Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:58

Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Porcay: Cayman S 3.4 PDK7 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7
Het bezoek aan Porschecentrum Leusden was voor mij een feestje; ook zonder gewassen auto :D
Heb mijn laatste boekje uit de set van Duits naar Nederlands kunnen omzetten (dat was Assistance; heb nu handleiding, PCM, de korte handleidingen en Assistance boekjes in Nl.) en de foutief door de afleveraar geleverde fles olie (5W30) omgeruild tegen de goed (0W40) en dat alles met een glimlach en vriendelijk woord.
Als een auto voor een beurt komt vind ik wassen gebruikelijk, voor de wisseling van zomer- naar winterset had ik daar geen verwachting bij en ben dus ook nergens in teleurgesteld.

Tot slot: dat ze de auto netjes klaar gezet hadden voor de ophaaldeur heeft jullie toch maar weer mooi 2 fotootjes opgeleverd! :lol:

22 jan 2012 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
PCR heeft tegenwoordig een eigen wasstraat dus geen droge doekjes hoor

Apolo2 schreef:
t is natuurlijk net zoiets als de discussie 911 of GT-R...die laatste presteert beter en kost minder maar de 911 blijft een icoon. De Boxster/Cayman heeft tijd nodig om zich te vestigen, de volgende generatie heeft alles in zich om definitief af te rekenen met het "geen echte Porsche" imago. Dat de 987 de laatste jaren enkele imagebuilders heeft gekregen zoals recent de Cayman R heeft de serie in elk geval alweer verder geholpen, de gewone 911 profiteert ook van het imago van de GT reeks.

ik vind het prima dat de Cayman zo 'ondergewaardeerd' wordt. voor mij was het een bewuste keuze vanwege rij-eigenschappen en daarbij dat je m zo weinig ziet. een 911 zie je tegenwoordig op elke hoek van de straat...
maar ik sluit in de toekomst niet uit dat er ooit nog een 911-luchtkoeler komt want ik vind het een prachtig design. Laat de Cayman maar lekker in de luwte, hoe zeldzamer hoe leuker wat mij betreft!

22 jan 2012 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Second that @mbembe (Cayman bedoel ik), waarbij @Apolo2 zich volgens mij moeiteloos aansluit, want ik proef geen verschillende meningen hier! :thumleft:

23 jan 2012 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Mijn auto is heel populair......bij de buurkat :D

Afbeelding

Grappig dat de kaaiman dit toelaat....over 'm heen laten lopen zonder van zich af te bijten 8)
fyi: I love cats! :mrgreen:

28 jan 2012 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Denk dat je na een paar 'poes' bezoekjes ni blijer :mrgreen: word!!! Met die zand afdrukken, das bijna hetzelfde
als de auto met een schuursponsje wassen..... :scratch: , als et zonnetje straks weer lekker gaat schijnen,
ga je dat op den duur echt wel zien!!!! Afschieten die handel :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Edd997 op 28 jan 2012 19:43, in totaal 1 keer bewerkt.

28 jan 2012 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Klein beetje water doet wonderen hoor :ba:
'Leven en laten leven' zeg ik altijd maar :cheers:

28 jan 2012 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Lekker glijden en remmen die katten. Krast echt wel

28 jan 2012 17:14
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
onze buurkat zit ook altijd op onze auto (waarom zitten die beesten nooit op de auto van hun baasje????) en reken maar dat het krassen geeft!!! :bang:
gelukkig niet op de P want die staat in de garage en mocht ie dat ooit 1x proberen dan wordt het de eerste kat die vliegles krijgt :jump:

31 jan 2012 19:47
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
een kat schijnt 9 levens te hebben, als hij op mijn P zit dan is de kans erruuuuug groot dat hij in 1 klap door al zijn 9 levens heen is. :evil: Hoezo leven en laten leven, meestal zit er maar 1 kat op een auto, die andere miljoenen laat ik dan wel in leven. :mrgreen:

31 jan 2012 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Tja het is jouw auto porcay maar ik moet er ook niets van hebben. Misschien dan maar eens wat emmers ijswater of poeslief gooien ipv je cayman wellicht bedenkt hij zich dan.

01 feb 2012 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
944 2.5 coupé ('83) 944S met 3.0L variocam targa ('86)
Lochem
Apolo2 schreef:
Tja het is jouw auto porcay maar ik moet er ook niets van hebben. Misschien dan maar eens wat emmers ijswater of poeslief gooien ipv je cayman wellicht bedenkt hij zich dan.

No offense, maar dat is het ALLERLAATSTE wat ik zou doen. Kameraad heeft dat met een kat geprobeerd die po z'n alfa zat... Nagels gingen door de kleurlak heen en hij is een volle middag bezig geweest om z'n achterklep weer een beetje te fatsoeneren.

Kat gewoon lekker met rust laten, je ontkomt er niet aan zolang je hem niet afdekt. Zolang hij gewoon over je auto loopt gaat dat heel lang goed voordat je enige vorm van schade gaat zien.

01 feb 2012 13:17
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
R4MS3S schreef:
Kat gewoon lekker met rust laten, je ontkomt er niet aan zolang je hem niet afdekt.

Dit is heel erg herkenbaar allemaal :) Zelf "verberg" ik de Boxster volledig in een goede, 3-laagse autohoes. Echter wat ik vorig voorjaar opmerkte, is dat de eksters het hadden gemunt op de hoes. Ik weet niet wat ik ze had misdaan, maar de hoes was op diverse plaatsen volledig opengehaald. Had niet verwacht dat ze tot zulke (krachtige) dingen in staat zouden zijn, maar ik heb ze aan werk gezien...

