Re: M'n Porsche gaat emigreren!
@mbembe: volgens mij rijden ze 'm in een tent en gebruiken ze een soort gifgas om alle levende organismen te doden. 'Schoonmaken' in de normale zin van het woord doen ze zeker niet want hij is nu net zo vuil als toen ie van de boot kwam...
Die hele quarantaine is trouwens een wassen neus. Alles wat niet nieuw is en van een RORO afkomt moet deze behandeling krijgen. Het wordt echter uitbesteed aan twee bedrijven die dus kunnen vragen wat ze willen en vervolgens zelf mogen bepalen wanneer ze de auto vrijgeven.
Ik denk dat ik ook maar in die business ga....
@Marcel: die GST is verplicht omdat je in principe de auto meteen mag verkopen. Ze zijn bang dat je anders voordeel haalt uit het uit het buitenland halen van auto's. Wat ze zouden moeten doen is mij een statement laten tekenen dat ik de auto niet verkoop en me vrijstellen van 10% GST.
Gelukkig is voor alles ouder dan 1989 geen VAT (5%) nodg.
Ze zijn hier wel gewiekst wat dat aangaat, want toen ik aangaf dat ik de auto voor 7000 euro had gekocht kwamen zij met een 'redbook' geschatte waarde van $36,000 (euro 29,000), waarna ik dus snel mijn echte aankoopnota van 20,000 tevoorschijn toverde... ook hier geldt dat als het niet geloofwaardig is, ze de waarde bepalen. en ze hebben hier bij Customs wel experts voor ingehuurd die weten wat een beetje 911 uit 1973 doet helaas.
Wat links gestuurd betreft; alles ouder dan 30 jaar mag het stuur links laten en het is vrijwillig om zo'n sticker 'left hand drive' op de achterkant te plakken.
Gelukkig maar.
@912: Same here. Niet dat het ooit nog hoeft, maar ik ga dit inderdaad ook geen tweede keer doen.
Het is trouwens meer de ellende en het gedoe dan de kosten, maar ja: het is straks allemaal vergeten als ik hier rondtuf.