Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 11:49

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2471 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 99  Volgende
Klokkies - Over naar deel 5 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Klokkies - Over naar deel 5
Unteed schreef:
Ik vind een Wenger Battalion Field Chrono 70791 een mooi klokkie

Echter ik ken het merk niet , heeft iemand ervaring met een horloge van Wenger (swiss)

Afbeelding

Ook de Tommy Hilfiger Peyton vind ik mooi

Afbeelding

ben er nog niet uit welke ik wil hebben

Swatch Chrono Automatic:
Afbeelding

Valjoux 7750 automatisch chrono-uurwerk: idiotproof én automatisch...
En de prijs is ook oké...

In 't blauw vind ik het wel een kekke klok:
Afbeelding

06 feb 2012 16:47
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
tsja, denk persoonlijk dat je ze allemaal snel zat bent...

en koop drie keer zo'n klok niet, maar koop een tag chrono of sea speedmaster of iets dergelijks met de kop eraf voor hetzelfde geld.. heb je veul meer klok aan..

zoiets.. gewone chrono's heb je veur nog minder...
http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=16140
of
http://www.wwwatches.nl/index.php?optio ... 4&Itemid=6

06 feb 2012 17:10
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
$TEEF schreef:
koop drie keer zo'n klok niet, maar koop een tag chrono of sea speedmaster of iets dergelijks met de kop eraf voor hetzelfde geld.. heb je veul meer klok aan..

:lol:
Kijk in mijn geldbuidel: zie € 300. Besluit om geen Swatch Chrono Automatic te kopen, besluit dat morgen weer en overmorgen nogmaals ..... en heb dan € 900 in mijn geldbuidel zitten?! :scratch:

:^:

06 feb 2012 19:45
Profiel
Geeft niets, leg het graag uit... :mrgreen:

Vele klokkenliefhebbers beginnen vaak met een stapje van de casio/ swatch / Hema klok van een paar tientjes naar dit soort klokken van een paar honderd euro en herhalen ze dit zo om de paar jaar, sommigen nog wat vaker en sneller... Omdat ze het toch leuk vinden, een mooi klokje...de vorige gaat dan vaak de la in en komt er nooit meer uit...
Een klok van een merk van enige naam en faam is op deze wijze dus sneller binnen polsbereik dan dat men vaak denkt derhalve.. Bijkomend veurdeel is dat deze klokken hun waarde beter behouden en dat je ze minder snel zat bent vanwege uitgewogen styling, heritage en afwerking...

Maargoed, lekker kopen wat je wil hoor... Ieder zijn ding!

06 feb 2012 20:24
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Mijn zwitserse klok met batterijtje kostte ook slechts een paar honderd euro maar deze zit al weer wat jaartjes rond mijn pols, nog steeds naar tevredenheid overigens.
Ben niet zo van de verandering op dat gebied.

06 feb 2012 20:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
ik heb al 3 jaar een horloge van het merk 'ASCOT', gewoon uur en datum, radiogestuurd, dus altijd juist.....
(koste 25 euro in de aldi, is goed, simpel, gewoon mooi, gaat niet kapot, doet wat het moet: uur aangeven....)

06 feb 2012 20:38
Profiel
Helemaal prima :thumleft: maar het kan zomaar gaan kriebelen hoor... Heb het al meerdere keren van dichtbij gezien...hardnekkig hoor :wink:

06 feb 2012 20:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ironpatje schreef:
ik heb al 3 jaar een horloge van het merk 'ASCOT', gewoon uur en datum, radiogestuurd, dus altijd juist.....
(koste 25 euro in de aldi, is goed, simpel, gewoon mooi, gaat niet kapot, doet wat het moet: uur aangeven....)

Prima. En een toyota aygo is ook prima.
BMW M5 2001

06 feb 2012 20:52
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
fins schreef:
.... een toyota aygo ...

da's ongeveer even groot :D

06 feb 2012 20:58
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Met horloges en met auto's probeer ik altijd afschrijving te vermijden. Je kunt imho beter iets meer uitgeven en een klok kopen die 2e hands makkelijk te verkopen dan iets obscuurs kopen waar je nooit vanaf komt. Met een Swatch is niets mis maar met zo'n Tommy H ding wel....

06 feb 2012 21:10
Profiel
Dat flipperen komt nadat je het virus hebt M :mrgreen:

06 feb 2012 21:21
Profiel
Moderator
PF #18
$TEEF schreef:

Waarmee ook het bestaansrecht van dit topic (onderwerp) op dit forum weer eens is weergegeven. :wink:

06 feb 2012 22:22
Profiel
Vinkeveen
$TEEF schreef:

Vele klokkenliefhebbers beginnen vaak met een stapje van de casio/ swatch / Hema klok van een paar tientjes naar dit soort klokken van een paar honderd euro en herhalen ze dit zo om de paar jaar, sommigen nog wat vaker en sneller... Omdat ze het toch leuk vinden, een mooi klokje...de vorige gaat dan vaak de la in en komt er nooit meer uit...
Een klok van een merk van enige naam en faam is op deze wijze dus sneller binnen polsbereik dan dat men vaak denkt derhalve.. Bijkomend veurdeel is dat deze klokken hun waarde beter behouden en dat je ze minder snel zat bent vanwege uitgewogen styling, heritage en afwerking...

Maargoed, lekker kopen wat je wil hoor... Ieder zijn ding!

Ik ben toch van mening dat je vergelijking een beetje mank gaat en wel hierom...

Met een klok van een merk van enige naam en faam gaat het vaak niet anders dan met een klok van 'een paar honderd euro': velen willen na verloop van tijd toch eens iets anders om de pols dan 'dat ene horloge'; ook als 'dat ene horloge' van een merk van enige naam en faam is.

Bovendien is het ook nog eens zo dat mensen -ook horlogeliefhebbers- horloges om andere redenen kopen dan alleen dat het horloge 'van een merk van enige naam en faam' is.

Er zijn mensen die bang zijn om een horloge van -zeg- 500 euro niet met een gerust hart om kunnen doen, bang dat het beschadigt ofzo (ja, ook horlogeliefhebbers kunnen een horloge van 500 euro 'erg duur' vinden). Een horloge van 300 kan ook erg leuk, mooi en interessant zijn; het hoeft toch niet altijd een horloge van 1000 euro of meer te zijn???

Ik vind je opmerking ook een beetje pretentieus...

Het lijkt alsof je zegt: ik zou niet voor een Cayman gaan, even doorsparen en je kunt een 997 kopen...

06 feb 2012 22:51
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wat Porsches betreft zou ik ook liever voor een 997 gaan maar wat klokkies betreft is mijn Tissot voldoende :wink:

06 feb 2012 22:56
Profiel
Citaat:
Het lijkt alsof je zegt: ik zou niet voor een Cayman gaan, even doorsparen en je kunt een 997 kopen..
Tja :popcorn:

06 feb 2012 22:58
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Speedy356 schreef:
Ik vind je opmerking ook een beetje pretentieus...

Pretentieus? Ik denk dat Steef gelijk heeft. Niet altijd zullen mensen van een goedkoop horloge naar een duur horloge gaan maar vaak wel. Gewoon een constatering dus. Niets mis mee toch?

06 feb 2012 23:01
Profiel
Moderator
PF #57
Speedy356 schreef:
Met een klok van een merk van enige naam en faam gaat het vaak niet anders dan met een klok van 'een paar honderd euro': velen willen na verloop van tijd toch eens iets anders om de pols dan 'dat ene horloge'; ook als 'dat ene horloge' van een merk van enige naam en faam is.

Dat is dus ook wat dollarteef zegt: alleen kom je van die klok van 500 euro niet meer af als je hem zat bent, dus verdwijnt hij in een la. Als jij je Rolex van 3000 euro zat bent en je wil wat anders krijg je in veel gevallen bij inruil die 3K weer terug. Waarmee die klok niet in de la belandt en jij voor 'relatief weinig' een andere klok hebt. Heb nu 6 jaar mijn IWC Portugieser Rattrapante bijna dagelijks om. Als ik die nu inruil krijg ik er op zijn minst hetzelfde voor als ik ervoor betaald heb (model wordt sinds 2005 niet meer geproduceerd). Qua afschrijving dus niet slecht gedaan. Hetzelfde geldt voor mijn 1949 Breitling Chrono. En mijn 1937 Heuer Lady Chrono is zelfs substantieel meer waard dan wat ik ervoor betaald heb. Ik verkoop ze niet, maar dat was volgens mij het punt dat $teef probeerde te maken.

Niks pretentieus aan wat mij betreft. Hij schrijft zelfs dat iedereen zelf moet weten wat hij wil/doet. :idea:

07 feb 2012 0:15
Profiel
Vinkeveen
Je praat in jouw voorbeeld niet over relatief goedkope horloges. Een quarz Tag Heuer brengt het geld dattie gekost heeft in 9 van de 10 gevallen toch echt niet meer op.

En is een horloge van 1000 euro dan echt zoveel beter en waardevaster dan eentje van 300? Ik waag het te betwijfelen. Dat zijn wel de bedragen waar we het hier over hebben.

We hebben hey over horloges in een prijsklasse tot zo'n 300 euro. Is een horloge van zo'n 1000 euro dan zo gewild bij inruil? Is het 'verstandig' (financieel technisch gezien, zeg maar) om door te sparen en een horloge van 1000 te kopen?

Bij horloges uit de topklasse, of 'erkende vintage horloges' kan ik me daar wel wat bij voorstellen, maar bij horloges tot, laat ik zeggen, 1500 euro (en dat bedrag is arbitrair, ik weet 't) koop je een horloge toch niey omdst het zo waardevast is, of gemskkelijk kan worden ingeruild?

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 07 feb 2012 0:36, in totaal 1 keer bewerkt.

07 feb 2012 0:27
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Agree, Rollies zijn erg courant qua handel en schrijven niet af. Wel een goeie originele kopen. Vintage dus 8)

07 feb 2012 0:27
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Speedy356 schreef:
En is een horloge van 1000 euro dan echt zoveel beter en waardevaster dan eentje van 300? Ik waag het te betwijfelen.

Neu. Beetje. Gaat allemaal om imago en snob-appeal.

07 feb 2012 0:29
Profiel
Speedy, er is gewoon meer vraag naar klokken van een gerespecteerd merk, en men is bereid daar meer voor te betalen, simpel ( mijn voorbeelden variëren trouwens wel vanaf 350 dus wel degelijk een alternatief) Tuurlijk betaal je daarvoor en we hebben het niet over de kwaliteit etc....is geen rocket science, bel elke juwelier maar op, die zal het verhaal beamen..je krijgt denk ik niet eens een bod op een Tommy hillfingert...maar goed, zoals eerder aangegeven, lekker die klokken kopen die je wil hoor, maar niet zuur kijken als je een keer wat anders wil en je dan een moeilijk kjkende, hoe heb je dit ooit kunnen kopen en hoe ga ik dit netjes zeggen denkende klokkenboer tegenover je hebt :mrgreen:

07 feb 2012 8:47
Profiel
Moderator
PF #18
Speedy356 schreef:
En is een horloge van 1000 euro dan echt zoveel beter en waardevaster dan eentje van 300? Ik waag het te betwijfelen. Dat zijn wel de bedragen waar we het hier over hebben.

We hebben hey over horloges in een prijsklasse tot zo'n 300 euro. Is een horloge van zo'n 1000 euro dan zo gewild bij inruil? Is het 'verstandig' (financieel technisch gezien, zeg maar) om door te sparen en een horloge van 1000 te kopen?

Inderdaad. Ik verwacht dat de afschrijving van een horloge van ± € 1000 (minstens) € 300 is, dus in dat geval maakt het niet uit of je het horloge van ± € 300 ongedragen in de kast moet laten liggen of het horloge van ± € 1000 (wel) in kunt ruilen of verkopen. :wink:

07 feb 2012 10:05
Profiel
Vinkeveen
Citaat:
er is gewoon meer vraag naar klokken van een gerespecteerd merk

Nou, dat vraag ik me af... Ik denk toch echt dat er meer Swatches dan Breitlings verkocht worden. En er zullen ongetwijfeld ook meer Hilfingerts dan IWC's verkocht worden. Er zijn zat mensen (ook horlogeliefhebbers) die 'een leuk klokkie' bij de V&D of de Bijenkorf kopen en niet bij een klokkenboer in de Stokstraat in Maastricht...

