Auteur |
Bericht |
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Olielekkage SC 1981 - vreemd
Heb een jaartje geleden de hele motor eruit gehad vanwege gebroken kopbouten, volledig nieuwe pakkingset, retourbuizen, de hele rataplan gedaan. Bij Hofstee hebben ze er hydraulische spanners op gezet en de timing afgesteld. Toen weer blokje erin (incl nwe koppeling etc) en prima rijden. Toch nog olielekkage overgehouden. Hofstee (en ik ook) dacht dat het uit de krukaskeerring kwam aan poeliezijde (het lekt uit de motorophangsteun onder de poelie). Dus weer blokje laten zakken, uitlaat eraf, motorophanging eraf en krukaskeerring kurkdroog. Dus verder speuren. Heb het nog niet echt kunnen vinden, lijkt uit de buurt van de ontsteking te komen. Heb de pakking daarvan vervangen, boel weer in elkaar en rijden en...doorlekken.
Iemand hier ervaring mee?
gr andy
|
23 jan 2012 23:52 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Is het onderblok gesplitst geweest..??
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
24 jan 2012 0:06 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
nee, short block is intact gebleven, de motorhelften zijn niet gescheiden geweest.
|
24 jan 2012 10:19 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Hoeveel KM heb je er nu mee gereden? Het kan zo ijn dat de pakkingen en seals even moeten zetten in het blok. Anders zit er niks anders op om specifiek naar het lek te zoeken. Kan natuurlijk altijd dat een seal nit helemaal lekker het blok in is gegaan.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
24 jan 2012 21:21 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
heb er toch wel zo'n 8000km mee gereden (en ook stevig). Is veel ingezet op de route holland-Frankfurt vv.
|
24 jan 2012 22:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
zweten of lekken? verbruik?
_________________________________________ oud is beter
|
24 jan 2012 22:55 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Dan zou ik toch even goed uitzoeken waar het lek zit en dit specifiek aanpakken. Dus alles goed schoonmaken, motor aan en goed kijken.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
25 jan 2012 12:28 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Heb je de aansluiting in het carter voor de nokkenasleiding al gecontroleerd? Als die wartel of de snijring van de leiding zelf niet goed afsluiten krijg je lekkage die naar beneden loopt, dus langs de verdeler naar beneden.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
25 jan 2012 17:50 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
het is lekken, niet zweten. Zal de laatste suggestie eens nagaan, kan me zo even niet de leiding voor de geest halen, maar zal eens kijken.
|
26 jan 2012 10:50 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Is de geel kleurige leiding die begint net onder het fanhuis en naar het nokkenashuis loopt. Splitst ook naar de kettingspanner.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
26 jan 2012 18:15 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Alleen als hij 3.2 kettingspanners heeft, die op motoroliedruk werken. Standaard is dit bij een SC niet het geval. De leiding is zo in de motorruimte haast niet te zien, omdat de luchtbuis die vanaf de koelkap naar de kachelmotor erover heen loopt. De verdeler zit er ook nog in de weg, een goed verborgen leiding dus
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
27 jan 2012 9:21 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Sorry, ik ging er vanuit dat het over een 3.2 ging. Idd, dan alleen als de kettingspanners geupgrade zijn.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
27 jan 2012 20:11 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
zal die leiding wel zijn, is ontstaan sinds de upgrade naar hydraulische spanners is gedaan. (maar er is op dat moment zoveel aan de moter gedaan dan het niet eenduidig terug te voeren is.
als de bittere kou weg is, zal ik 'm eens onder handen nemen. Je kan erbij zonder dat er veel ingewikkelde dingen moeten worden gedemonteerd?
gr andy
|
05 feb 2012 15:29 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Had je toch gelijk Hessel Even uit het hoofd, moet de verdeler er wel uit om bij de wartel te kunnen komen. Dan zou je net voldoende ruimte moeten hebben om de aansluitingen vast te draaien / controleren.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
06 feb 2012 12:50 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Maar verdeler eruit betekend toch ook weer optijd zetten van de ontsteking? Dus kan dit wellicht beter even bij de specialist gebeuren die naast het vastzetten van de olieleiding ook meteen de onsteking weer op tijd zet. Kan je niet thuis mits je zelf een stroboscoop hebt.
Of een 3.0 moet weer heel anders in elkaar zitten dan de 2.7 en de versies ervoor, maar lijkt me niet.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
07 feb 2012 13:16 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Je hebt alweer gelijk Maar je kunt (als je het thuis wilt doen) ook de verdeler bij het sleufgat aftekenen waar het draadeind zit. Een stipje zetten met een lakstift bijvoorbeeld. Als je het niet vertrouwd om het zelf te doen, dan kun je beter wel het werk uitbesteden aan een specialist of dealer.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
07 feb 2012 17:34 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
vraag me af of er nog een stealerT te vinden is die de gruwelijke CIS van de seventies begrijpt.
_________________________________________ oud is beter
|
07 feb 2012 17:39 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Lijkt me dat de stip methode niet secuur genoeg is voor de dynamische timing. Je kunt dit wel doen, maar dan alsnog even langs de specialist om de stoboscoop erop te zetten. Luistert vrij nauw.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
07 feb 2012 18:49 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Precies.
Als je thuis bezig bent zonder stroboscoop en je gebruikt ''de stip'' en daarna laat je hem even controleren bij een specialist is er niets aan de hand.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
11 feb 2012 15:59 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
heb gisteren de verdeler eruit gehaald en inderdaad, de wartel van de leiding zat niet goed vast, kon 'm nog een heel eind aandraaien. Zal dus nu wel verholpen zijn.
Heb zelf een stroboscooplamp om de ontsteking op tijd te zetten, is mbv zo'n lamp geen kunst maar je hebt altijd een helpertje nodig om de motor op 4000rpm te brengen (en houden).
ga morgen flink stukje rijden om te kijken of het gewerkt heeft.
|
22 maart 2012 10:14 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
Mooi dat het nu is opgelost . Lekker op tijd om met dit mooie weer te gaan toeren
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
22 maart 2012 10:30 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
toeren is voor oma en opa
_________________________________________ oud is beter
|
22 maart 2012 12:37 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Olielekkage SC 1981 - vreemd
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
22 maart 2012 17:39 |
|
|