Auteur |
Bericht |
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
Re: Porsche V power
klopsensor!
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
18 feb 2012 13:16 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche V power
Of knock sensor.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
18 feb 2012 13:50 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Porsche V power
Tuurlijk mag je mee, en de cayman lijkt het idd erg goed te doen bij het vrouwvolk (rijd ik dan nu in een vrouwen auto? of een vrouw-aantrekkende auto???)
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
19 feb 2012 13:08 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Porsche V power
Gay-man = Babe-magnet.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
19 feb 2012 13:31 |
|
|
Porcay
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)Gem. Overbetuwe
|
Re: Porsche V power
_________________________________________ TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!
|
19 feb 2012 13:46 |
|
|
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
Re: Porsche V power
102 zelfs ondertussen ideaal voor turbo motoren!
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
19 feb 2012 15:26 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Porsche V power
En Aral=Shell Je zou je dus af kunnen vragen waarom onze V power geen 102 is ipv 97.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
19 feb 2012 15:30 |
|
|
jaap
|
Re: Porsche V power
En in Duitsland is de Vpower (racing) ook 100 ipv de 97 die ze hier verkopen.
Jaap
|
20 feb 2012 10:48 |
|
|
zwette
Porsche 996- BMW 628 CSIA- 2CV AZU 12pk 1960Vlaanderen
|
Re: Porsche V power
Begrijp al dat gedoe niet over octaan 98 gehalte. Heb deze zomer 2500 km in Ierland rondgereden op octaan 95 want daar is simpelweg niets anders te krijgen. Het motormanagement regelt dat netjes zelf, en ik heb totaal geen problemen gehad.
|
27 feb 2012 22:52 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Porsche V power
Voor een moderne P is het ook geen probleem (al kan ie soms wat inhouden) maar bij een oude(re) regelt het motormanagement dit niet vanzelf hoor
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
Laatst bijgewerkt door mbembe op 03 jun 2012 12:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 feb 2012 22:57 |
|
|
dodootje
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo.
TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio.
Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
|
Re: Porsche V power
Vorig weekend 1800km gereden op zondag en maandag (heen en weer naar iets ten zuiden van le Mans) voor een barbeque. Moest onderweg uit nood benzine met octaangetal 95 tanken. Ik was benieuwd, maar alles gaat goed....... tot het moment dat je echt wil accelereren. Dan gaat het echt fout. Het was net of de begrenzer af en toe een beetje ingreep, zo'n gevoel. De tank voor de helft rustig leeggereden en weer gevuld met 98. Probleem was weg. Ik heb sindsdien een literblik octaanboost van Putoline in de auto mee. Voor het geval dat. En mocht ik heel plotseling op een circuit terechtkomen, kan ik zelfs de 98 oppeppen naar 100. Maar dat zal wel niet gebeuren. Kortom, wil je af en toe spelen met je Porsche????? Altijd 98!!
Gr. Léon
_________________________________________ De 996 leerde ons een les. De 997 leert ons het échte leven. (hoe je ineens heel véél geld moet uitgeven)!
|
03 jun 2012 11:21 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Porsche V power
Tank zo af en toe 95, merk eigenlijk weinig verschil, hij loopt gewoon 280 op de autobahn..en ik merk zeker geen inhouden of begrenzing oid.......
|
03 jun 2012 12:44 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Porsche V power
Tip van de dag; neem Fee-power Betoverend snel.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
03 jun 2012 14:56 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche V power
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
03 jun 2012 16:06 |
|
|
Roofman
996 C4Purmerend
|
Re: Porsche V power
[/quote] Wat is 'een wat oudere P' ? Is dit ook onze 996 of zijn dit de luchtgekoelde?
|
22 aug 2016 12:38 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Porsche V power
Voor zover mijn kennis gaat ouder dan de 996, de luchtgekoelde dus. Vanaf wanneer precies weet ik niet exact
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
22 aug 2016 12:41 |
|
|
Roofman
996 C4Purmerend
|
Re: Porsche V power
OK, bedankt
|
22 aug 2016 13:28 |
|
|
BernHardN
Meppel
|
Re: Porsche V power
Kijk ook hier eens voor de brandstof http://competition102.com/
|
22 aug 2016 15:25 |
|
|
Jens01
Boxster 986 4.2 V8Lelystad
|
Re: Porsche V power
996 heeft gewoon een knock sensor, waardoor die de ontsteking wel bij regelt. Al is het wel beter(staat ook aan de binnenkant van je benzineklep) om 98 te tanken. Bij normaal gebruik volstaat de 95 ook wel. Ga je wat meer op het gas, is 98 toch wat beter. Ik merk in de slalom race dat hij het op 98 net even wat beter doet
_________________________________________ 6 platte groeten, René
|
22 aug 2016 20:37 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Porsche V power
RON 95 is na 3 maanden oud (en dus slecht voor je motor), RON 98 pas na 2-3 jaar. Zowiezo altijd wegzetten met minimaal RON98.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
02 sep 2016 10:32 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: Porsche V power
? Is dat zo? Waar baseer je dat op, heb ik nog nooit gehoord, maar kkinkt als muziek in de oren voor a.s. winter
|
02 sep 2016 23:28 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: Porsche V power
V-power heeft een groot voordeel wat andere premium fuels niet hebben, het is zwavelvrij , wordt gemaakt via het Shell patented GTL procedé , (gas to liquid) Zeker nu er steeds meer direct injected fuel systemen komen is het aan te raden om V-power te tanken, ja het is duurder dan euro95 (volgend jaar met 10% ethanol, ook slecht voor oude motoren !!!) Het RON getal is niet heilig, 97 ron is meer dan voldoende in Nederland met onze snelheids beperkingen. In Duitsland kun je op sommige stukken nog naar de 250+ en is ron 100 wel prettig.
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
15 sep 2016 16:19 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Porsche V power
Shell V power is V-erkoop-power. Is namelijk gewoon RON95 met extra additieven om zogenaamd de motor schoon te maken. Voor oudere auto's zijn die zeker niet altijd aan te raden, net zoals ethanol niet goed is voor oudere motoren.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
15 sep 2016 17:56 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Porsche V power
Daar gaan we weer.
Als er een topic is waarvoor de zoekfunctie lijkt te zijn uitgevonden ...
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
15 sep 2016 18:43 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Porsche V power
Helaas wel en er word ook verkeerde info gegeven
_________________________________________ remmen is angst
|
15 sep 2016 18:56 |
|
|