Auteur |
Bericht |
mfh1968
|
996 Atm of Turbo
Hallo, ik vindt de 996 na de facelift ook erg mooi, en schijnt ook verschrikkelijk goed te rijden....wat mij echter opvalt is dat een Turbo niet eens zoveel duurder is dan een gewone 3.6 Ikzelf ben erg gecharmeerd van de Turbo, maar wat zijn de tegens ? Onbetrouwbaarder ? Veel duurder in onderhoud ? Uberhaupt moeilijke keuze, ben nu bij een 993 en 996 wezen kijken, tja zo verschillend eigenlijk moet je ze allebei hebben Moeilijke keuzes ! Groet Marcel.
|
28 feb 2012 16:55 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Re: 996 Atm of Turbo
ik kan maar 1 tegen bedenken,.... BRANDSTOFVERBRUIK ms964 heeft een mooie te koop op dit forum geloof ik. http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=29775
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
Laatst bijgewerkt door de Fiscalist op 28 feb 2012 18:00, in totaal 2 keer bewerkt.
|
28 feb 2012 17:57 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: 996 Atm of Turbo
alles wat voor de 996 geldt, geldt in overtreffende mate voor de turbo.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
28 feb 2012 17:57 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: 996 Atm of Turbo
Heb navraag gedaan omdat er een verhaal in de wereld gaat dat de turbo´s wel eens kapot kunnen gaan.... maar dit schijnt zo 1.2.3 niet te gebeuren en mijn specialist heeft in al 10 tal jaren nog nooit een 996 turbo met een kapotte turbo gehad! en hij heeft er zat in onderhoud.
Brandstofverbruik schijnt wel hoog te zijn.... weet niet hoeveel km je denkt te rijden in een jaar...
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
28 feb 2012 18:19 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: 996 Atm of Turbo
Ik vind brandstofverbruik voor een 911 totaal niet relevant. Dan moet je maar een panda kopen of zo. Als je het kunt betalen gewoon voor de turbo gaan. Al is het maar om een keer gedaan te hebben....
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
28 feb 2012 18:33 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: 996 Atm of Turbo
Een goede vriend van mij heeft een 996 Turbo . . . gechipt ook nog . . . en ik kan niet anders zeggen WAT EEN BEEST Ik zou niet meer twijfelen . . . gewoon doen En f*** onderhoudskosten, brandstofverbruik, banden, verzekering, etc.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
28 feb 2012 19:21 |
|
|
charles964
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classicArnhem
|
Re: 996 Atm of Turbo
Als het verstand zegt dat je het financieel kan trekken dan met je hart go.......
_________________________________________ Door het trekken aan het gras zal het niet sneller groeien.
|
28 feb 2012 19:30 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: 996 Atm of Turbo
Als zouden ze stuk lopen de Turbo heeft wel het 'Über' GT1 blok afgezet tegen het niet altijd probleemvrije Carrera blok! Voor de sound een NA voor de boost natuurlijk de toerbo!
|
28 feb 2012 20:18 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: 996 Atm of Turbo
Hoeveel gebruikt een 996 turbo ongeveer?, ik zit tussen de 1 op 5,4 en 1 op 6,2...
Jean-Pierre
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
28 feb 2012 20:22 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: 996 Atm of Turbo
Red je met een beetje gas geven met de Turbo niet Dagje circuit leverde mij met de 993 al hogere waardes op . . .
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
28 feb 2012 20:27 |
|
|
jack bauer
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo---
Porsche 997 S2Antwerpen
|
Re: 996 Atm of Turbo
Yes , dan is mijn turbo toch niet de grootste "zuiper" van het forum. Ik doe gemiddeld 1 op 8 Met een rustig gangetje , met het verkeer mee zal ik maar zeggen kom ik zelfs aan 1 op 10 (maar daar koop je GEEN 996TT voor ...) Hang je er de beest mee uit of krijg je niet genoeg van de kick , is 1 op 5 ook makkelijk haalbaar Het is maar hoe je ermee omgaat......
_________________________________________ No speed,no fun........
no fun,no life.......
you only live once,
make it a good one!!!!
|
28 feb 2012 21:00 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 996 Atm of Turbo
Maar 1 ding in ieder geval niet.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
28 feb 2012 21:02 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: 996 Atm of Turbo
Hmm dat verbruik valt nog mee dan. Circuitgebruik tel ik niet mee, daar scoorde ik met mijn vorige auto 1 op 3 à 4. En ja met de turbodruk iets opgeschroefd heb ik op circuit Zolder eens 1op 2 gehaald... Het betrof hier een Mitsubishi Lancer Evo6.
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
28 feb 2012 21:58 |
|
|
mfh1968
|
Re: 996 Atm of Turbo
Dank jullie voor de reacties !
verbruik had ik idd al begrepen dat je rechtervoet bepaald of het 1:4 of 1:10 is, onderhoud etc was ik nieuesgierig naar, zie soms bedragen van bv €5000,- als dat ieder jaasr terug komt vindt ik veel geld, iets aanschaffen is 1 maar het goed onderhouden is ook belangrijk en dat komt wel ieder jaar terug!
ik vindt dat je ook als je porsche rijd je best nog wel op de centen mag passen, moet er ook voor werken en wil ook nog a l het andere doen.
|
28 feb 2012 23:18 |
|
|
mfh1968
|
Re: 996 Atm of Turbo
Begrijp ik goed dat het turbo blok sterker en/of betrouwbaarder is?
|
28 feb 2012 23:20 |
|
|
jurriec
Ex: 996 TT MK2 Cabrio, Ex: 996C2 Cabrio. Now: Donkervoort D8 180/R Cup versionBrabant
|
Re: 996 Atm of Turbo
Ik heb een 996 C2 gereden en nu een TT. Als je enigszins normaal gedraagt met het rechter-pedaaltje, je kan immers ook niet continu je turbo boosten en / of vanuit stilstand volgas vertrekken is het verbruik helemaal niet zo gek hoger dan bij een C2. Als je veel korte stukken rijdt wel. Overigens.... nadat ik de eerste keer mijn tank leeg-gereden had schrok ik wel. blijkt dat de tankinhoud kleiner is dan bij een c2. lachu ik zou voor de turbo gaan en kijk zeker eens naar die van ms964 waaraan ook de fiscalist refereert. enjoy. Jurrie
|
29 feb 2012 0:37 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Re: 996 Atm of Turbo
Ja, is nog het oude vertrouwde Mezger blok. http://de.wikipedia.org/wiki/Hans_Mezger
|
29 feb 2012 8:23 |
|
|
mfh1968
|
Re: 996 Atm of Turbo
Hoi, even op gezocht, inderdaad erg mooie auto ! Vraag me wel af als een auto na 100.000 km al een bak revisie nodig heeft, hoe ermee gereden is, neem aan dat dit niet normal is ? Maar zit wel met het zelfde probleem, als Mischa zelf, oude auto's moeten eerst even weg, voor de nieuwe auto plannen Groet marcel.
|
29 feb 2012 9:06 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Re: 996 Atm of Turbo
Ja, zoals hierboven al is aangegeven. De voordelen tov het Carrera blok zijn wel kleiner als je niet gaat tracken. De dry sump smering (TT wel/ Carrera niet) brengt je de openbare weg niets tenzij je de hele dag een klaverbald gaat rijden . Het ontbreken van de tussenas (IMS) in het GT1 blok (zoals ook in de 997.2/991 blokken) is wel een hoofdzorg minder in het alledaagse gebruik. Voor de rest gaat het meer gelijk als je de auto normaal inzet. Het verschil in motoren zou ik echter geen belangrijke reden laten zijn in de keuze er van uitgaande dat je hem op de openbare weg gaat inzetten.
|
29 feb 2012 15:09 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: 996 Atm of Turbo
voor de openbare weg zou ik eerder voor een turbo kiezen dan voor op het circuit, maar ja; wie ben ik..
_________________________________________ Got coffee?
|
29 feb 2012 16:53 |
|
|
Roofless
|
Re: 996 Atm of Turbo
Ik doe gemiddeld 1 op 8.5 (auto net in bezit, pas ruim 2 tanken leeggereden) Met een rustig gangetje, met het verkeer mee kom ik zelfs aan 1 op 10 (maar daar koop je GEEN 996TT voor) Hang je er de beest mee uit of krijg je niet genoeg van de kick, is 1 op 5 ook makkelijk haalbaar.
Het is maar hoe je ermee omgaat......
(p.s. Jack Bauer bedankt)
Laatst bijgewerkt door Roofless op 01 maart 2012 13:57, in totaal 1 keer bewerkt.
|
29 feb 2012 16:57 |
|
|
jack bauer
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo---
Porsche 997 S2Antwerpen
|
Re: 996 Atm of Turbo
_________________________________________ No speed,no fun........
no fun,no life.......
you only live once,
make it a good one!!!!
|
29 feb 2012 22:04 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: 996 Atm of Turbo
Gewoon kopen die/zo'n 996 turbo.
Op dit moment een van de meest underpriced Porsches. Dus hoge value for your money factor.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
29 feb 2012 22:26 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Re: 996 Atm of Turbo
+1 Turbo rules!
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
01 maart 2012 11:21 |
|
|
mfh1968
|
Re: 996 Atm of Turbo
Gisteren bij een Turbo wezen kijken, 2004 en 70000km ....hij deed hem even voor mij starten......denk dat de vloer nog niet droog is van het kwijlen...wat een geluid erg mooi ! Mooie brute wagen om te zien..... http://link.marktplaats.nl/533451437Wel jammer dat ze vaak grijs/zwart/blauw zijn, die gele op MP is prachtig...maar hier in NL raak je die helemaal niet kwijt volgens mij.....
|
01 maart 2012 13:52 |
|
|