Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:32

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ook even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
Bericht Ook even voorstellen
Ik lees al een tijdje mee en wil mij toch even voorstellen.
Mijn naam is Stefan en liefhebber van vooral sportievere youngtimers en klassiekers.

Op dit moment ben ik al een aantal jaren in het bezit van een Alfa Romeo GTV-6 uit 1981, maar toch jeukt er steeds meer een jongensdroom.
Ik overweeg dus eigenlijk al een tijdje om de Alfa te verkopen en op zoek te gaan naar een leuke Porsche als hobby auto :drive: .

Ik ben dit jaar al een aantal maanden eigenaar van een 944 (uit 1984) geweest, maar dit was toch niet wat ik zocht. Ik miste een stuk beleving tijdens het rijden. Ik ben natuurlijk het geluid van een Alfa V-6 gewend en de 944 klonk mij veel te braaf. Eigenlijk vind ik een beetje motorgeluid helemaal niet erg en dat geeft vooral mij de fun van een hobby auto. Als ik een braaf geluid zonder poespas wil, rij ik wel met de daily driver (Ford S-Max).

Nu zit ik dus eigenlijk aan 2 verschillende types te denken. Een 914 of een 911 SC / Carrera targa van voor 1986. Belastingvrij is wel een vereiste.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar verschillen in rijgedrag, betrouwbaarheid, comfort etc.
Tevens hoop ik dat jullie mij kunnen zeggen waar ik beide types vooral op moet letten als ik bij een auto ga kijken en in welke prijsklasses ik moet denken. Een 911 zit natuurlijk wel in een andere klasse dan een 914, maar toch ben ik benieuwd of prijzen die ik op Marktplaats (etc.) voorbij zie komen een beetje normaal zijn.

Al met al een heel verhaal tijdens een voorstelpraatje, maar ik hoop hier veel informatie en kennis op te doen :study: . Tot nu toe heb ik altijd met plezier meegelezen en ik hoop dat nog lang te blijven doen :thumleft: .

05 jan 2012 22:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Ook even voorstellen
welkom hier en suc6 met de zoektocht :thumleft:

05 jan 2012 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord-Limburg
Welkom! Veel succes en plezier met je zoektocht! Fotootje van je Alfa?

05 jan 2012 23:20
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Stef,

Welkom.
We denken graag mee maar je vragen zijn nogal ruim.
Dat verschil tussen de 914 en 911 heb je al door. :cheers:

06 jan 2012 0:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Welkom Stef,

Zoeken is bijna net zo leuk als het hebben... oh nee toch niet!

Succes ermee en weest welkom!

06 jan 2012 11:14
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Welkom Stefan,

Laat me raden.... het moet wel een rode Porsche zijn... :mrgreen:

06 jan 2012 11:20
Profiel
ex 993 ex 996
Welkom Stef

Ik overweeg dus eigenlijk al een tijdje om de Alfa te verkopen en op zoek te gaan naar een leuke Porsche als hobby auto

kan alleen maar Goed Idee zeggen

veel suc6 met je zoektocht naar een mooie 911

06 jan 2012 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
Als de mods er geen problemen mee hebben, wil ik hier best een foto van de Alfa plaatsen.
We zijn tenslotte toch liefhebbers van niet alledaagse auto's, dus het lijkt mij geen probleem.

@ Claoca:
De Porsche hoeft niet persé rood te zijn :wink: .

@ Sarsrich:
Ik begrijp de hint, maar het ging mij niet zo zeer om dat verschil maar vooral verschillen in rijgedrag, comfort, betrouwbaarheid en eventuele sleutelvriendelijkheid om kleine dingen zelf te doen.
Als ik mijn hart volg, dan ga ik voor een belastingvrije 911 (SC, Carrera) Targa.
En om eerlijk te zijn, kijk ik daar meer naar alhoewel ik een 914 ook wel iets vind hebben.

06 jan 2012 23:32
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Stef jonge, heb je niet gekeken hoeveel plaatjes van andere merken op dit forum staan :?

06 jan 2012 23:56
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
rijgedrag comfort en betrouwbaarheid, dan moet je gaan voor een Maybach maar zoals voor heeeeeel veel Nederlanders is dat niet te doen. Ik ben dus absoluut niet zo`n kenner maar heb al diversen projecten gekend. Elk model (lijn, oud, nieuw) is mooi en wat ga je ermee doen, en wat versta je onder comfort. Er is heel veel te koop, ik heb pas sinds 2011 aug weer een P. die ik nu aan het restaureren/verfraaien ben het kost wat maar dan heb je ook wat. Kun je zelf veel of ga je alles uitbesteden. Ook heb ik bij gerenommeerde bedrijven (ook dealers) gekeken vreselijk mooi op de foto maar ook zij moeten verdienen en zijn toch niet zo begaan met jouw hobby zoals jij wilt. En jij bent op zoek, dus een beetje blind (sorry niet letterlijk bedoeld) Dus maak een keus na lang denken kijken en vragen ga dan op zoek (vreselijk leuk en leerzaam) en neem dan pas een beslissing. Hier kan enige tijd overheen gaan, maar dat kost minder geld dan geduld en dat verdiend dus weer geld en een hoop lol voor niks. :thumleft: In de korte tijd dat ik hier op `t forum ben is mij gebleken dat hier heel veel mensen zijn die jou uitstekend kunnen helpen en voorlichten. Welkom hier bij onze club.

07 jan 2012 0:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
welkom, en natuurlijk voor de porsche gaan, alle andere meuk is natuurlijk minder :mrgreen: (idd, is een grapje)

maar wat serieuzer, je moet je niet blind staren op belasting vrij. Ik denk dat je bij een eventuele reparatie namelijk een veelvoud van dat bedrag kwijt bent. Hou daar wel rekening mee, zeker omdat je naar auto's van 20jaar + gaat kijken :idea:

07 jan 2012 0:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
caelin schreef:
welkom, en natuurlijk voor de porsche gaan, alle andere meuk is natuurlijk minder :mrgreen: (idd, is een grapje)

maar wat serieuzer, je moet je niet blind staren op belasting vrij. Ik denk dat je bij een eventuele reparatie namelijk een veelvoud van dat bedrag kwijt bent. Hou daar wel rekening mee, zeker omdat je naar auto's van 20jaar + gaat kijken :idea:

Dat snap ik wel. Buiten de Alfa GTV heb ik wel meer Alfa's uit de jaren '70 en '80 gehad. Ook daar waren de onderhouds- en reparatiekosten wat hoger.
Dat is gelukkig niet nieuw voor me :? .

Op verzoek volgen hier wat foto's van de GTV:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door stef-niner op 08 jan 2012 22:04, in totaal 2 keer bewerkt.

07 jan 2012 23:19
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Hij is mooi......... Niet weg doen. Geweldige bak. :thumleft:
Spaar even door voor een Porsche maar die GTV moet blijven. Shame on you als je 'm weg doet.

Welkom of het Porsche forum. :cheers:

07 jan 2012 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
Delnoy schreef:
Hij is mooi......... Niet weg doen. Geweldige bak. :thumleft:
Spaar even door voor een Porsche maar die GTV moet blijven. Shame on you als je 'm weg doet.

Welkom of het Porsche forum. :cheers:

Dank je voor de complimenten.
Natuurlijk zou ik de GTV er wel bij willen houden, maar je kunt niet met alles tegelijk rijden :scratch:.

Ik blijf rustig de advertenties volgen en ga ook eens rustig een aantal Porsches bekijken.
Nu vraag ik me nog af of het zinvol is om er eventueel eentje uit Duitsland of Belgie te halen en wat er dan nog bij kijken komt. Vooral omtrent de benodigde papieren om de auto op Nederlands kenteken te kunnen krijgen.

08 jan 2012 22:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
@ Cloaca:

Ik had het nog niet gezien, maar ik kom er net achter dat je hier een paar kilometer vandaan komt.
Ik was een beetje aan het rondneuzen in het "Te Koop" gedeelte en kwam jouw advertentie van de 911 tegen. Via het linkje naar MP kwam ik er achter. Ik had die MP-advertentie al eens gezien en al gedacht om kontakt op te nemen om eens te kijken en wat verdere informatie over aandachtspunten en verschillende uitvoeringen in te winnen. Ik zag dat de 911 inmiddels is verkocht.
Misschien is een korte gedachtewisseling alsnog wel een idee.

08 jan 2012 23:46
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Hallo Stefan,

Absoluut geen probleem.
Via de PB kunnen we wel even contact hebben/leggen.... :D
Altijd leuk om Porsche fanaten in de buurt te vinden.... :thumleft:

08 jan 2012 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
Na wat extra leeswerk toch besloten om voor een 911 Targa te gaan.
Voorkeur gaat uit naar een SC of een Carrera.
Ik heb veel van jullie over een AKK zien schrijven. Heeft iemand ervaringen hiermee en wie zou ik voor een AKK kunnen benaderen?

22 jan 2012 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Ik zie nu pas de foto's van je Alfa. Wat een beauty !!! Als je de ruimte hebt, nooit wegdoen. Staat erg mooi naast een oudere Porsche.

22 jan 2012 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
Van de week in de gelegenheid geweest om bij 2 auto's te kijken en er mee te rijden :drive: .
Als eerste een 911 Targa uit 1974 en gisteren een 911 Targa uit 1980.

De 74-er had een andere motor (een 3.2 uit een Carrera van 1986) en is een aantal jaren geleden al eens gerestaureerd. Auto ziet er zowel van buiten als van binnen goed uit en ook het blok was netjes. Geen lekkages en goed lopend. Ook even mee gereden, maar vond de auto vanaf ongeveer 100 km/u wat zoekerig in de neus worden en vond de bak niet echt trefzeker. De bak heeft een omgekeerd schakelpatroon en je moest de pook echt goed sturen. Voor de rest toch wel een fijne auto.

De 80-er heeft nog de originele bak en motor. In mijn beleving was het duidelijk te merken, dat deze 911 toch wel wat jaren jonger is. Deze was niet zo vaag en zweverig in de neus. Ook de bak (met normale schakelpatroon) voelde strakker en trefzekerder aan. Dit was gewoon een fijnere auto om mee te rijden. Voor de rest verder ook een nette auto, alhoewel de 74-er zowel van buiten als van binnen een frissere indruk maakte. Deze vertoont gewoon minder gebruikssporen.

Nu beide ervaringen maar eens op me in laten werken en er van de week nog één bekijken.
Als ik er nu eens eentje vind met het frisse uiterlijk en innerlijk van de 74-er en de fijne techniek van de 80-er, zou dit nauurlijk de ideale uitgangspositie zijn :wink: .

28 jan 2012 23:42
Profiel
Omg. Amsterdam
Welkom en ben benieuwd hoe het van de week gaat met het kijken :mrgreen:

29 jan 2012 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
Gisteren heb ik er nog SC Targa bekeken en er, voordat het begon te sneeuwen, nog even mee kunnen rijden.
Deze heeft een goede indruk achtergelaten. Mooie auto.
Alleen tijdens het rijden viel het op dat de motor tussen de 2000 en 2500 erg bokt. Dit is vooral merkbaar in de derde versnelling. In de andere versnellingen is dit gedrag duidelijk minder aanwezig.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

04 feb 2012 22:34
Profiel
Met koude motor normaal met dit weer, moet even naar lucht happen.

04 feb 2012 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
Dit zou kunnen, maar ik had het gevoel dat de motor in dat toerengebied een paar slagen mist en dat dus niet alle cilinders goed meedoen.
Zou het een verstopte verstuiver kunnen zijn?

04 feb 2012 23:36
Profiel
Kan, even injectorreiniger erin. Misschien issie toe aan een beurt met klepppen stellen. Maar de luchtweger heeft met deze temperaturen/ijle lucht. even tijd nodig en moet met warme motor wegzijn.

05 feb 2012 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Uit het mooie Overijssel
De verkoper gaf ook al aan dat het euvel bij warme motor weg is. Als de proefrit wat langer had geduurd, had ik dit misschien zelf ook wel gemerkt. De motor heeft niet genoeg tijd gehad om goed warm te worden.
Een beurt met kleppen stellen had de auto vorig jaar al gehad en er zijn toen niet al te veel kilometers bij gekomen.

05 feb 2012 22:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende