Auteur |
Bericht |
Edwin_
|
Edwin_ stelt zich voor
Beste forum leden, Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om mijzelf voor te stellen. Ik ben Edwin en woon in het midden van het land. In 2006 heb ik mijn race licentie gehaald en 3 jaar verschillende trackdays gedaan met mijn raceauto. De raceauto heeft inmiddels plaats gemaakt voor een gezinsauto, maar het autovirus begint weer te kriebelen. Een 996 TT of 997 S lijkt me wel wat. Ik heb vaker met snelle auto's gereden, maar nog niet met een P. Binnenkort voor het eerst met een 996 TT en kijken of dat bevalt. Op P gebied ben ik een behoorlijke leek, vooral op technisch vlak. Wel geinteresseerd, dus alle info is welkom, vooral over de eerder genoemde twee types. Het P forum bekijk ik vrijwel dagelijks en het blijft leuk om te lezen, zeker omdat er zo actief gepost wordt! Groeten, Edwin
|
27 feb 2012 23:04 |
|
|
bully
|
Re: Edwin_ stelt zich voor
Hoi Edwin
|
27 feb 2012 23:08 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Welkom hier
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
27 feb 2012 23:09 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Welkom Edwin, Laat ons meegenieten van je EERSTE keer. Meestal unforgetable
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
28 feb 2012 0:15 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Welkom
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
28 feb 2012 20:43 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Welkom (midden Nederlander) Edwin_, om je technisch bij te praten ben je van harte welkom Helaas is DEZE Klik hier al verkocht, maar zo'n boekje is goed voor vele uren (technisch) leesvoer
|
28 feb 2012 20:55 |
|
|
Edwin_
|
Afgelopen weekend voor het eerst in een P gereden en wel de 996 Turbo. De verkoper gaf voor het rijden al aan dat de koppeling heel zwaar gaat. Hij bleek helemaal gelijk te hebben. Daarnaast is deze alleen met een fluwelen voet te doseren. Weten jullie of dit normaal is voor een 996 Turbo? Volgens de verkoper zijn de koppeling en drukgroepen net vervangen en zou het daar dus niet aan kunnen liggen.
De rijbeleving viel mij dus tegen en ik hoop eigenlijk dat het aan dit exemplaar heeft gelegen.
Groeten,
Edwin
|
12 maart 2012 20:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik heb geen idee hoe een 996 Turbo zou moeten rijden, koppelen en schakelen ... maar mss loont het de moeite om (bij serieuze interesse) eens bij forummer MS964 op de koffie te gaan - die heeft namelijk ook z'n 996 Turbo te koop staan kan je een mooi vergelijk maken met de Turbo die je juist gereden hebt
|
12 maart 2012 20:14 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Welkom... en de tip die Olaf geeft zeker een aanrader als je serieus op zoek bent naar een 996 Turbo!
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
12 maart 2012 21:01 |
|
|
jurriec
Ex: 996 TT MK2 Cabrio, Ex: 996C2 Cabrio. Now: Donkervoort D8 180/R Cup versionBrabant
|
Welkom Edwin, Kan je niet helpen vwb de koppeling.... ik heb een " tip " namelijk . de power is ongelooflijk verslavend en ook ik kan je adviseren een berichtje te sturen naar ms964. Veel auto en plezier voor relatief weinig euri ! succes en veel plezier
|
13 maart 2012 1:35 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Edwin welkom. Lijkt mij eerder een GT3 meer passend is voor iemand met een race-licentie. Geen ervaring mee maar qua specs en je eerste ervaring met een Turbo lijkt mij de GT3 voor jou een prettigere Porsche. Dus proberen maar en laat je gevoel de rest doen. Veel plezier
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
13 maart 2012 7:39 |
|
|
Pat Carrera 4S
|
Welkom Edwin, Eens met de vorige reacties, niets is beter dan je eigen gevoel en mening vormen door de verschillende types te proberen. Een 996TT handbak hoort soepel en goed doseerbaar te rijden, een zware koppeling duidt op slijtage of een ander euvel. Vermogen/koppel ontwikkeling van eenTurbo hand of tip is werkelijk zeer indrukwekkend, GT geeft dit gevoel meer op een circuit weer. Het blijven bijzondere auto's, Metzger basis blok blijft onovertroffen. Zal een 997S nooit aan kunnen tippen.
_________________________________________ 964 C4 Cabrio '92 Ex 993 C2 '94 Ex 996 Turbo MKII '02 Ex 996 4S MKII '02
|
13 maart 2012 22:48 |
|
|