Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 23:46

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Tyre Pressure Monitoring System/Bandendruk Controle 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S 993 Carrera Cabriolet 912 SWB 1966 Cayenne MY '13
Limburg (België)
Bericht Tyre Pressure Monitoring System/Bandendruk Controle
Is iemand precies op de hoogte van het TPMS?
Ik heb mij laten vertellenn dat dit systeem werkt via het ventiel in de band.
Ik was bij een Porsche Dealer en vroeg hem hoe het kwam dat in de cataloog (Cayenne, 911, Boxster/Cayman, Panamera) een totale meerprijs gevraagd werd van boven de 300,00 € indien je winterwielen + banden op je wagen wou laten installeren indien TPMS gemonteerd was?
Eerst keek men mij aan of men het in Keulen hoorde donderen en dan moest men mij het antwoord schuldig blijven aangezien nooit eerder die vraag was gesteld :scratch:
Mijn vragen:
1) Indien je bij je origineel gemonteerde Porsche velgen met banden, nieuwe banden dient op te leggen, moet je dan telkens rekening houden met een meerkost van 300,00 €?
2) Indien je je zomerbanden en velgen vervangt door winterbanden en velgen meerkost 300,00 €?
3) Indien de sensoren in de ventielen zijn ingebouwd, kan men deze ventielen dan recupereren (verkoper beweerde van wel, maar met een maximum leeftijd vne de ventielen van 4 jaaren)
Alvast bedankt voor de persoon die mij dit kan uitleggen, want dan weet ik zeker of ik deze optie kan aanvinken op mijn bestelbon.

vriendelijke Groeten

04 feb 2012 19:20
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Bericht Re: Tyre Pressure Monitoring System/Bandendruk Controle
1; volgens mij niet

2; ja, dit moet je aangeven bij de aankoop

3; weet ik ni :mrgreen:

04 feb 2012 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Achter het ventiel in het velg bed zit een gever die de bandendruk doorgeeft aan een ontvanger ergens in de wielkuip.
Afbeelding
Als je dus winterbanden mét velgen onder je auto zet ZONDER de gever in het ventiel geeft het systeem niks aan (of een foutmelding) op je display.

Die € 300,-- is dus voor 4 gevers in je winterbandenset zodat het systeem blijft werken, en is daarmee dus een eenmalige uitgave.

04 feb 2012 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S 993 Carrera Cabriolet 912 SWB 1966 Cayenne MY '13
Limburg (België)
Bedankt,

Dus als je 2 sets gebruikt (1 zomer en 1 winter) heb je bijgevolg ook 2 sets ventielen nodig zoals op foto.
Vandaar dan die extra éénmalige uitgave van 300,00 € voor de extra bandenset.

04 feb 2012 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Als je tpms wil behouden op je winterset, moet je dit vermelden bij je bestelling, anders heb je ze niet erop.
Mss is het voor die paar weken dat je deze set gebruikt te verwaarlozen, dan bespaar je je 300e.

04 feb 2012 23:15
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Paar weken :?: Ik rij altijd een paar maanden (half jaar) op winterbanden....

04 feb 2012 23:53
Profiel
964 C2
Oktober-maart. Dat haal ik net niet, maar inderdaad veel langer dan een paar weken.
En heb dan ook altijd zo'n aangevertje op het dashboard dat er iets mis is met mijn banden. Wissel te vaak van DD om daar geld aan uit te geven.

05 feb 2012 0:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
ed-naat schreef:
.. dan bespaar je je 300e.

Op de aanschaf van 'n nieuwe Porsche :scratch:
€ 300,- .. welke je overigens snel terug kan verdienen door met de juiste bandenspanning te rijden :wink:

Hier een hele goedkope oplossing voor luie rijders :D

.. en dan zijn er ook nog ventieldopjes die data doorgeven naar een los kastje, waarbij je tijdens het rijden (ook) de bandenspanning kan aflezen :popcorn:

05 feb 2012 12:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Ik heb een tijdje terug bij de Makro een bandenspanning/temperatuur module gekocht voor zo'n € 90.00
De set bestaat uit 4 sensoren die op het ventiel worden geplaatst. LV RV LA RA. In de auto heb je een display welke na enkele kilometers (de sensoren moet draaien) de bandenspanning en/of temperatuur digitaal aangeeft. Je kunt zelf een minimum en maximum spanning ingeven. Kom je buiten deze waarden, dan wordt je via een geluidsignaal gewaarschuwd. Op het display kijk je boven op de auto en weet je welke band welke waarde heeft.
Ik weet tot mijn spijt niet de makelij, maar als iemand dat wil weten, geef bericht en dan zal ik, als ik weer bij de auto ben, het display pakken en de naam doorgeven.
Léon

22 feb 2012 22:49
Profiel Facebook 
964.c4
assendelft
verschillende willen niet iets op het ventiel monteren voor het gevaar dat het ventiel scheurt met hoge snelheid.

daarom hebben de holle spaak turbo velgen ook een metalen ventiel wat dus niet doorbuigt

22 feb 2012 23:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Die setjes lijken me iets voor caravans (en dan wordt zelfs geadviseerd om stalen ventielen te gebruiken) en niet voor een Porsche om met 200 + te rijden :roll: :roll:

23 feb 2012 9:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]