Citaat:
en men is bereid daar meer voor te betalen, simpel

Wie is bereid daar meer voor te betalen dan? Die 'merkhorloges' zijn vaak per definitie duurder, dus als je zo'n horloge wilt, zul je er ook meer voor moeten betalen. Maar dat is logiesch zou Cruijff zeggen... En zoals Wolf al opmerkte: gaat allemaal om imago en snob-appeal...
Obama droeg/draagt vaak een chronograaf met een Japans quarz-uurwerkje (JGC 6500 Chronograph). Dat klokje kostte destijds zo'n $ 150,00 en de verkopen knalden door het dak, toen bekend werd dat Obama zo'n horloge droeg. Toen gingen de prijzen richting de € 700,00 (voor het exemplaar met het 'secret service logo' erop) en nu is de prijs van het horloge 'gesettled' op zo'n € 350,00. Wat ik hiermee wil zeggen is, dat er tal van factoren spelen waarom men voor een bepaald merk meer wenst te betalen dan voor een ander merk; of zelfs voor een bepaald model van een bepaald merk.

Citaat:
bel elke juwelier maar op, die zal het verhaal beamen..

Een horloge van € 350,00 ofzo ga je toch ook niet inruilen bij een klokkenboer? :scratch: En volgens mij ook geen horloge dat nieuw € 500,00 ofzo kost(te). Ik zou me -denk ik- zelfs schamen als ik bij een klokkenboer zou vragen of hij m'n klokje (van een gerenomeerd merk) dat 5 jaar geleden € 500,00 kostte, wil inruilen...

Citaat:
maar niet zuur kijken als je een keer wat anders wil en je dan een moeilijk kjkende, hoe heb je dit ooit kunnen kopen en hoe ga ik dit netjes zeggen denkende klokkenboer tegenover je hebt

Denk je echt dat een klokkenboer dat denkt als je een horloge bij hem gaat bekijken en je hebt een Hillfingert om je pols? Of een Seiko? Dan zou het wel een hele slechte klokkenboer zijn. Kijk eens bij monsterwatches.nl (wie kent die site inmiddels niet?): een kwalitatief zeer hoogwaardige (automatische) Seiko heb je al voor zo'n € 150,00. Daar is toch niets mis mee?

Overigens is er een plaats waar voor dergelijke 'goedkope' horloges nog best een markt is en waar je vaak nog best een schappelijk bedrag kunt vangen voor het horloge dat al enige tijd in je la ligt te verstoffen... 8)

07 feb 2012 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Zo … dat is dan maar even gezegd.
Ik denk, afgezien van persoonlijke voorkeuren, dat het horloge in de periode voor de introductie van het mobieltje een heel andere functie had dan vandaag de dag. Iedereen heeft met zijn mobieltje immers ook altijd zijn moderne “zakhorloge” bij hem. Nu heeft het horloge meer een accessoire functie gekregen en wordt dus als mode/trend gerelateerd gezien en ook als zodanig de markt gezet. En daar hoort dan ook een heel andere prijs bij. Als je zo’n horloge, net als je trendy afzakspijkerbroek, dan zat bent dan gooi je hem in de la of gewoon weg. Swatch heeft dat trendy i.c.m. een goede kwaliteit en een uitstekende prijs als eerste fabrikant heel goed begrepen. Ik kan me nog goed herinneren dat ik toen ik 16 werd van mijn vader een Seiko chronograaf kreeg. Gekocht bij de plaatselijke bling bling juwelier. Wat een beleving was dat! Ik was er zo blij mee als een aap met 7 jippie. Daarna heb ik veel horloges gekocht en ook weggegooid. Vreemd genoeg ben ik vanaf de intro van de mobiele telefoon juist die Vintage horloges gaan koesteren. In mijn verzameling(kje) zit van alles wat zodat ik het horloge kan kiezen dat bij de gelegenheid past. En die uitstekende Vintage horloges kosten vaak nog niet de helft van een nieuw trendy klokje. Maar ik ben dan ook nog niet uitgekeken op een Levi’s 501 ….. misschien heb ik dan ook gewoon geen oog meer voor trends.

07 feb 2012 12:29
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1. Mijn smaak qua horloges is in 1990 oid opgehouden. En qua auto's in 1993 dus ik loop achter. Tot volle tevredenheid overigens :mrgreen:

07 feb 2012 12:43
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2471 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 99  Volgende