Eindelijk maar eens voorstellen...[944 S2]
Ik zal mij nu toch eens voorstellen. Lees hier al even mee en haal hier ook regelmatig nuttige informatie vandaan dus dan mag het wel:). Ben normaal regelmatig op het 944forum te vinden en post daar ook regelmatig.
Ik ben 22 (tweeëntwintig) jaar oud/jong en woonachtig in Almere. Studerende in Amsterdam en hoop daar van de zomer mee klaar te zijn. Ben vroeger aangestoken met het Porsche virus door een familielid wie regelmatig 911jes renoveerde en doorverkocht (Vermeersen, Zeeland). Mocht eens meerijden over een landweggetje in een, ik geloof, 3.2 en was verkocht. Porsche werd mijn merk en ik zou later een Porsche rijden.
Op mijn achttiende die wens weer nieuw leven ingeroepen na het behalen van mijn rijbewijs, maar ook snel weer afgeschoten. Ik vond het niet verstandig om zoiets als eerste auto aan te schaffen. Dus eerst een tijdje in een blikje rondgereden zonder schade en vond het vorig jaar daardoor wel prima. Het was tijd om mijn droom achterna te gaan.
Samen met mijn vader op zoek gegaan naar een wegenbelastingvrije 944. Snel mijn wensen aangepast. Wegenbelasting mocht best betaald worden want dan kon ik toch een veel knappere en completere auto kopen voor hetzelfde geld. Had het idee om een N/A te vinden, maar het werd een S2. Een prachtig exemplaar, bijna precies zoals ik hem wilde. Dus budget aangepast en samen met den vadert de Porsche aangeschaft.
Even wat details:
944 S2 ,3.0l
Bouwjaar: 1989
Land van herkomst: Duitsland, geïmporteerd in 1995
Volledige onderhoudshistorie
Satinschwarz met Burgundy interieur (half leder)
Targa, 10-speaker systeem, cruise control e.a.
Bovendien compleet met 968 afdekhoes, targadakhoes, gereedschapsset, dakdragers, bagagenet, C2 velgen en een Cup 2 set met winterbanden..
Foto's van dag na aanschaf:
Tussendoor een Saratoga dak gevonden, eentje zonder rand met bronze tint. Voor enkelen wellicht een onbekend item: Dient ter vervanging van normale targa dak, zelfde werking.
Wat recentere plaatjes na een aantal polijst en poetsbeurtjes (wat ik overigens graag doe wanneer ik er niet in rijd) en met witte knipperlichtglaasjes. Ook een aantal foto's met de winterset...
Dakje na polijsten:
Rest van de auto: