaapzakken, tent, matjes en bagage op en neer naar Biaritz mee gereden. Mijn zoon van 12 kon nog prima achterin slapen (tegen de slaapzakken aan :lol: ). Wat een perfecte reisauto! En wat heerlijk om ter plekke open te rijden (onderweg kon het dak er niet af natuurlijk.. geen opbergruimte meer).

Voor kortere ritjes (oa Grossglockner naar boven en beneden) heb ik ook grotere mensen achterin gehad. En dat gaat nog best wel ok maar wordt geen hobby van me :scratch: . Mijn moeder van bijna 70 voelde zich wel wat opgevouwen :shock: .

En met de juiste afstelling is het windgeruis ook heel goed te doen!

Succes met je zoektocht.

18 jan 2012 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorheen: 911 3.2 Cabrio 1987
Bilthoven
Ik heb zelf net een 3.2 cabrio gekocht. Ik was eerst op zoek naar een targa, maar ben uiteindelijk toch gegaan voor een cabrio. Een cabrio heeft (een beetje) minder wind achterin en ik vind het zelf nog meer het gevoel van open rijden, maar dat is persoonlijk natuurlijk. De stoeltjes achterin zijn bij een cabrio wel (een beetje) minder diep dan bij een targa omdat de kap er voor een deel achter moet.

Overigens stond er een tijd een zwarte targa in Huizen te koop. Als ik het goed heb 1976 en in goede staat, passend in je budget van 15-20k. Volgens mij van een forummer. Weet iemand van wie en of die nog te koop is??

Dit http://www.autotrack.nl/tweedehands/porsche/911/8105649 is denk ik ook een mooie, het is alleen geen matching numbers, maar misschien is het wel weer een voordeel dat er een nieuwere en grotere motor in zit. Ik heb 'm niet zelf bekeken, alleen op internet.

Deze http://link.marktplaats.nl/514278988 heb ik zelf gezien. Het is een auto met veel historie. Hij ziet er redelijk goed uit, maar je ziet binnenin wel dat hij veel gebruikt is. De prijs is net buiten je range, maar als ik het goed zag op een aankoopnota is hij ingekocht voor rond de 14k dus misschien is er onderhandelingsruimte.

Succes met zoeken en ga vooral veel kijken en rijden voor je besluit. Veel plezier!

19 jan 2012 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
Volledige en overbodige quote van direct bovenstaande post geveegd. Houd het forum leesbaar, zie Quote's en foto's :idea:

Ik denk dat de puristen graag matching numbers willen, maar dat hoeft voor de autozelf toch niks uit te maken of zie ik dit verkeerd? Zou dit dan ook bij eventuele taxaties nadelig kunnen zijn of valt dit mee.
Deze ziet er op de foto's wel goed uit en staat hier niet zo heel ver vandaan. Misschien morgen maar eens kijken. Ik ben zelf ook op zoek naar een Targa en was deze advertentie nog niet tegengekomen.

19 jan 2012 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 Targa '84
Amsterdam
Nou, na een kleine stilte van mij op dit forum is het toch gelukt.
Sinds 1 juni ben ik trotse eigenaar van een 911 3.2 Targa, iets duurder dan gepland, maar zeker de moeite waard!
Ik ben net terug na een geweldige trip van Amsterdam naar Cinque Terre in Italie via Duitsland, Zwitserland, de Appenijnen en ook nog even in Nice gestopt op de terugweg.
En hier staat ie dan trots te glimmen in de zon op de Sint Bernhards pas in Italie! 8)

Afbeelding

Nog bedankt voor jullie hulp en adviezen. Wie weet zie ik jullie wel snel op een tourtochtje in NL of een circuit training!

Gerlof

25 aug 2012 16:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende