Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:33

Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Oldtimerverzekering & woon-werk verkeer. Mag dat?
Jos Targa schreef:
lindemans schreef:
Jos Targa schreef:
...

...

Goed, ik haak af, blijkbaar weet meneer Lindeman het allemaal ( weer) beter.
:salut: :evil: wat een bekrompen opmerking. Jammer, want er zijn volgens mij genoeg onduidelijkheden.

Het is niet mn bedoeling om vervelend te doen. Ik pretendeer ook niet alles beter te weten; zeker ook niet "weer". Kennelijk zit Jos in het vak, ik ken het vak ook van dichtbij incl. zgn captives (er zijn veel onafhankelijke assurantiekantoren die achter het gordijn gewoon volledig eigendom zijn van een grote verzekeraar). Maar dat geeft allemaal niet.

Waar het m.i. om gaat is dat onduidelijkheden en vaagheden heel vervelend zijn bij verzekeringen. Meestal zal het wel goed gaan maar het probleem zit 'm vooral bij een grote / complexe schade. En juist daar heb je een verzekering voor; kern moet altijd zijn dat je die dingen verzekert die je als persoon niet kunt wilt of dragen. Terecht zegt Jos dat het uiteindelijk gaat om wat er in de polis staat en niet de verkoopbrochure.

Waar ik vooral benieuwd naar ben: voorbeelden van echte grote schades, die makkelijk of juist erg moeilijk waren in de afwikkeling voor de klant.
Hebben we op het forum voorbeelden van grote klappers die makkelijk of juist heel moeilijk zoals je zou willen op taxatiewaarde zijn afgewikkeld ?

Ik ken er wel een paar van dichtbij: met een borrel op een leaseauto total loss rijden (volledig voor rekening bestuurder) en met een opgevoerde brommer een voetganger het ziekenhuis in rijden (chirurg volledig voor rekening vader bromfietser). Aangereden door een ander, maar hoofdletsel door het niet dragen van de gordel: dokter zelf betalen (!). Met die aansprakelijkheden ben ik het geheel en volledig eens overigens, geen enkele discussie.

Laatst bijgewerkt door lindemans op 25 jan 2012 22:59, in totaal 1 keer bewerkt.

25 jan 2012 22:42
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Jos Targa schreef:
Rode draad door dit draadje is feitelijk dat op het moment er een kleine schade te claimen valt, zal niemand hier echt lastig over doen. Mocht het echter zo zijn dat je letsel o.i.d. Veroorzaak dan neem maar van mij aan dat de verzekeraar e alles aan zal doen om maar niet uit te keren.

Met mijn eerdere opmerking (die echt onbedoeld kennelijk wat verkeerd is gevallen) doelde ik precies op dit soort gevallen, waarbij een tussenpersoon ook zn grenzen heeft tav hij kan.

Mn excuses als ik deze goede discussie zou hebben lopen verzieken voor sommigen met mn eerdere opmerking. Wat ik bedoelde aan te geven is dat in veel business modellen van tussenpersonen (assuranties, apothekers, media, makelaars) er een spanning kan ontstaan tussen het goed houden van een grote business to business relatie enerzijds en een individuele consument relatie anderzijds. Daarmee heb ik niet willen suggeren dat alle tussenpersonen boeven zijn ;-)

25 jan 2012 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb gisteren 996 4S (2002-july) aangeschaft en vandaag soort van de hele dag bezig geweest met de verzekering..... Wat een ellende zeg! Probleem is idd dat bij alle "oldtimerverzekeringen" de clausule ingebouwd zit dat woon-werkverkeer is uitgesloten. De enige die daar de uitzondering op is is Henk Hertog! Hij vond het geen enkel probleem als ik af en toe naar mn werk zou gaan met de 996.... Zijn premies zijn overigens ook prima en het lijkt me een betrouwbare kerel!
Ik denk dan ook dat ik voor hem gekozen had ware het niet dat ik bij Centraal Beheer een betere deal kreeg! Ik heb nu drie jaar All Risk met aanschafwaarde garantie (40.000) voor 77 euro per maand.... wel eigen risico van 300 eutjes, maar ja.... Ben erg vriendelijk geholpen moet ik zeggen. Bij CB ook geen gelazer over kilometers of woon-werk verkeer, helemaal top dus! :res:

25 jan 2012 23:13
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Dennis,

Er zijn inderdaad maar een paar die dit bieden. Henk heeft ook een soort Porscheverzkering, dit komt redelijk overeen met een klassiekerverzekering maar bied wat meer vrijheden.

25 jan 2012 23:19
Profiel WWW Facebook 
Urmond
Gelukkig zijn wij geen eigendom van welke verzekeraar dan ook. Ik heb best een paar gevalletjes gehad waarin de verzekeraar lastig deed. Betrof hier bv een 2 tal diefstallen van Porsches. 1 waarin de papieren nog in de auto lagen en 1 waarvan het taxatierapport te laat was ingeleverd. Beide met goede argumenten tot een goed eind kunnen brengen, uiteraard met met de juiste medewerking van de klant.

De markt veranderd, en de " oude garde" verliest telkens meer terrein. Probleem is dat de gemiddelde TP zich met alle facetten bezighoud van het verzekeringsvak. Dit is tegenwoordig te complex naar mijn mening. Hierdoor wordt niet het juiste advies gegeven. Daarbij is het gros van de mensen die je krijgt te spreken in zijn geheel niet geschoold en mist de diepe kennis van het vak. ( vanaf 2014 moet iedereen met klant contact beschikken over de juiste diploma's, ik denk dat er dan nog heel wat gaan afvallen. Wij houden ons enkel bezig met auto verzekeringen en financieringen. Hierdoor bouw je punt 1 de juiste kennis op, en door het volume kun je bij de verzekeraar ook nog eens een potje breken. De meeste TP doen zaken met alle verzekeraars. ( op de in eigendom zijnde TP na dan) hierdoor kun je nooit de belangrijke voorwaarden per verzekering kennen. De ene autoverzekering is de andere niet, daarbij kun je door juiste adviezen ook nog eens voor de klanten de juiste premies en besparingen realiseren.

Je ziet als consument tegenwoordig door de bomen het bos niet meer, iedereen pretendeert de goedkoopste te zijn. Gelukkig is er weer een kans voor de ouderwetse TP. Klanten willen weer met een TP praten in plaats van al die digitale polissen. Tenminste dat is wat wij de laatste jaren weer merken.

25 jan 2012 23:34
Profiel WWW Facebook 
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
:bang: :bang: wie laat er ook zijn papieren in de auto liggen :scratch: :scratch:

26 jan 2012 8:24
Profiel WWW
Urmond
Geloof het of niet, maar je bent niet de enige, :twisted: in dit geval ging het om het eigendomsbewijs. Das een tikje lastigger zeg maar. :mrgreen:

26 jan 2012 8:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Jos, heb mijn porsche via jou verzekerd. Mag ik er mee naar mijn werk rijden? Heb overigens een leaseauto, maar soms ga ik op zaterdag werken en dan wil ik hem wel eens meenemen anders komt hij helemaal niet meer van zijn plek.

26 jan 2012 14:01
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
PB
en dan krijg je heel snel antwoord weet ik toevallig

26 jan 2012 14:04
Profiel
Urmond
Joost,

ja hoor dat mag jij, geen probleem :mrgreen:

26 jan 2012 14:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Gelderland
Heb de mijne ook via Diks verzekerd en nog vervelender dan woon/werk si dat je ook geen boodschappen mag doen... Dus als je onderweg denkt even wat drinken te gaan halen en de auto wordt gejat was je boodschappen aan het doen en dus geen dekking.. Tsja, wel een hele ruime omschrijving denk ik.

Zou ook wel eens een keer met de 951 naar mn werk willen zonder bang te hoeven zijn voor verlies van dekking. :drive:

26 jan 2012 15:08
Profiel
Urmond
Dat kan :wink:

gebruik je zoekfunktie maar. :mrgreen:

26 jan 2012 15:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Probeer eens een verzekeringsvoorstel te vragen bij Centraal Beheer ...... Moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de medewerking die ik daar kreeg..... ook de premie is helemaal ok voor wat mij betreft, kan natuurlijk in individuele gevallen anders uitpakken. Hoe dan ook, ik kan dus lekker naar mn werk, en daarna heerlijk boodschappen doen! Mag allemaal van Centraal Beheer haha! :ba:

26 jan 2012 20:45
Profiel
Urmond
Jongens, wacht even. Jullie praten over 2 zaken. Bij centraal beheer is je auto op dagwaarde verzekerd bij totaalverlies. Dat is heel wat anders dan een auto op basis van taxatiewaarde te verzekeren.

Ik dacht trouwens dat je hem bij Henk had verzekerd?

