Auteur |
Bericht |
gejasiem
996 carrera 2, cabrio, 1999
Ex. 911 SC, 1982
Ex. 986 Boxster S, bwj 2000Putten
|
Boxster S sportuitlaat
_________________________________________ Vertrouwen is goed, controleren is beter..
|
11 feb 2012 20:48 |
|
|
Boxster S 550 Spyder
Boxster S 550 SpyderSchagen
|
Re: Boxster S sportuitlaat
Nee, geen ervaring met deze. Je bespaart wel een hoop gewicht, zo te zien
_________________________________________ Boxster S 550 Spyder Limited Edition Nr. 1616/1953.
Modificaties: - Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint - K&N High-Flow Air Filter
|
12 feb 2012 11:17 |
|
|
gejasiem
996 carrera 2, cabrio, 1999
Ex. 911 SC, 1982
Ex. 986 Boxster S, bwj 2000Putten
|
Re: Boxster S sportuitlaat
Het filmpje wat ze er bij hebben gezet is wel gaaf! Misschien toch iets te veel geluid?
_________________________________________ Vertrouwen is goed, controleren is beter..
|
12 feb 2012 12:15 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: Boxster S sportuitlaat
Op veel circuits is de grens 95dB en deze produceert 98+dB... Voor de openbare weg iets te luid ben ik bang.
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
12 feb 2012 15:23 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Boxster S sportuitlaat
Plus 25 pk......ja, ja..........gewoon asociale tering herrie....
|
12 feb 2012 15:32 |
|
|
gejasiem
996 carrera 2, cabrio, 1999
Ex. 911 SC, 1982
Ex. 986 Boxster S, bwj 2000Putten
|
Re: Boxster S sportuitlaat
Je hebt ook zo'n zelfde type van Borla, is die wellicht wat minder luidruchtig? Kon er hier niets van terugvinden icm een Boxster..
_________________________________________ Vertrouwen is goed, controleren is beter..
|
12 feb 2012 22:43 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Boxster S sportuitlaat
Persoonlijke mening: Kijk uit met een super-uber-herrie uitlaat. Die gaat je al snel vervelen. Je wil een mooi geluid, dat hard is maar niet HARD is...als je begrijpt wat ik bedoel. Anders krijg je resonantie en wordt je auto al snel een sjonnie-bak en dus porsche onwaardig! Maarja, da's persoonlijke mening he Ik zou zeggen kom naar een of twee p-forum meetings en luister wat anderen onder hun auto hebben geplaatst - dan ben je er denk ik vrij snel uit wat je wil
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
12 feb 2012 23:37 |
|
|
snarf02
|
Re: Boxster S sportuitlaat
Hoi, Ik zou deze uitlaat niet aanschaffen. Ik heb zelf een broertje van deze serie met een iets grotere demper. Deze uitlaat geeft al een behoorlijke, irritante en vermoeiende resonantie tussen de 1500 en 3000 rpm. Het lijkt wel of je in een B52 zit!!. In de hogere rpm een schitterend geluid om de resonantie weg te nemen heb ik het volgende uitgevoerd. Voor alle duidelijkheid de binnenkant van de kofferbak boven de uitlaat is zeer slecht geisoleerd (geen!!). Deze metalen binnenkant resoneert door de sportuitlaat. Om dit te verhelpen heb ik ontdreuningspasta gebruikt + metalen plaatjes (20cm bij 10 cm ~1.5mm dik) om het geheel te verstijven. Het dreunen is redelijk afgenomen, ik denk nog dat ik een dunne lucht foam laag ga aanbrengen (wordt vervolgd). Zie ook merford.nl Groetjes, Frans
_________________________________________ Forester XT Boxster 2480
|
15 feb 2012 22:46 |
|
|
gejasiem
996 carrera 2, cabrio, 1999
Ex. 911 SC, 1982
Ex. 986 Boxster S, bwj 2000Putten
|
Re: Boxster S sportuitlaat
Ok, bedankt voor de reacties! Denk dat ik maar ga voor de interne aanpassing van de uitlaat. Gezien de reactie de meest gewaardeerde oplossing.
_________________________________________ Vertrouwen is goed, controleren is beter..
|
16 feb 2012 21:19 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: Boxster S sportuitlaat
Beetje late reactie maar +25 pk met wat eindpijpjes in de verste verte niet
|
19 apr 2012 18:35 |
|
|
LEX
|
Re: Boxster S sportuitlaat
Stebro (is de fabrikant) heeft ook een "wegversie"die heeft grotere dempers dus zal stiller zijn.
|
20 apr 2012 7:35 |
|
|