Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 15:48

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Belgische wetsaanpassing (bijtelling etc.) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Belgische wetsaanpassing (bijtelling etc.)
Eerst had de Belgische regering een voorstel gemaakt, zonder leeftijdscoëfficient, maar daar kwam snel veel kritiek op.
De 6/7 staat voor 6 dagen in de week, precies of die auto de 7ste dag rust zou krijgen. (maar ja korting is korting)

Het hele verhaal stond in de krant met de verschillen t.o.v. de vorige regeling.

Frappant waren vooral de stijgingen bij de zogenoemde proper auto's van 1 a 2 jaar geleden, toen Diesels in België werden aangeprezen.
85% van de verkochte auto's waren toen Diesels.
Vanaf maart worden diesels harder afgestraft dan de benzines.
Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een Volvo V50 1,6D met start-stop nu plotseling meer dan het dubbel belast wordt, terwijl de Belgische regering enkele maanden geleden 15% korting gaf voor zulke 'propere wagens'.

Het is hoe dan ook een slag in het gezicht voor vele kleine en middelgrote ondernemingen, de faillisementcijfers zullen dit jaar duidelijk zijn.
De grote N.V.'s spelen een mooi monopoly en vragen zelfs subsidies want als ze die hier niet krijgen gaan ze naar een ander land, met vele ontslagen tot gevolg.

31 jan 2012 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 2003 Porsche 986 2003
Waterland
Zowiezo is de bijtellingsregeling in Nederland diefstal van de staat:

-een werknemer die een auto van 40 mille krijgt van zijn baas: terecht dat hij bijtelling krijgt. Hij hoeft immers geen auto uit prive te kopen.
-een kleine zelfstandige die een auto van een paar jaar oud koopt, omdat hij moet bezuinigen: zeer onterecht dat de bijtelling meestal meer is dan wat hij er voor heeft betaald: dus diefstal!

In ons Bolsjewieken-staatje wordt deze regeling sterk ten nadele toegepast op de (kleine) zelfstandigen.

Over die eco-dingen het volgende: de productie van 1 eco-auto vervuilt zoveel, dat een Hummer hier nog 30 jaar voor kan dieselen (en dat zonder roetfilter). Hoe bedoel je: hypocriet!

01 feb 2012 0:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Kort door de bocht steef (ben geen zelfstandige, vandaar).... Stel nou dat ik ergens in dienst kom en daar "een auto op moet rijden". Blijkt er een auto van 40k te staan, terwijl ik een Polo BlueMotion zou willen. De baas compenseert een beetje mee, maar nooit het gehele bedrag!

Of ik reed altijd tweedehands auto's, maar nu met de auto van de zaak kan dat niet meer, en als het wel kan, moet ik bijtelling over NIEUWwaarde betalen. Ook als de auto al 7 jaar oud is.

Let wel, ik klaag niet, voor het geld wat ik nu voor mijn auto betaal, zou ik geen vergelijkbare nieuwe kunnen rijden, dus ik vind het wel prima, maar helemaal kloppend is hij niet. Het verhaal zoals in Belgie met die leeftijdscorrectie erin, is wel logisch. Enige nadeel is dat de auto handel dan instort (want iedereen blijft nog wel even in zijn auto rijden :) )

01 feb 2012 15:17
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2