Auteur |
Bericht |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Denk dat luchtgekoeld voor luchtgekoeld moet gaan.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
28 maart 2010 19:57 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Luchtgekoeld schreef: Dan heb je vast alleen autobahn gereden. Want een 996 3.4 of 3.6 heeft zeker geen makkie aan een Boxster S op circuit of (erg) bochtige weg. En ik zou zeker voor een 3,6 gaan als je voor de 996 kiest. En dan carrera 4 of 4s.
_________________________________________ Last Rat standing
|
28 maart 2010 21:48 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Mee eens!
|
29 maart 2010 9:35 |
|
|
luchtgekoeld
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Bedankt voor de info Turbo en GT3 te duur in aanschaf en/of gebruik De boxter s vind ik ook interessant. In een frans porsche magazine, flat six, wordt, de 996 320pk omschreven als pataud (lomp, klungelig) vergeleken met de boxter s 260 pk op het circuit. Echter zeperfs lijkt te claimen dat de porsche 996 op het circuit uiteindelijk toch sneller is: http://www.zeperfs.com/duel457-314.htmzie circuitgegevens boven het 'kopje' verdict: op (gedeelten van) Hockenheim en Nürburgring. Wellicht de minder bochtige gedeelten van die circuits? De Boxters hebben ook aardig wat ernstige motorische defecten (lees ik). Vanaf welke jaargang waren die grotendeels verholpen? Ik heb een mooie engelse Boxter S uit 2005 op het oog. Is dat een goed jaar? En: argumenten voor en tegen een rechtsgestuurde porsche (boxter)?
|
30 maart 2010 15:19 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Tegen: De MacDrive.
|
30 maart 2010 15:21 |
|
|
Wimpie77
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Tegen: parkeergarage met slagboom! Voordeel: met zijn 2-en in de auto en dan (helaas) aangehouden worden door een agent en die dan naar de verkeerde kant loopt en die dan heel erg hard uit gaan lachen!!!
_________________________________________ * * *
|
30 maart 2010 15:23 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Tegen: met linkerhand schakelen. Of de passagier laten doen.
Misschien handig om een nieuw Topic te starten hierover? De Boxster heeft vanaf de 3,2 motor weinig ernstige problemen gehad voor zover ik heb kunnen vinden. Heb je al eens proef gereden in de 996 3,4/3,6 en/of Boxster S. Dan kun je misschien zelf voelen wat het beste voelt.
_________________________________________ Last Rat standing
|
30 maart 2010 15:32 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ik heb 10 jaar in Engeland gewoond en dus met rechts stuur gereden! Het rijden is geen probleem,ook het links schakelen niet! Alleen als je dan in Ned.reed was het grootste probleem het inhalen op 2-baans wegen! Als je een bijrijder hebt,moet je op hem of haar vertrouwen dat het kan!
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
30 maart 2010 16:43 |
|
|
luchtgekoeld
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
@ allen: enigszins ongemakkelijk dus rechtsgest., maar m.i. overkomelijke bezwaren en de engelse porsches lijken bovendien zeer betaalbaar (wisselkoers en bpm incluis) @soepkip: zowel in boxter s (eerste editie 252 pk)) als (kort) in 996 3,2 gereden (overigens ook drie keer bij Avis een 997 gehuurd (1x coupé handgesch., 1x cabrio handgeschak. en 1x cabrio tiptronic), die qua rijkarakteristieken dicht bij 996 staat). De grotere wendbaarheid van de boxter s viel meteen op, ik miste echter de sensatie van een overweldigende (tussen-) acceleratie (s). groeten Luchtgekoeld
|
31 maart 2010 11:06 |
|
|
LuckyLuke
Ex 996 C4 Tip 1999Eindhoven
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
dat is knap, wist niet eens dat die bestond
|
31 maart 2010 12:42 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
996 3.2: dat is er een met dikkere cylinderwanden,.. ploft ie niet zo snel
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 maart 2010 12:49 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Luchtgekoeld schreef: Rechtuit rijden dus. Toch gaat er (nog)niets boven het mooie aanzuigende geluid van de Boxster bij 4.000/5.000 rpm. Ook omdat je dat net achter je hoofd kunt horen. En inderdaad een 996 met 3,2 motor was misschien voor de 996 tot 2002 wel een goede oplossing geweest? Dit schrijft James May over de 3,2 Boxster. The 3.2 flat six in the new Boxster S is a much more sophisticated affair, in the pursuit of that theoretically perfect motor mentioned above. But, of course, it will never actually get there, which means that there’s a sweet spot in the engine, at about 4,000rpm and under load, when its workings translate to a curious tingle in the base of the spine. This is felt on driving out of a well executed corner and is as consummately satisfying as ejaculation.
_________________________________________ Last Rat standing
|
31 maart 2010 14:16 |
|
|
luchtgekoeld
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Tikfout: 996 3,6. Das een leuke soekip. Ik zou daar nog aan willen toevoegen niet alleen de 3,2 van de boxter s maar zelfs de luchtgekoelde 3,2 uit de tot 1989 gebouwde porsche 911 3,2 carrera was nog een betere keuze geweest. Nee, een 996 3,4 wordt het 'definitely' niet. Motorgeluid boxter s inderdaad zeer fraai.
|
01 apr 2010 14:14 |
|
|
wjkranendonk
997C2, 911 SC, E-tron 50, Cooper F56Utrecht
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Hebben jullie onderstaand bericht al voorbij zien komen? Home Nieuws Persinformatie Persberichten Terugroepactie Porsche 996 Terugroepactie Porsche 996 Onlangs werden wij door Porsche AG op de hoogte gebracht van het feit dat er bij Porsche 996 type I productiefouten in het motorblok zijn ontdekt die betrekking zouden hebben op de levensduur en betrouwbaarheid van de 3.4 motorblokken. Eigenaren kunnen zich wenden tot hun dealer om de motor te laten vervangen door een nieuwer type naar keuze. Deze modificatie wordt vanzelfsprekend kosteloos uitgevoerd.
_________________________________________ Air cooled, water cooled? Why choose?
|
01 apr 2010 17:20 |
|
|
bully
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ze schijnen in de rij te staan......
|
01 apr 2010 17:22 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
haha! Das een mooie 1 april...
|
01 apr 2010 17:23 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
02 apr 2010 9:44 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
James May.... da's nou niet echt een pluspunt
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
02 apr 2010 20:39 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Captain Slow.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
02 apr 2010 21:15 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
James ging wel 407 km/h in de Bugatti en zette een zeer snelle tijd neer in in TVR Tuscan op het circuit!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
05 apr 2010 22:45 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Als zo'n rustig iemand als captain slow dit soort opmerkingen maakt dan moet er toch wel wat los gemaakt zijn door de Boxster.
_________________________________________ Last Rat standing
|
06 apr 2010 12:56 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Ach captain slow is alleen maar het typetje dat hij speelt in Top Gear. James doet het best goed zo her en der op de circuits en is in ieder geval één van de weinige aardbewoners die met succes de ruimte in is geweest. Die man weet echt wel waar hij over praat in de autosport.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 apr 2010 14:55 |
|
|
luchtgekoeld
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
Zo, eindelijk de thread helemaal doorgelezen. Eerder zei ik: nooit een 996 3.4. En nu heb ik er een optie op tot morgenmiddag 17:00 uur (Tja...) Wordt wel aangeboden door (duits) porsche centrum. Maar er zit een ruilmotor in die inmiddels 61000 kilometer heeft gelopen. De oorspronkelijke motor is bezweken t.g.v. (de repercussies van) Rear Main Seal- failure. Op pistonheads wordt een mogelijk oorzaak van Rear Main Seal- failure geopperd:
"During RMS replacement, the Porsche engineer uses a special mandrel tool to check the crankshaft concentricity. If it is out of tolerance specification it means the crankshaft is wobbling in the bearing (even if it is only wobbling by a few microns). This causes the seal to loosen (and also has effect on the main bearing shells)"
In dezelfde post wordt echter ook het volgende geopperd:
"In fact there is some thought that a faulty gearbox could transmit similar wobbling through to the engine and thus cause the RMS problem in the first place!"
Desgevraagd kon de porsche verkoper niet nader aangeven wat nu de precieze oorzaak van de RMS-failure, c.q. 'geplofte motor was. M.a.w het is dus mogelijk dat een der niet vervangen onderdelen (bv een faulty gearbox) het probleem heeft veroorzaakt en mogelijk in de toekomst weer zal veroorzaken.
Is tegen de achtergrond van een en ander de aanschaf van een 996 3.4. met ruilmotor goed te doen of juist riskant en dus af te raden?
Graag jullie advies
|
08 apr 2010 0:37 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
geen fan van de M96 motoren, maar dat ze gevoelige IMS Lager vanwege een lekke keerring lijkt me wel heel ver gezocht...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 apr 2010 13:16 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)
daar valt toch niet zo veel aan te vertalen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
08 apr 2010 14:01 |
|
|