Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:46

Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
purist of niet??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: purist of niet???
Precies, nu nog andere velgen en spiegels en hij is nog mooier :cheers:

16 feb 2012 18:28
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
en de terrein aandrijving eraf.. :mrgreen:

16 feb 2012 18:39
Profiel
porsche964 schreef:
R-gruppe is super mooi, en verre van puur.

Echter dit is ook super mooi en juist heel puur: http://wolbert.nl/default.asp?mod=OCCAS ... id=1296402

heel mooi

16 feb 2012 20:31
PorscheForum Junkie
Geen purist hier, ik kan enorm genieten van Singers, 3.2 retro's etc.

Maar waar ik niet tegen kan, en ook niet begrijp, is dat mensen een restauratie doen (ik heb het dan over <73) en dan in een 912 een setje 911 motorstickers plakken, vergeten om 5 minuten even de binnenkant van de deuren zwart te spuiten, even die kleine details aan te pakken...

16 feb 2012 20:39
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Of de punt van het logo van de centercap niet in de juiste richting.
Da's ook zoiets :cry:

16 feb 2012 20:41
Profiel
981 Boxster GTS
Geen purist . . . of toch juist weer wel . . . de lijn er tussen is bij velen akelig smal.

Van een superb gerestaureerde pre 74 kan ik enorm genieten, maar van mijn volledig doorgeschoten 993 ook.

Voorwaarde voor het laatste is bij mij wel dat de "aanpassingen" desnoods weer ongedaan gemaakt kunnen worden, zo liggen vrijwel alle originele delen nog gewoon op zolder. Je weet tenslotte maar nooit.

EN dat de aanpassingen met smaak :wink: en in ieder geval netjes worden uitgevoerd, spreekt de pietje precies in mij waardoor ik regelmatig delen monteer, demonteer, monteer etc. en net zolang tot deze naar mijn zin zitten.

16 feb 2012 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
$TEEF schreef:
en de terrein aandrijving eraf.. :mrgreen:

Idd...een "4" is per definitie niet `puur`

16 feb 2012 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
997S C2 cabrio
Krimpenerwaard
Als je er zelf maar kan genieten van hoe je P eruit ziet. Je hebt er immers zelf genoeg centjes voor neergelegd, of je gaat het juist misschien nog doen.

Ik vind het leven te kort om te gaan bomen over een C2 of C4 :arrowu: :mrgreen:

16 feb 2012 22:34
Profiel
912 schreef:
Geen purist hier, ik kan enorm genieten van Singers, 3.2 retro's etc.

Maar waar ik niet tegen kan, en ook niet begrijp, is dat mensen een restauratie doen (ik heb het dan over <73) en dan in een 912 een setje 911 motorstickers plakken, vergeten om 5 minuten even de binnenkant van de deuren zwart te spuiten, even die kleine details aan te pakken...

Zo's singer is een ander verhaal dat straalt kwaliteit uit. Maar idd 911 stikkers op een 912 is zielig.
Op die 912 moet je juist trots want een goede is denk ik zeldzamer dan een 911 uit die tijd.

17 feb 2012 9:29
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Clemento schreef:
Op die 912 moet je juist trots want een goede is denk ik zeldzamer dan een 911 uit die tijd.

Oh .. da's nu jammer ik had juist mijn zinnen gezet op een lege 912 shell als volgend project ... met een dikke 4 cilinder er in zonder alle stickertjes... uiteraard. :mrgreen:

17 feb 2012 10:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Gewoon doen zeg ik!

17 feb 2012 11:35
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Ben bezig om te kijken naar een 1970 met 2.4E motor volledig omgebouwd naar S specs en 915 bak. Niet origineel dus, maar interessant :)

17 feb 2012 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 911 carrera 1986 mosgroen
twisk
Denk dat veel porsche rijders puristen zijn vanwege dat hun auto dan het meeste waard blijft.
Geef zelf niet veel om, maar als je wat veranderd moet het wel smaakvol gebeuren.

smaak valt over te twisten. 8)

17 feb 2012 21:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
mb carrera schreef:
Denk dat veel porsche rijders puristen zijn vanwege dat hun auto dan het meeste waard blijft.

Ik denk het niet.
Ik denk dat er veel liefhebbers zijn die een auto waarderen om het feit zoals ze ooit gemaakt zijn.
Een mooie originele oudere Porsche is zo langzamerhand een kunstwerkje op zich, daar ga je toch niet meer aanzitten?

17 feb 2012 22:46
Profiel
Denk zeker niet dat iemand het zijn hoofd haald om een mooi pre 1973 Porsche te verprutsen. Misschien allen dan die verkeerde stikkers maar dan kun je beter een bezoekje aan de psycholoog brengen want dan heb je hulp nodig.
Als iets al helmaal Kelly is dat beter maar gewoon zo houden en er nog een schepje bovenop doen als je dat leuk vind.
Technische verbeteringen zoals ander onderstel is niet verkeerd en verhoogt het rijplezier. Je krijgt het bij verkoop denk ik niet meer terug.

18 feb 2012 10:53
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Wat houdt een purist nu precies in? Is dat iemand die van orginele P-s houdt, dus liefst niks aan veranderd? Zoals de prachtige witte 964, die bij Wolbert aangeboden wordt. Of is het het pure wat betreft rij-eigenschappen, dus dat het geen 4WD mag zijn en dus hoe ouder hoe puurder? En heeft PUUR nog iets te maken met emotie? Ik denk het wel. Ik vind persoonlijk een oudje, waar alleen het nodige aan vervangen is en die verder orgineel is, emotie hebben. Als je bijvoorbeeld een BdB-er hebt uit bijv. 1970 met een 964-look, waar je weinig meer uit kan ontdekken uit 1970, en je gaat deze weer terug bouwen naar een orginele dan ontbreekt er een hoop emotie. De Singer vind ik erg mooi, maar er ontbreekt emotie. (tenzij deze gebouwd is voor de racerij, bijv 40 jaar geleden). Dus wanneer is een auto puur? Als deze het museum in kan denk ik. En persoonlijke smaak (zoals flaporen vervangen door cupspiegels) mag, maar is niet puur. Het zou ook niet puur zijn als je in een SC een stuur zet van een 964 met Airbag, toch?

18 feb 2012 15:43
Profiel
Mooi geschreven 917.
Puur is idd ook je persoonlijke beleving en de emotie.
Zo kan je aan een Kelly misschien best veel lol beleven maar puur zal dat niet meer worden of je moet er we erg veel moeite voor doen en dan kan je denk ik beter een Porsche kopen die nog min of meer puur is. Maar het kan natuurlijk ook een uitdaging zijn om een aankoop weer helemaal puur te maken.
Wat je ook ziet is dat door de jaren heen bepaalde modellen uit zijn en dan worden die wagens verbouwd. De 912 was denk ik zo'n n model en nu geven mensen goud geld uit die wagens weer puur te maken.

18 feb 2012 16:23
foxtrot / oscar
Ewout schreef:
Of de punt van het logo van de centercap niet in de juiste richting.
Da's ook zoiets :cry:

dan ben je geen purist, maar gewoon een heaumeau... :mrgreen:

18 feb 2012 16:27
Profiel WWW
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Ach je maakt of houdt je porsche zoals je hem zelf het mooist vind. De mijne is ook niet helemaal origineel , maar wel helemaal naar mijn smaak.
Ben voorlopig ook niet van plan hem weg te doen.

18 feb 2012 16:47
Profiel
Nieuwerkerk a/d IJssel
Je moet alleen nog even een tonneau-cover aanschaffen. Dat smoelt wat beter als je open rijdt.
Ik zou niet voor een originele gaan (kost als ik mij goed herrinner ongeveer 1600 euro) maar er eentje laten maken voor ongeveer 1/3 van de prijs.
Ben je geen purist meer maar dat was je toch al niet.

Hoe zit het met jouw centercaps trouwens? :mrgreen:

18 feb 2012 17:31
Profiel
Moderator
PF #57
Toch verdient dat best lekker, purist zijn. Oh nee, dat was jurist... :wink:

OT: Vind auto's mooi als ze origineel zijn. Soms.
Kan auto's vooral waarderen als de eigenaar ze naar zijn eigen smaak heeft aangepast. Of origineel gelaten. Ik vind de passie interessanter dan de originaliteit. Leuk voor het museum. Vind het persoonlijk niet belangrijk.

18 feb 2012 19:34
Profiel
Omg. Amsterdam
Mij maakt het eigelijk niet uit.... als het er mooi uitziet is het toch goed.. het is ieders auto en daar moet je aanverbouwen wat 'jij' mooi vindt!

Als het netjes en knap uitziet dan vind ik het ook wel mooi ;)

19 feb 2012 0:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Hallo Allemaal,

Het grappige is dat ik vroeger (begin 2000) een puur-puur purist was, de porsche moest origineel zijn. Ik was destijds vrijgezel en had eerst een 924s, daarna een 944s, een 944 en als voorlaatste de 944 turbo. Alle auto's smetteloos en origineel.
Onlangs een Boxster gekocht, daarvan zijn de koplampen met Xenon zijn uitgevoerd, de achterlampen vervangen door exemplaren met helder glas en nog een paar kleine dingen. Nu ben ik niet zo gevoelig meer voor dit soort dingen, ik houd echter wel van ingetogenheid van een auto, dus geen schreewerige zaken en zeker geen goedkoop aandoende elementen er op knutselen, laat het dan origineel. Maar dus wel veranderd van purist naar minder purist.

Gr. Berend.

19 feb 2012 11:16
Profiel
foxtrot / oscar
Berend986 schreef:
...de koplampen met Xenon zijn uitgevoerd, de achterlampen vervangen door exemplaren met helder glas en nog een paar kleine dingen...

Heftige modificaties :shock:

19 feb 2012 12:01
Profiel WWW
Porsche 911 2003
Waterland
Een (chaufinistisch) purist rijdt in een Donkervoort :mrgreen: (of in een ouwe P zonder toeters en bellen, luxe, enz.)

Een purist wil geen schuifdak, geen airco, geen electrische stoelen of ramen, nauwelijks vering, geen stuurbekrachtiging, geen boordcomputer.............
Maar ja, we leven in Nederland, en dan is in ons klimaat een beetje luxe wel fijn, en je hoeft 's morgens je voorruit niet met een zeem af te nemen :)

19 feb 2012 13:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende