Auteur |
Bericht |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
 Google Chrome
Vraagje van een digibeet. Heb sinds een paar weken 'opeens'  Google Chrome op mijn computer staan. Begrijp uit een eerder topic dat dit heel snel zou zijn, maar wel slecht voor de privacy. Snap alleen niet hoe het opeens op mijn bureaublad terecht is gekomen. Iemand een suggestie (in Henk en Ingrid taal  )?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
04 maart 2012 17:01 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
 Re: Google Chrome
Totmbo 
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
04 maart 2012 17:56 |
|
 |
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Wordt veel meegeinstalleerd bij freeware. Meestal kun je de optie om extra gratis software te installeren uitvinken, maar niet altijd. Waarschijnlijk heb je recent software geinstalleerd, het zit bijvoorbeeld veel gebundeld bij conversieprogramma's voor video.
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
04 maart 2012 18:47 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Lekker laten zitten. Is een stuk beter dan Explorer. Niet alle bedrijfsappies ondersteunen Chrome. Je kan ook allebei tegelijkertijd gebruiken.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
04 maart 2012 23:17 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
Wat is er precies beter aan Chrome? De auto-update functie kan nog wel eens voor compatibiliteitsproblemen zorgen. Ik gebruik het zelf overigens ook hoor... Maar niet uit overtuiging.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
04 maart 2012 23:21 |
|
 |
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Afhankelijk van het type gebruik wissel ik tussen firefox, chrome en iexplorer. iexplorer alleen voor company websites die anders niet werken (fail portals enzo...). Vind ik het minst goeie alternatief, ook het meest virus gevoelig / worden de meeste hacks voor gemaakt. firefox voor persoonlijke dingen zoals internet bankieren. Chrome op de pc die ik gebruik om allerlei onzin op het web op te zoeken (tegelijkertijd de pc voor m'n vriendin - bankzaken doen we dus alleen op de mijne). Firefox is wat trager maar ik denk wel iets veiliger en zeker beter voor de privacy. Chrome is sneller dan de andere twee, en (vind ik) ook net wat gebruiks vriendelijker. Maar je weet dat google een vrij slecht privacy beleid heeft (denk maar terug aan het "perongeluk" mappen van alle wifi netwerken met de google maps auto's etc). Dus daar wil je geen prive dingen mee opzoeken... kortom...installeer ze allemaal en gebruik ieder waar die goed in is 
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
05 maart 2012 0:20 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Chrome is sneller en kan beter je persoonlijke instellingen vastleggen (met bladwijzerbeheer) en als laatste bewaart beter al je paswoorden.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
05 maart 2012 0:45 |
|
 |
3AE '99
987.2 Cayman SRoosendaal
|
kijkt en vergelijkt browsers 
_________________________________________ "...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."
|
05 maart 2012 10:04 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Het feit dat zonder enig benul zomaar een programma geïnstalleerd wordt en door iedereen doodnormaal gevonden wordt blijf ik toch steeds maar weer opmerkelijk vinden.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
05 maart 2012 10:22 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Het wordt zeker niet zomaar geïnstalleerd. Iemand heeft een keer op OK gedrukt en was waarschijnlijk niet in de veronderstelling, dat die OK ook betekent, dat Chrome wordt geinstalleerd. Op zich hoeft het geen probleem te zijn en kan je het er altijd weer vanaf halen.
|
05 maart 2012 12:30 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Zonder enig benul is ook wat anders dan zomaar.  Maar ik blijf het slecht vinden dat iedereen zomaar de bevoegdheid heeft om zomaar allerlei programma's erop te kunnen zetten. Dat maakt het OS juist zo kwetsbaar voor Malware en dergelijke. Dat heeft bijvoorbeeld OSX wel wat beter voor elkaar. Oké, je hebt wel niet de algehele vrijheid wat sommigen wensen maar daar staat wel een zeer stabiel OS tegenover.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
05 maart 2012 15:14 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
 die is net zo handig als ik. Maar meestal heb ik t wel door als me wordt gevraagd om iets te installeren... Bedankt voor de reacties to nu toe 
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
05 maart 2012 22:58 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
vinkjes staan steeds minder zichtbaar opgesteld ,gewoon goed doorlezen