Auteur |
Bericht |
snackjack911
|
topservice Stern exclusief
Beste Porsche vrienden, Voor de verandering eens een succes story aangaande garantie..... Ik heb onlangs mijn 996 4S aangeschaft bij Stern Exclusief in Haarlem. De auto zag er keurig uit en de verkoper, , boezemde me vertrouwen in! Na een proefrit viel me echter op dat er een paar zaken waren die enige aandacht behoefden, zoals het feit dat de koppeling nogal zwaar ging ( zie ook mijn andere forumonderwerp) , de auto stonk na een snelle rit en de auto naar rechts trok tijdens het rijden... eea zou geregeld worden voor aflevering. Na de aflevering heb ik een paar weken gereden met de auto maar helaas waren de door mij opgemerkte punten naar mijn mening niet afdoende verholpen. Toen er bovendien een kleine storing optrad in de voorste koelfan (bleef oneindig draaien na het rijden) begon ik me af te vragen of ik wel de juiste auto had gekocht, en misschien toch maar eens moest nadenken over een jonger model (997).... Na een telefoontje aan Stern Exclusief werd mijn probleem echter SUPER! aangepakt, de verkoper merkte op dat dit niet de bedoeling kon zijn en vroeg me de auto een paar dagen bij hem te stallen, zodat ze alles in een keer konden aanpakken. Een afspraak gemaakt, en de P een paar nachtjes laten staan in Haarlem.... Resultaat: een nieuwe radiateur (lekte een heel klein beetje vloeistof, waardoor de stank ontstond) Een geheel nieuwe koppeling, inclusief drukgroep..... Een nieuwe sensor (koelfanprobleem) en twee gloednieuwe voorbanden (achterbanden waren bij aflevering al vernieuwd), banden waren beetje scheef afgesleten en De werkplaatschef wilde geen risico lopen dat de auto niet helemaal 100% zou sporen. Moraal van dit verhaal: Stern Exclusief, is een betrouwbaar adres waar ze klaarblijkelijk service nog hoog in het vaandel hebben staan en ze zich bij garantie claims niet proberen te drukken! Mijn P rijdt weer als nieuw, waarbij ik moet zeggen dat de nieuwe koppeling een wereld van verschil maakt zeg! Het pedaal gaat boterzacht en zonder enige kracht naar beneden, ik denk zelfs dat mijn meisje nu met de P kan gaan rijden, hoewel het natuurlijk de vraag is of dat een goed idee is haha! Ik wilde deze gang van zaken toch graag met jullie delen, Ik hou t voorlopig dus op de 996 4S !
_________________________________________ no point in living if you cant have a life.....
Laatst bijgewerkt door snackjack911 op 20 nov 2016 0:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 maart 2012 15:28 |
|
|
arjan
|
Re: topservice Stern exclusief
top voor je dat dit zo is opgelost, nu maar lekker
|
04 maart 2012 15:48 |
|
|
bully
|
Re: topservice Stern exclusief
Snap alleen niet dat alles achteraf opgelost wordt, dat hoor je steeds vaker.
|
04 maart 2012 16:18 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
Re: topservice Stern exclusief
+1 Hopen eerst dat het met slapen over gaat.
|
04 maart 2012 16:44 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: topservice Stern exclusief
Service die aanvoelt als een warme deken... heerlijk!
En zo hoort het ook, zo hou je klanten vast en krijg je nieuwe door mond op mond reclame en via dit forum bijv. Als ze dit niet netjes hadden opgelost was het tegendeel gebeurd!
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
04 maart 2012 16:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: topservice Stern exclusief
Op zich eens. Maar ik hoor nog veel vaker dat het - ook - achteraf niet opgelost wordt. Dan beter zo. Misschien hebben ze goed opgelet bij hun cursus klanttevredenheid. "Je kan beter een klant [i]met een klacht hebben dan een klant zonder klacht. Als je nl de klacht goed en slagvaardig oplost is de klant naderhand nog tevredener dan daarvoor..."[/i]
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 maart 2012 19:21 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: topservice Stern exclusief
Wat Horn zegt klopt idd en is onderzoek naar gedaan. Achteraf service oplossen geeft een nog meer tevreden klant dan dat het bij levering allemaal in orde is. Dat snappen ze daar dus goed!
Fijn dat het allemaal goed is opgelost, er zijn genoeg andere verhalen....
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
04 maart 2012 20:01 |
|
|
bully
|
Re: topservice Stern exclusief
Het Stockholmsyndroom
|
04 maart 2012 20:20 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: topservice Stern exclusief
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
04 maart 2012 20:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: topservice Stern exclusief
da's toch als slachtoffers verliefd worden op hun kidnappers?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 maart 2012 20:47 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: topservice Stern exclusief
Service is belangrijk. Steeds meer doen dealers niets aan een auto en laten de klant komen met haar/zijn klachten en verhelpen deze. Is per saldo voor hen goedkoper. Wat een klant niet merkt....... Maar blijft staan dat het mooier is om de auto goed af te leveren en kleine storingen te verhelpen. Maar voor jou is het keurig opgelost en dat mag best gemeld worden.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
04 maart 2012 20:53 |
|
|
snackjack911
|
Re: topservice Stern exclusief
Tsja, de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ze ook wel beetje onder druk heb gezet om mn bolide zo snel mogelijk af te leveren..... Kon niet wachten! Hoe dan ook, ik ben inderdaad een super tevreden klant nu! Misschien wel leuk idee om een forum discussie te starten over ervaringen bij leveringen en garantiezaken?
Wellicht stimuleert dat bedrijven ook om de consument serieus te nemen? Dus?
Iemand met klachten of complimenten?
_________________________________________ no point in living if you cant have a life.....
|
04 maart 2012 21:11 |
|
|
Roofless
|
Re: topservice Stern exclusief
|
04 maart 2012 21:55 |
|
|
bully
|
Re: topservice Stern exclusief
Rechtlullen wat krom is
|
04 maart 2012 21:59 |
|
|
snackjack911
|
Re: topservice Stern exclusief
Update: Weer probleem met de 996 4S gehad, dit keer de hoofdremcylinder.... Wederom TOP opgelost door de heren van Stern Exclusief! T heeft wel wat lang geduurd eerlijk gezegd, maar ik kreeg gisteren mijn auto weer netjes thuisbezorgd , hij was gewassen en gepoetst, van binnen helemaal schoongemaakt en volgetankt ! De reparaties zijn door Stern onder garantie (heb garantie op de aandrijflijn ) uitgevoerd, in die zin heb ik dus eigenlijk geluk dat en passant ook even de rembooster en de ABS sensoren zijn vernieuwd! (daar waren ze namelijk mee begonnen, maar dat bleek niet t probleem te zijn) Sinds vorige week heb ik ook een huurauto van ze gekregen (volvo S80) om me weer mobiel te maken, eveneens gratis! Keurig dus! Hoop wel dat vanaf nu mn auto t gewoon lekker blijft doen!
_________________________________________ no point in living if you cant have a life.....
|
25 apr 2012 23:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: topservice Stern exclusief
Wat is eigenlijk de topservice als je gewoon garantie hebt? M.a.w.: doen ze niet gewoon wat er van ze verwacht mag worden??
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
25 apr 2012 23:32 |
|
|
snackjack911
|
Re: topservice Stern exclusief
Heb op papier garantie op de aandrijflijn, is natuurlijk beetje de vraag of remmen daar onder vallen..... Ik had echter met de verkoper mondeling afgesproken dat hij het netjes op zou lossen als er andere problemen zouden opduiken. Dit was zo'n probleem..... Ik vind echter wel dat ik , los van garantievoorwaarden, recht heb op een goede auto, en dat zijn ze met me eens.....das dus top want ik weet zeker dat er ook bedrijven zijn die in garantie gevallen de lettertjes van de voorwaarden gaan zitten spellen of er een manier is om eronder uit te komen..... Ook het feit dat ik gratis een auto ter beschikking kreeg vind ik netjes, net als het feit dat ze me nieuwe voorbanden gaven omdat ze een beetje scheef afgesleten waren.... Had ik zelf niet gezien, er zat namelijk nog behoorlijk wat profiel op..... ook netjes toch? Bovendien hebben ze de auto dus volgetankt en laten poetsen, en brachten ze m ook nog thuis...... Misschien heb je wel gelijk en is het heel normaal dat je als klant zo goed behandeld wordt, ik heb echter helaas heel andere ervaringen op dat gebied, mede met onze andere auto, een anderhalf jaar oude Mercedes E250. Van Mercedes mag je toch wel wat verwachten zou je zeggen, maar vwb de service bereidheid en klantvriendelijkheid kunnen ze daar dus nog heel veel van de mensen bij Stern leren, geloof me! Nou, en daarom vind ik dat het ook best gezegd mag worden als de service erg goed is.....
_________________________________________ no point in living if you cant have a life.....
|
26 apr 2012 1:21 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Re: topservice Stern exclusief
PCA.....mag je een auto huren.........ook bij een onderhoudsbeurt van € 4000.....
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
26 apr 2012 7:48 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: topservice Stern exclusief
Heb je eigenlijk wel een AKK laten doen, die in eerste instantie perfecte auto blijkt toch niet zo heel perfect. En ben het eens dat we tegenwoordig het al super srevice vinden als ze gewoon doen wat ze moeten doen
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
26 apr 2012 8:05 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: topservice Stern exclusief
Ook mijn gedachte, Marcel.
|
26 apr 2012 9:15 |
|
|
snackjack911
|
Re: topservice Stern exclusief
Nee, geen AKK, had vertrouwen in de zaak waar ik m kocht en in de verkoper, blijkbaar terecht.... Blijft natuurlijk wel vervelend dat ie steeds stuk was..... Hoop dat t nu beter gaat...... Vooralsnog loopt ie weer helemaal lekker.....
_________________________________________ no point in living if you cant have a life.....
|
26 apr 2012 13:34 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: topservice Stern exclusief
dat ljkt me nu net de slechtste reden om geen AKK te doen.... desalniettemin ondanks alles hebben ze het to nu toe goed opgelost. Wat ik je wel zou aanraden is om toch nog een keuring te laten uitvoeren voordat je garantie verloopt, zou rottig zijn voor je als twee weken na de garantie termijn je motor er onder uitvalt en dit met een keuring aan het licht gekomen zou zijn... zijn er meer4 die dit doen dus ervaring genoeg op forum...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
26 apr 2012 13:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: topservice Stern exclusief
Sterkte. Ik sluit me aan bij Marcel: keuren dat ding.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
26 apr 2012 14:09 |
|
|
snackjack911
|
Re: topservice Stern exclusief
Tsja, een soort garantie afloop keuring dus eigenlijk, misschien wel goed idee.... Ga er over nadenken, doet PCA die keuringen ook en weet iemand wat dat kost?
_________________________________________ no point in living if you cant have a life.....
|
27 apr 2012 11:58 |
|
|
bully
|
Re: topservice Stern exclusief
Gewoon een aankoopkeuring doen bij PCA, kosten +-200 euro.
|
27 apr 2012 12:52 |
|
|