Beter dan Centraal beheer? :roll:

26 jan 2012 20:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Tsja, het is idd ingewikkelde zaak.... Nee, Henk lijkt me helemaal ok, en zijn voorwaarden lijken me ook goed..... maar bij Centraal Beheer hoef je geen taxatierapport te laten maken en geven ze drie jaar de aanschafwaarde terug bij totaalverlies....
Dus in mijn geval (heb mn Porsche net gekocht) zit ik dus de eerste 3 jaar helemaal goed zonder dat ik een taxatierapport hoef te laten maken...... Bovendien is de premie met 77 euro per maand de laagste die ik tegenkwam, en heb ik niet de zorgen die we met zn allen aan het bespreken zijn in dit topic, namelijk dat er moeilijk wordt gedaan als de auto gestolen wordt dan wel total loss raakt op een zaken/woonwerk/boodschappen ritje.... Verder is er ook geen kilometer beperking......
Helemaal goed lijkt me dus....

26 jan 2012 21:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Aardig wat schade aan een klassieke Porsche kan hele vervelende gesprekken opleveren met verzekeraars.

Ik heb uit eerste hand diverse verhalen dat de schade expert best wel vond dat een long hood opgelapt kon worden met jaren 80 plaatdelen.
Dat een matching nummer bak aan de kant werd geschoven voor een ruilbak... etc...
Want: "gerepareerd, is toch gerepareerd, mijnheertje?"

Daar hoor je ze nooit over die verzekeraars...

26 jan 2012 21:16
Profiel
Urmond
Dan hoop ik dat je de auto bij een off. Garage met een off. Aankoopfactuur hebt want particulier gaat die vlieger niet op. Daarbij, je rijd porsche, een taxatie kost je eens in de drie jaar een kleine 150€.

26 jan 2012 21:55
Profiel WWW Facebook 
Vandaag heb ik nog contact gehad met KNMV-verzekeringen.
Geen clausules in mijn geval dus alles mag behalve meer dan 10.000k per jaar en niet zakelijk gebruik maar wel woon-werk gebruik.
Bij hoge taxatie-waarde misschien wel alarm verplichting.

05 maart 2012 19:44
PorscheForum Rakker
heb even op de website van ze gekeken, ziet er netjes uit......
Jou voordeel is wel dat je P ouder is dan 20 jaar, en je dus de classic car verzekering hebt dan?
Ben benieuwd wat je betaald?

06 maart 2012 23:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Begrijp nog steeds niet dat de meesten hier zich op de premie blind staren.
Zal wel aan mij liggen...

06 maart 2012 23:49
Profiel
Moderator
PF #57
ja, of op het niet hoeven doen regelen van een taxatie :roll:

07 maart 2012 4:58
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
........maar zonder te knipperen 1000 euro uitgeven aan het verwijderen en opnieuw spuiten van een roestplek.....

07 maart 2012 5:53
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Urmond
Tja......

ik begrijp er al helemaal niks van :mrgreen:

07 maart 2012 10:54
Profiel WWW Facebook 
dennisvdw schreef:
heb even op de website van ze gekeken, ziet er netjes uit......
Jou voordeel is wel dat je P ouder is dan 20 jaar, en je dus de classic car verzekering hebt dan?
Ben benieuwd wat je betaald?

Taxatiewaarde 8000 en dan ca 250 euro premie per jaar.

07 maart 2012 11:53
Urmond
Gaan we weer, weer appals met peren aan het vergelijken.

Nog 1 keer:

er zijn 2 verschillende "klassiekerverzekeringen"

1 die zegt klassiekers te verzekeren tegen taxatiewaarde, maar deze enkel als leidraad gebruikt bij totaalverlies ( zoals de KNMV)

en de verzekeraar die ook daadwerkelijk de taxatiewaarde vergoed.

daarbij zit er nog verschil in alarmeisen, stallingseisen, eigen risico's enz.....

KNMV heeft inderdaad een scherpe premie. Voor minder heb je hem verzekerd op daadwerkelijk taxatiewaarde, wel met een eigen risico van 500€ ipv 450€ van de KNMV, en met een alarm 3 geen stallingseis.

Deze laatste heeft de KNMV ongeacht het alarm. er zit daar altijd een nachtclaussule in.

Moraal van het verhaal. Eigenlijk wat Horn al een beetje gekscherend aangeeft, kijk nu eens niet altijd naar de premie, maar ook naar alle voorwaarden. Hier zit vaak een groot verschil in.

07 maart 2012 12:38
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende