Auteur |
Bericht |
erwin996
M140i
|
Re: Mooie Boxster maar wel 200k op de teller
Mooie lange intervallen, haalde ik zelfs niet met de longlife intervallen van mijn Audi. Meestal moest ik na 25.000km naar de garage. Opmerkelijk dat een rasechte sportwagen nóg langere intervallen kent. De moderne tijd
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
01 maart 2012 21:52 |
|
|
Apolo2
Boxster Spyder '10
|
Audi is ook 30k maar ik vind 30k voor een Porsche ook veel. Aan de andere kant geeft de auto zelf wel aan als de interval eerder moet. Ik verwacht ook geen 30k met de Spyder te halen voordat de interval melding komt.
|
01 maart 2012 22:11 |
|
|
Porsche1973
|
Na alles op een rijtje te hebben gezet heb ik besloten om hem niet te kopen. Voor mij spelen er meerdere dingen mee waaronder toch ook de waarde over een jaar of 3/4, en ook de (duurdere) wens om een 4-zits cabrio te hebben. Dus naar 3/4 jaar sparen en inruil door te kunnen rollen. Dus ik spaar nu lekker door (als men in den haag niet teveel gaat bezuinigen natuurlijk) en hou mijn ogen open voor lagere KM's. Zeker nu de nieuwe Boxster /991 er zijn en het economisch niet geweldig gaat kunnen de prijzen toch nog verder omlaag en hebben we de Porsches straks voor het uitzoeken All bedankt voor het meedenken en voor de tips. Ik heb er veel aan gehad.
Laatst bijgewerkt door Porsche1973 op 03 maart 2012 17:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 maart 2012 12:16 |
|
|
Clemento
|
Een 4-zits cabrio, dan zal dat denk ik geen Porsche worden. Je verstand heeft gewonnen van je gevoel. Hoop dat je er geen spijt van krijgt en hoop ook dat je ongelijk krijgt over de toekomstige prijzen van tweedehands Porsche's. De meeste verliezers hebben al verkocht dus denk eerder dat de prijzen gaan stijgen.
|
03 maart 2012 12:25 |
|
|
Porsche1973
|
Ja, blijft een twee-strijd in mijn hoofd...... heb 2 jonge kinderen en (dus) ook een aantal papa-dagen. Af en toe samen erop uit is dan wel leuk. Dat gaat met een Boxster nooit lukken.... en natuurlijk kan ik wel lekker alleen eropuit . Samen met mijn vrouw lukt dan ook nooit omdat de kinderen ook ergens moeten blijven.... In een 911-Cabrio moet dat wel kunnen zeker tot ze een jaar of 5/6 zijn.
Ben wel bang dat de prijzen verder zullen zakken.....tweeverdieners (eventueel met kinderen) zijn nog niet heel hard aangepakt dat gaat in 2013 wel gebeuren. Zeker als die ook een hypotheek in 52% hebben....het gat in de begroting moet gevuld worden.....en voor veel mensen hoort een Porsche er dan niet meer bij.
|
03 maart 2012 13:03 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Een verstandige beslissing maar verstand en gevoel liggen vaak ver uit elkaar. Als je eenmaal een P in je kop hebt.... succes met sparen, kijken hoe lang je het volhoud
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
03 maart 2012 13:06 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik vind het een onverstandige beslissing. Je leeft maar één X. Stel je rijdt 5 jaar in die Boxster en je wil hem weer verkopen dan schrijf je waarschijnlijk 2K per jaar af. Een veel lagere afschrijving zal je voorlopig niet meer tegenkomen. De onderhoudskosten zullen overigens wel wat hoger zijn.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
Laatst bijgewerkt door barolo op 05 maart 2012 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 maart 2012 22:05 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Ik zit kwa gezin op 1 lijn met je, daarbij komt dat mijn vrouw niets heeft met klassieke auto's. Heb toch een Porsche en ga vaak met mijn 2 mannetjes op pad, vinden ze geweldig.....de oudste is 6 , heeft zijn eigen overall, en helpt vaak in de garage, zijn echt heerlijke vader/zoon momenten.
Zo kan het dus ook, zet de ratio maar even aan de kant!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
05 maart 2012 22:20 |
|
|
Clemento
|
Porsche the Ultimate ratio killer. Genieten doe je met je gevoel. Ga die Porsche kopen en snel!
|
05 maart 2012 23:31 |
|
|
pa951
Gelderland
|
968 cabrio passen ook wel twee kleine kinderen achterin. Of een 996 cabrio moet ook kunnen lukken met 25k
_________________________________________ Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches
|
06 maart 2012 11:12 |
|
|
Porsche1973
|
Komt uiteindelijk wel goed hoor....moet geduldig zijn zodat alles goed voelt. Voor iets meer zag ik vandaag al een boxster staan met slechts 51K Km's: http://link.marktplaats.nl/538030531Kortom, ik hou het goed in de gaten en uiteindelijk vind ik dan wat precies aansluit bij wat ik wil. En de zoektocht moet ook niet snel over zijn want dat is zo leuk toch?
|
07 maart 2012 0:29 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Zo is het maar net: het bezit is het einde van het verlangen. En het verlangen is zo leuk...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
07 maart 2012 8:57 |
|
|
bully
|
Vindt je? Voor 3.5 meer een verstandiger keuze. Succes.....
|
07 maart 2012 14:17 |
|
|
Clemento
|
idd ik verlang al jaren naar een Porsche pre '73 maar dat zal wel bij verlangen blijven.
|
07 maart 2012 14:33 |
|
|