Wat is normaal verbruik van vloeistof Boxster?
Beste forumvrienden,
Daar ben ik weer (haha). Even kort een samenvatting. Ik heb de Boxster 2.5 eind 2010 gekocht.
Heb een versnelleringsbak revisie uit laten voeren (tiptronic), de auto geheel over laten spuiten (wegens vandalisme), nieuwe ABS sensoren achter (lampje branden), bougies laten vervangen, oliewissels keurig laten doen (Mobile 1), spiegel rechts laten vervangen (ben geparkeerd aangereden, dus verzekering), nieuwe accu en
heb de auto nog geen twee weken van onder laten checken en deze leek wel rechtstreeks de showroom uit te zijn gereden (alle armen, riemen, kogels e.d. waren zo goed als nieuw, gelukkig
1 ding hadden we alleen niet gedaan, de accu, want deze is namelijk ook al door mij zelf vervangen.
Jullie voelen hem nu waarschijnlijk aankomen, daar stond ik mooi ff stil van de week in de sneeuw (onderweg voor de winterbanden)
in de vrieskou
Wat bleek DYNAMO stuk, dus ook deze gisteren laten vervangen voor een ruilexemplaar. Dit koste mij 400 euro met plaatsen, dus kosten vielen (wat mij betreft weer mee). Nu rijdt ik gemiddeld genomen een kleine 60.000 KM per jaar en ik weet het, het is vrij fors voor een Porsche, maar voornamelijk snelweg
Nu constateer ik een verbruik van de vloeistoffen als volgt:- ongeveer 0.2 a 0.3 liter olie per 12.000 KM
- ongeveer 0.3 a 0.4 liter koelvloeistof per 12.000 KM
Omdat het best forse afstanden zijn en het verbruik nihil is vroeg ik mij af wat eigenlijk 'normaal' is voor een boxster 2.5?
Ik hoop dat jullie mij hier wat over kunnen vertellen? Alvast dank!
Groet,
Mike