Dezelfde avond nog als tijdelijke oplossing, de hoes van binnenuit afgedicht met grijze Patex tape. Maar de volgende ochtend lagen alle stukken tape naast de auto.

Het jaar daarvoor geen enkel probleem, maar in 2011 waren ze iets minder goed gezind. Gelukkig geen enkele schade aan het lak of het cabriodak.

01 feb 2012 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Oeps @richardpian, maar zo zie je hoe evolutie werkt: de natuur past zich aan aan de obstakels die het in haar ontwikkeling aantreft :lol:
Btw, je weet dat eksters doel zijn op glimmertjes, toch :?: die zilvergrijze Patextape bedoel je :mrgreen:

Mannen, wat mij betreft fijn om gehoord te hebben hoe je er in zit, nu moet ik het alleen nog met de buurkat overleggen.... :thumleft:

01 feb 2012 19:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Porcay schreef:
nu moet ik het alleen nog met de buurkat overleggen.... :thumleft:

Ik zou beginnen met de buurpoes............... :mrgreen:

01 feb 2012 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Zeg @Arjan ken jij mijn buurvrouw?
Val je op MILFS?
:lol:

01 feb 2012 19:39
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
als ze de moeite waard is wanneer kom je ze dan voorstellen??? of vliegt ze rond op een bezemsteel :lol:

01 feb 2012 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
R4MS3S schreef:
No offense, maar dat is het ALLERLAATSTE wat ik zou doen. Kameraad heeft dat met een kat geprobeerd die po z'n alfa zat... Nagels gingen door de kleurlak heen en hij is een volle middag bezig geweest om z'n achterklep weer een beetje te fatsoeneren.
Ok weer wat geleerd :mrgreen: Dan rest alleen nog een goed gesprek met betreffende kat, neem hem/haar mee naar een meeting kunnen we een kringgesprek houden :popcorn:

01 feb 2012 22:07
Profiel
M140i
Neem liever een mooie poes mee naar een meeting! :ba:

01 feb 2012 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Tjeetje....ik heb wat los gemaakt geloof ik..... :roll:

BTW de buren lezen mee...... :shock:

01 feb 2012 23:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Nog wat bijzonders gehad: werd om 1 uur s'nachts uit bed gebeld door de buurman (geen wraak voor de kat hoor :D ), met verontschuldigingen i.v.m. het wakker maken en daaraan gekoppeld het verzoek iets aan mijn auto-alarm te doen......dat ging steeds af en zij konden daardoor niet slapen :oops:
Zelf slaap ik overal doorheen :roll: temeer omdat ik aan de andere kant van het huis lig te pitten.
Afijn, kleertjes aan en de vrieskou in (speelt overigens paar dagen geleden) en 'gekeken'. Tja, wat moet je doen. Deurtjes open, klepjes ook een keer en dan weer op slot.
uiteraard geen oog meer dicht gedaan en om 10 voor 3 hoorde ik zelf het alarm weer afgaan. Ships..... :?
Weer naar buiten, alles open en dicht en besloten het antivriesmatje van mijn vooruit te halen.....de naar binnen geslagen flapjes kunnen natuurlijk nooit de sensor activeren, meende ik, maar voor de zekerheid toch maar weg gehaald.
Half 4 ben ik in slaap gevallen en om 6 uur ging het wekkertje weer :shock:

Op naar Leusden, daar had ik toch al een afspraak om mijn winterwielen te laten balanceren (hoe is het mogelijk.....maar heus er zat enkele grammen onbalans in) en wat blijkt: innenraumsensor.. :bang:

Op advies van PCL de ruitenwissers in een stand halverwege gezet en dan alleen een heel klein stukje antivriesmat tussen de deur. Joepie dat werkt! :lol:
Nog beter werkt het als je de handleiding leest (RTFM sukkel :!: ): twee keer kort de vergrendeling indrukken op de sleutel schakelt de innenraumsensor uit....... :ba:

Bij de buren e.e.a. verklaard. Die waren al blij dat de kat er niks mee te maken heeft gehad :mrgreen:

PS dezelfde dag nog een examen gedaan (Managing Succesfull Programs, MSP foundation); goed geslaagd. Lag wel om 22 uur in bed om slaap bij te halen :)

12 feb 2012 12:19
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Hey Porcay,
het blijft leuk om alles mee te maken maar moet je af en toe niet een nieuw onderwerp opstarten :roll:

12 feb 2012 13:32
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
nee joh, hij gaat voor het langste Cayman-topic ooit :ba:

lekker doorgaan hoor Porcay - 1 onzintopic van jouw kant maakt het lekker overzichtelijk :mrgreen: :mrgreen:

12 feb 2012 15:17
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Mmmm dat is ook wel waar :thumleft:

12 feb 2012 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Tja, daar heb je me te pakken precies de twijfel die ik had.
Mijn wederwaardigheden zijn m.i. Geen apart topic waard, anders dan dat ze gekoppeld zijn aan mijn ervaringen met mijn auto.....en dat is dan toch dit topic.
Overigens heb ik eerder wel een nieuw topic gestart (N-homologering) en zal dat weer doen als ik een vraag of zoiets heb waar ik graag de hele community voor inschakel. Voor nu is het voor mij afdoende als die enkele trouwe lezer mijn gestuntel volgt :shock:

Btw ga twee nieuwe topics starten....... :cheers:

12 feb 2012 18:47
Profiel
Omg. Amsterdam
JIJ 2 nieuwe topics STARTEN? :evil: Hoe durf je :evil: :evil: :mrgreen:

Mooie wagen.... hier in mijn dorp staat ook een Cayman maar dan in knal oranje en zwarte velgen 8)

12 feb 2012 18:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende