Auteur |
Bericht |
Neppert
NeppertNeppert
|
purist of niet???
Hallo weer!!
Sinds enige tijd kijk, lees en post ik lekker mee op dit forum en vind dat iedereen hier lekker mee doet. Toch ben ik nog niet echt bekend met het Porsche-publiek en vraag me dan ook af wat voor een vlees we hier in de "spreekwoordelijke" kuip hebben. Mijn vraag is vind je jezelf een Purist of maakt het je niet uit.....of misschien ben je wel een Anti-purist?
Om zelf maar even van start te gaan: Mij maakt het niet zo heel veel uit!! Als de veranderingen aan een auto maar netjes gedaan zijn en niet "te" vind ik er niks mis mee. Misschien ook wel leuk als er foto's geplaatst worden van wat "wel of niet" kan. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groet G.
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
|
16 feb 2012 10:26 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Re: purist of niet???
Verschilt per auto. Van een volledig originele SC bijvoorbeeld, incl. bruine berberbekleding, kan ik genieten. Aan de andere kant vind de creaties van Rauh Welt Begriff ook geweldig, verder weg van origineel kan bijna niet geldt denk ik voor een hoop mensen hier, dat niet één voorkeur prevaleert
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
16 feb 2012 10:53 |
|
|
Clemento
|
Het belangrijkste is natuurlijk dat je zelf tevreden bent met je Porsche of deze nu 100% orgineel is of niet. Is een Porschenog puur en gaaf en dus nog niet verpest dan is het eigenlijk not-done deze te verprutsen tot een BdB. Financieel kan een overweging zijn foute velgen te monteren maar eigenlijk is dat al het begin van het einde. Elke Porsche is bijna altijd weer min of meer orgineel te te krijgen maar mijn voorkeur gaan naar volledige orginele setup. Tijdelijke "verbeteringen" zoals vering, chippen, andere stoelen, velgen etc moet weer ongedaan kunnen worden gemaakt als je gaat verkopen anders zou de "waarde" veel minder kunnen zijn dan voor de "verbetering".
Is de Porsche eenmaal zodanig verprutst dat je niet meer terug kan naar orginele-setup dan maakt elke extra "verbetering" niks meer uit en doe je dat puur voor je eigen plezier maar het geeft geen waarde vermeerdering.
|
16 feb 2012 11:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
origineel. geen skirts blingblingvelgen of kerstboomverlichting.
_________________________________________ oud is beter
|
16 feb 2012 11:20 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
@Clemento: eigenlijk ben je dus een purist... Ik ben geen purist en/maar ook geen anti-purist: ik ben van mening dat je met elke auto -dus ook een Porsche- mag doen wat je maar wilt: het belangrijkste is dat jíj (de eigenaar en degene die zich ermee op de weg begeeft) er maar blij mee is en het zelf mooi vindt. Als dat betekent dat je een auto mooi vindt zoals die ooit uit de fabriek gekomen is en elke 'niet originele' aanpassing not done vindt -de purist- is dat wat mij betreft prima. Vind je het van de andere kant mooi om het dak van een auto te slijpen, spoilers erop te monteren, sideskirts, spatborden uit te bouwen, of de auto van een blitse -non-originele- kleur te voorzien, vind ik dat ook oké: als je maar tevreden bent met je auto. En pas je het uiterlijk van een auto zelfs zo aan dat je niet eens meer herkent wat 't ooit geweest is: ook prima! Go your gang! De argumenten dat een auto bij verkoop minder zal opbrengen als deze 'verbouwd' is, vind ik eigenlijk een non-argument: je verbouwt een auto toch niet of wel voor het waardebehoud? Ik denk dat het argument van waardebehoud voor puristen van een hoger belang is dan voor degene die besluit een auto naar zijn smaak te 'verbouwen', 'aan te passen' of 'te veranderen'.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
16 feb 2012 12:08 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
mwah maar ik geef toe dat het idee om voor 3k te verspijkeren waarna 3K minder waard me niet erg aantrekt. belangrijker vind ik dat de smaak van de fabriek gewoon beter is dan van de gemiddelde bdb-er. maar een singer vind ik dan weer prima
|
16 feb 2012 12:38 |
|
|
Neppert
NeppertNeppert
|
singer wat is dat?? laat maar...al gevonden (ik vind ut mooi)
_________________________________________ In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!
Laatst bijgewerkt door Neppert op 16 feb 2012 13:06, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 feb 2012 12:45 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Gaf al eerder aan bij een ander topic dat je het nu minder tegen komt. In de 80 jaren kwam je veel 911 's tegen die naar een nieuwer model waren omgebouwd. Ook werden er veel turbo breed gemaakt. Zelf kocht in een 911 coupé van 1976 met chromen trim en heb alles mat zwart gemaakt en er geen moment spijt van gehad. This omdat de auto zo enorm mooi was anders had ik hem achter ook breder gemaakt gelijk een SC. Heb ook een 964 gehad en natuurlijk moesten er cupspiegels op, cupwielen zaten er al op. Had laatst een artikel gelezen waarvan de man een 964 jubileum (turbo breed) kocht en zowel van binnen als van buiten hem geheel naar zijn eigen zin aanpaste, dan heb je ballen vind ik gewoon doen Van mijn huidige 993 heb ik alleen de roosters voor onder zilver laten spuiten, zag ik van een andere forummer en vond ik erg mooi maar krijg toch nog commentaar hé dat hoort niet
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
16 feb 2012 12:48 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Hangt af van het soort aanpassingen. Cup-spiegels en cup 2 velgen vind ik bij mijn auto een verbetering. Is echter niet origineel. Tevens ben ik blij met mijn aangepaste onderstel en de 3 cm verlaging. Heb ook achter grotere remklauwen laten plaatsen evenals een veerpootbrug voor. Rode remklauwen zijn ook niet origineel maar vind ik wel mooier. Aanpassingen uit het BdB-topic aan de carrosserie vind ik meestal
|
16 feb 2012 12:48 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Al jaren dagelijks op het forum lezende en schrijvende, denk ik dat we hier vooral allemaal "Porsche" gemeenschappelijk hebben. Met daarnaast een enorme verscheidenheid aan voorkeuren en passie. Ik ben enorm fan van origineel af fabriek, met name de 911/3.2 en de oudere modellen. Met Boxster en 996 heb ik echt helemaal niets. En een Cayenne vind ik een imi Touareg; ik vind de Touareg echt mooier, en met de V12 diesel een lekkere auto. Maar een 996 of een Boxster 3.2 purist is ook een purist Do heeft enkele jaren geleden een keer een Boxster gestript, gifkikkergroen gespoten en weer opgebouwd met veel 996 onderdelen. Dat is lef, een erg gave auto geworden (stond of staat nog steeds te koop bij 'm), en daar kan ik ook wel enthousiast van worden.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
16 feb 2012 12:58 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Fun is belangrijker dan orgineel. Ben dus duidelijk geen purist.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
16 feb 2012 13:00 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
| | | | Ewout schreef: Hangt af van het soort aanpassingen. Cup-spiegels en cup 2 velgen vind ik bij mijn auto een verbetering. Is echter niet origineel. Tevens ben ik blij met mijn aangepaste onderstel en de 3 cm verlaging. Heb ook achter grotere remklauwen laten plaatsen evenals een veerpootbrug voor. Rode remklauwen zijn ook niet origineel maar vind ik wel mooier. Aanpassingen uit het BdB-topic aan de carrosserie vind ik meestal | | | | |
toewee wallotjes
|
16 feb 2012 13:13 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
je bedoelt geen smaak. dat lees ik wel vaker, dat je ballen hebt als je flink verbouwt. zo van ik doe het lekker voor me eige en de rest kan de boom in. dus is het gaaf. tja. misvattinkje.
|
16 feb 2012 13:16 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ik ben fan van origineel af fabriek, met name de Boxster en 996. Met de 911 3.2 en de oudere modellen heb ik echt helemaal niets. Maar ik vind het erg leuk als iemand van de oudere modellen geniet, in originele of verbouwde vorm
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
16 feb 2012 15:00 |
|
|
Roofless
|
Ik ben -2 dagen lid van het illustere Porsche-gilde en zelf erg gericht op origineel en vind "verbeteringen" zelden echt een verbetering. Op bescheiden schaal verlagen wellicht uitgezonderd...
|
16 feb 2012 15:40 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Purist. VInd het vaak doodzonde hoe mensen hun wagen toetakelen. Niet originele (veel te grote) velgen, veel te laag, etc... Van mij hoeft hij niet te zijn zoals uit de fabriek..wel alles origineel zoals Porsche het voor het model bedacht had.
|
16 feb 2012 16:04 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
|
16 feb 2012 16:09 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Dan ben je misschien wel de enige
|
16 feb 2012 16:12 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Dan moeten de R Gruppe auto's voor puristen wel een nachtmerrie zijn ... en ik droom daar dan juist weer lekker van.
|
16 feb 2012 16:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
nee R Gruppe is heerlijk. het luistert gewoon nauw
|
16 feb 2012 16:32 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
foldertje Porsche exclusive van de 991 gezien?.................alles kan!
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
16 feb 2012 17:59 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Me too. Mocht ik ooit nog eens verhuizen dan wil ik een schuur en dan bouw ik er een!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
16 feb 2012 18:02 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Bouw er dan ook maar eentje voor mij, ik neem hem dan voor een vriendenprijsje van je over
|
16 feb 2012 18:04 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ach, toch geen reet aan, die ouwe meuk... iemand nog een 3.2 cabrio en een racert omruilen voor een knappe r gruppe toevallig?
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
16 feb 2012 18:07 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
R-gruppe is super mooi, en verre van puur. Echter dit is ook super mooi en juist heel puur: http://wolbert.nl/default.asp?mod=OCCAS ... id=1296402
|
16 feb 2012 18:21 |
|
|