Auteur |
Bericht |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
26 jan 2012 15:36 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
volgens mij kreeg die winston gerstanowierewiets zo'n klokkie bij pon leusden bij de introductie van de 997! Er werd toen ook een steve mcqueen kledinglijn gepromoot. nooit meer iets van gehoord.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
26 jan 2012 18:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
van winston niet? niet van de buis te slaan die knakker.
Vind de Monaco mooi, maar in zwart. Deze kleurtjes vind ik afdoen aan de stijl van het klokkie. Als je goed zoekt moet je er voor 2K wel eentje kunnen vinden. Heb ooit met een zwarte in mijn handen gestaan voor 1250. Viel me om mijn pols toch tegen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jan 2012 21:28 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Rechts handig zeker?
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
26 jan 2012 21:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
yep. en links ook niet echt onhandig.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jan 2012 23:07 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Heb je hier een reden voor of was je in de war met wannahave?
|
26 jan 2012 23:11 |
|
|
Tilt!
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
2K voor een zwarte of voor een Gulf? Ik heb het echt wel voor de Gulf, dat ze eruit ziet als iets wat je gratis bij 3 Gulf-tankbeurten kreeg vind ik niet erg. Hoe zit dat eigenlijk met die Monaco's en Gulf en Steve Mcqueen? Op diverse sites zie ik bvb die Monaco Gulf te koop staan maar allemaal met een ander "bouwjaar", wat verder lees ik dan dat't een gelimiteerde oplage is van Tag Heuer. Wat is er gelimiteerd als ze er af en toe een paar 1000 buiten stampen?
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
27 jan 2012 1:02 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Gewoon de Steve McQueen met blauwe plaat.
The original
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
27 jan 2012 9:58 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
wat info over de Gulf met glazen achterkant en zonder Ik meende die Gulf een paar keer voor iets meer dan 2K voorbij te hebben zien komen hier en daar. Nu ik ernaar zoek, kom ik ze pas tegen van 3,5K. Tag Heuer is zo trots dat Steve zo'n klokkie droeg dat ze volgens mij elk jaar weer een Steve McQueen editie uitbrengen.... | | | | Wikipedia schreef: The TAG Heuer Monaco (originally Heuer Monaco) is a series of automatic chronograph wristwatch originally introduced by Heuer in 1969 in honour of the Monaco Grand Prix. The Monaco was revolutionary for being the first automatic as well as the first square cased chronograph. The Hollywood film star Steve McQueen used the watch to accessorize his character in the 1971 film Le Mans. In the decades after his death the use of film stills has made the watch synonymous with McQueen. Although it was discontinued in the mid-1970s, the Monaco was reissued with a new design in 1998 and was reintroduced again with an entirely new mechanisms in 2003 in response to McQueen's increasing popularity.
"McQueen Monaco" The Monaco 1133 became synonymous with Steve McQueen when he wore it in his 1971 film, Le Mans.[8] His association with this model began when McQueen sought the advice of his friend Jo Siffert to increase the accuracy of his race car driver role. Siffert, in addition to being a racing driver, was also spokesperson for both Heuer and Gulf Oil. At McQueen’s request, Siffert lent him his racing suit which was adorned with Gulf Oil's colors and an embroidered "Chronograph HEUER" crest over the right breast.[8] In order to complete the look, McQueen opted for the newly introduced B model Calibre 12 Monaco.[8][10] After McQueen arrived home following filming, he gave his watch to his financial advisor as a token of appreciation. The advisor was credited with returning McQueen and his company, Solar Productions Inc., into the black after they encountered financial problems during filming.[3] Because of his association, the 1133 is commonly nicknamed "McQueen Monaco".[8] Even after his death in 1980, McQueen's name continued to be associated with the watch. TAG Heuer capitalized on his continuing popularity by using films stills of McQueen wearing his Monaco watch in advertising campaigns.[11][12] In 1998, TAG Heuer reissued the model as a limited edition with a production run of 5,000 watches.[13] The McQueen Monaco has become one of the most sought after pieces in the international vintage markets. As only a handful of the original are believed to be still in existence, demand far exceeds supply.[1] Original blue models are capable of reaching $9,000 with decent example going for $7,000. The less desirable gray models go for over $6,000.
| | | | |
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 jan 2012 10:59 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 jan 2012 11:41 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
En nu weer verder over Rolex.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
27 jan 2012 16:38 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Wa ma da kosten? bj.: 1960.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
27 jan 2012 18:02 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
@Turbocruisert: Zit juist even dik in de Omega's Blijft toch ook een mooi merk! @Dutchguy: voor 1960 is de plaat niet correct. Wat is het serienummer? Op zich doet een gilt 1675 met pointed crown guards toch wel minimaal 7k oplopend tot 964 geld.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 jan 2012 18:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
de 24 uurshand is ook later. milletje of 5-6.
_________________________________________ oud is beter
|
27 jan 2012 18:19 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Is de vernieuwde vorm van de kast van de Oyster-lijn al besproken?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
27 jan 2012 19:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Nee. Is wat we zouden moeten weten?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 jan 2012 19:48 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Viel mij laatst op; bredere kast zoals GMT. oa bredere bescherm-bumpers naast de kroon en kettingkast-houders.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
27 jan 2012 19:57 |
|
|
Tilt!
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Bedankt voor de goeie, waardevolle links! Ben er ondertussen uit dat de Gulf twee versies heeft waarvan ik die met zwarte wijzerplaat de mooiste vind. Weet er nu eentje te koop voor 2900 Euro. Volgens wat ik lees zijn die met zwarte wijzerplaten de "oude", en die met grijze (met witte inleg) de nieuwere, echter staat er bij die die ik te koop weet "productiedatum 2008" Blijft moeilijk. Je weet wat je mooi vindt maar als je er niet echt verstand van hebt is 't een onontwarbaar kluwen. Blijft ook veel geld. Veel teveel geld ook voor wat 't is, maar ja, history, charisma, link met het racen... 't blijft me de das omdoen
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
27 jan 2012 23:37 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Graag gedaan
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
27 jan 2012 23:39 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
Deze past goed bij mijn Yellowbird, maar ik had hem al langer... Heb dus feitelijk een "matching car" bij mij horloge gekocht
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
30 jan 2012 10:29 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
das weer eens iets anders!
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
30 jan 2012 10:38 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
iets anders? Ik had in dit topic alleen maar Porsche Design watches verwacht maar ik zie allerlei "vreemde" merken langskomen!
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
30 jan 2012 10:58 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
kost dat nou, zo'n gele vogel?
_________________________________________ oud is beter
|
30 jan 2012 11:43 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
€€€..., ik zal het de kerstman vragen als ik hem volgend jaar weer tref...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
30 jan 2012 13:28 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
niet kwaad bedoeld, maar ik zie er iets aan..., bijvoorbeeld de rode 30-45 getallen die net niet lekker in de indexen van van half / driekwart staan...heurt dat ?
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
30 jan 2012 15:18 |
|
|