Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:39

Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
993 importeren uit italie 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: 993 importeren uit italie
wat doet een bedrijf voor je als je een auto vanuit Belgie invoert? En wat vragen ze daarvoor?

04 feb 2012 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 911 carrera 1986 mosgroen
twisk
km standen van p tjes in nederland kunnen toch ook terug gedraaid zijn ........
lijkt mij altijd een gok of de auto moet aantoonbaar bij dealer zijn onderhouden.
boekjes zeggen ook niet alles , boekjes zijn op zwarte markt gewoon met eventuueel stempels te regelen.
w.a.w altijd een gok, gewoon met een expert gaan kijken en als de prijs goed is gelijk menemen .

veel succes met zoektocht :thumleft:

04 feb 2012 14:05
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
mb carrera schreef:
km standen van p tjes in nederland kunnen toch ook terug gedraaid zijn ......

t/m de 993 hoef je niet eens iets terug te draaien --- dan is het redelijk eenvoudig om de teller te wisselen -- of deze los te koppelen, om zo (voor de verzekering?) minder kilometers te maken :popcorn:

Afbeelding

.. zegt mij voldoende om niet te gaan kijken, wetende dat er zoiets ook dichter in de buurt te vinden is - voor soortgelijke (uiteindelijke) prijzen :wink:

04 feb 2012 14:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
993 4S
horn schreef:
wat doet een bedrijf voor je als je een auto vanuit Belgie invoert? En wat vragen ze daarvoor?

Is afhankelijk van wat je wilt.
In mijn geval heb ik de auto zelf opgehaald in B en naar Nijmegen gebracht.
Bolsenbroek heeft de keuring gedaan, de BPM aangifte, het kenteken geregeld, detaxatie voor de verzekering en het transport naar mij thuis.

Kun je natuurlijk allemaal zelf doen, maar als ik het me goed herinner was ik hiervoor een paar honderd euro kwijt, plus de BPM.
(ff opgezocht: 664,00 incl BTW)
Als ik straks mn M3 uit Duitsland haal, ga ik dat zeker weer via hen doen.

04 feb 2012 14:36
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Daar snap ik echt helemaal niets van. Zeker vanuit Dld niet, waar je voor (uit mijn hoofd) EUR 100 een kenteken met WA verzekering hebt. Je rijdt de M3 naar NL, brengt hem bij de RDW voor EUR 100 en telt er nog wat benzine bij op. Waarom zou je daar in godsnaam iemand anders voor betalen?

04 feb 2012 15:06
Profiel
Moderator
911 Carrera S
sandelow schreef:
Zeker vanuit Dld niet, waar je voor (uit mijn hoofd) EUR 100 een kenteken met WA verzekering hebt.

Export-kenteken voor 5 dagen - incl. de platen - kost je 8 tientjes :arrow: ... je bent dan WA verzekerd in de meeste landen van Europa.

Dit kenteken kan je overigens ook gebruiken om een auto uit een ander land, dan Duitsland te halen ...

Bij de RDW kan je kiezen voor een volledige keuring, of alleen 'n kentekenkeuring .. bij het laatste, moet je 'm meteen schorsen (omdat je geen APK hebt) .. maar je zou nog wel op je exportplaten naar huis kunnen rijden (mist binnen de 5 dagen termijn) en dan op je gemak de auto APK klaar maken.

Voor de dag van APK hoef je de auto niet uit de schorsing te halen ... op die ene dag mag je de weg op zonder houderschapsbelasting te betalen ...

04 feb 2012 15:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Olaf, vergeet ook niet de twee tientjes om de platen zelf te laten maken ;)

Als je het zo timed dat je afspraak bij de RDW nog binnen de termijn van het exportkenteken valt dan heb je helemaal geen probleem.

04 feb 2012 15:23
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ik schreef - incl. platen :arrow: .. ben ze dus zeker niet vergeten :wink:

.. als je € 100 hebt betaald - en je hebt al die kantoortjes, incl. de platen-drukker zelf af moeten lopen, hebben ze je een oor aan genaaid :mrgreen:

Bij de RDW geen afspraak maken - gewoon zorgen dat je 's ochtends vroeg op de stoep staat :popcorn:

Vandaar dat ik het kenteken-keuren aanhaalde ... kan je er desnoods met kale banden en niet werkende verlichting aan komen :wink:

04 feb 2012 15:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Ah, wacht, ik zie het al. Jij pakt het 5 daags kenteken, ik nam het de vorige keer voor twee weken. Dan is het EUR 80. Vier weken kan ook, dan ben je EUR 160 kwijt, ex de platen zelf

04 feb 2012 15:33
Profiel
Moderator
PF #57
en nou niet weer hier de discussie oprakelen of je met een exportkenteken wel mag rijden in NL. @ Cazzo - dat dacht ik al. Afhankelijk van wat je per uur kost kan je het die jongens idd laten doen. Kost je een ochtend. Schrijf je normaliter 300 per uur kan je die ochtend idd beter voor 664 inkopen :idea: Heb het met de Jeep en de Volvo zelf gedaan, vond het de moeite niet.

04 feb 2012 18:08
Profiel
Moderator
911 Carrera S
horn schreef:
en nou niet weer hier de discussie oprakelen of je met een exportkenteken wel mag rijden in NL.

... maar je zou er wel mee van Italie naar alle andere landen kunnen rijden (incl. Nederland, als je het mij vraagt) :wink:

04 feb 2012 18:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Ik ben hier in NL in een reguliere politiecontrole een keer aangehouden met de Duitse exportplaten (rode blokje) op mijn auto. Was geen enkel probleem. Auto en verzekering stonden op mijn naam en kon gewoon doorrijden. Meer ga ik er niet over zeggen ;)

05 feb 2012 1:07
Profiel
Moderator
PF #57
:bang: :bang: :bang: :bang: :mrgreen: :mrgreen: ja. 2x.

05 feb 2012 2:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
In Tanger rijden ze een jaar na de verloopdatum nog met de duitse exportplaten!

Ben in NL ook 2 X aangehouden met D exportplaten, op een auto uit I en een uit FR. Geen probleem hoor!

05 feb 2012 9:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
horn schreef:
en nou niet weer hier de discussie oprakelen of je met een exportkenteken wel mag rijden in NL. @ Cazzo - dat dacht ik al. Afhankelijk van wat je per uur kost kan je het die jongens idd laten doen. Kost je een ochtend. Schrijf je normaliter 300 per uur kan je die ochtend idd beter voor 664 inkopen :idea: Heb het met de Jeep en de Volvo zelf gedaan, vond het de moeite niet.

664 was incl taxatie en transport naar huis, zou het zo weer doen.
Maar inderdaad, zelf doen is goedkoper dan naar de hoeren gaan :mrgreen:

05 feb 2012 21:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2