Auteur |
Bericht |
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic
Tiptronicolie vervangen? Waarom?
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
09 maart 2012 19:50 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Anders blijft ie in z'n 1 staan.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
09 maart 2012 20:40 |
|
|
barrie
Ex 993 '94, 997 4s '06Flevoland
|
Nee joh, andersom.....dan krijg ik 'm weer in z'n 1 Uhh...is wel aan te bevelen 1x per 80k km?
|
09 maart 2012 21:37 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Vandaag de 3.2 geupgraded met een Dansk SS uitlaat. Mooie sound
|
09 maart 2012 21:52 |
|
|
Blauwe Blazer
|
Een nieuw chroom uitlaatpijpje. Blinken joh....
_________________________________________ wie iets doet waarnaar hij niet verlangt, bestrijdt dat verlangen met zijn wil
|
09 maart 2012 22:16 |
|
|
Taxi Hans
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODENGelderland
|
Gaan we tegen elkaar aan brullen??? Ik geloof dat ik mijn ruiten toch maar vast moet kitten.
_________________________________________ Picasa album
|
10 maart 2012 0:06 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Stromer ST1 Platinum
|
Preventief dus. Ik vroeg laatst ook of deze olie vervangen moest worden. Hij schakelt als het bekende mes door de boter en rondom de bak is alles keurig droog. Vervanging was niet nodig was het advies. Ik weet vanuit de historie niet wanneer ie vervangen is. Moet ik het dan toch laten doen?
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
10 maart 2012 5:10 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Heb de bakolie ook net laten vervangen, mijn 993 schakelde ook goed maar je merkt het wel zeker met koude motor en voor het geld hoef je het niet te laten.
|
10 maart 2012 9:31 |
|
|
S de F
981 Boxster SpyderFriesland
|
De Banaan wordt momenteel voorzien van:
Bilstein PSS10 coilovers RVS remleidingen Schakelweg verkorting
Verder voor de finishing touch op eBay een zilverkleurig Porsche embleem voor op het kofferdeksel en zilverkleurige naafdeksels.
Kan niet wachten tot ik hem terug heb..
_________________________________________ 981 Spyder
|
10 maart 2012 11:53 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
precies wat ik ook nog wil doen. waar heb je de bilsteins vandaan?
|
10 maart 2012 15:47 |
|
|
S de F
|
Gert Carnewal, prima advies en veruit de beste prijs.
|
10 maart 2012 16:22 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Heb je ook foto's van jouw banaan... ben wel benieuwd naar die gele turbo
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
10 maart 2012 17:52 |
|
|
S de F
|
Zie album.
|
10 maart 2012 18:01 |
|
|
horn
PF #57
|
gave boot
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 maart 2012 18:30 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Stromer ST1 Platinum
|
wit is altijd goed...
wat een gave auto op de voorgrond trouwens. Nog niemand opgevallen?
|
10 maart 2012 18:52 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Het is een beschaafd ding, qua looks ziet ie er uit als een orginele. Een sportuiltaat heeft een andere look, dat wil ik niet en die maakt een scherper geluid, ik wilde vooral een dieper geluid
|
10 maart 2012 20:22 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Gisteren bij Johan v.d. Gugten voor . . . . . . het motormanagement . . . . . . een lekker chippie besteld . . .
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
11 maart 2012 17:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wat doet die Chip Inclusief (zijn manier van) monteren Heb m'n blik afgewend ..... elleboog uit het raam .. 't is geen Opel Manta
|
11 maart 2012 19:04 |
|
|
S de F
|
Montage bij Porsche Grønn, zou goed moeten zijn...
Moest tijdens de 911 stedentocht vrij lang wachten voor de behendigheidsproef....
|
11 maart 2012 19:15 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Iedereen wil natuurlijk minimaal 50 pk erbij voor een zo'n minimaal mogelijke investering, maar volgens de oprechte statistieken van Johan levert deze chip tussen de 16 - 20 pk. Waarbij opgemerkt dat dit in combinatie is met (goede) sportuitlaten en een geoptimaliseerd luchtfilter (K&N, Greenfilter e.d.). Beiden zijn bij mij al gemonteerd alsmede het (motor) sound pakket van Porsche, maar dit laatste levert natuurlijk geen vermogen op. De 993's laten zich lastig (lees: niet goedkoop) opvoeren, een volgende modifocatie zit in een beter uitlaatsysteem (N-GT), andere uitlaatspruitstukken (al dan niet in combinatie met verwarming er omheen, a la SSI), 100 of 200 cellen sportkatalysatoren en een "crossover" pijp. Hiermee ga je riant over de 300 pk heen. Wil je nog meer, dan moet de motor open. Naar 3.8 ltr, andere nokkenassen etc. etc.
|
11 maart 2012 22:11 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Kost dat nu, zo'n chippie?
|
12 maart 2012 14:03 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
In de basis kost zo'n EEPROM (Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory) bijna niets, wat je er op wegschrijft des te meer en hangt meestal volledig af hoeveel tijd men er in heeft gestoken. Iedere fabrikant programmeert de EEPROM's voor hun auto's met een bepaalde veiligheids marge, het is heel eenvoudig om de kenvelden voor bijvoorbeeld de hoeveelheid brandstof en ontstekingstijdstip aan te passen en zodoende wat vermogenswinst te genereren. Beter is om per motortype dit op een proefstand te testen en stapsgewijs de kenvelden aan te passen. Dit laatste is uiteraard veel kostbaarder en indien het afzetgebied (bijvoorbeeld Porsche) relatief klein is zullen de prijzen per chip alleen maar toenemen. Reken voor een goed geprogrammeerde chip op vanaf prijzen van € 450,00 excl. BTW en montage. Montage is overigens niet zo moeilijk c.q. langdurig.
|
12 maart 2012 20:28 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
chippen is maat werk en alleen op een rollenbank, kun je optimaal resultaat behalen. Dan bedoel ik geen run of twee ,drie maar gewoon een halve of hele dag testen, programmeren en zaken zoals throttle body en uitlaatsysteem aanpassen. Dit betekent sleutelen en dat kan niet op of boven een rollenbank, enfin je begrijpt me wel hoop ik.
|
12 maart 2012 21:50 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Nou ja, voor projecten wellicht toch iets te licht. Hierbij het resultaat. Nog zonder kras op de sticker van het parkeren in de garage
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
12 maart 2012 21:55 |
|
|
RuBoxS
997.1 "GT3", ex 986S
|
| | | | Nine-eleven schreef: In de basis kost zo'n EEPROM (Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory) bijna niets, wat je er op wegschrijft des te meer en hangt meestal volledig af hoeveel tijd men er in heeft gestoken. Iedere fabrikant programmeert de EEPROM's voor hun auto's met een bepaalde veiligheids marge, het is heel eenvoudig om de kenvelden voor bijvoorbeeld de hoeveelheid brandstof en ontstekingstijdstip aan te passen en zodoende wat vermogenswinst te genereren. Beter is om per motortype dit op een proefstand te testen en stapsgewijs de kenvelden aan te passen. Dit laatste is uiteraard veel kostbaarder en indien het afzetgebied (bijvoorbeeld Porsche) relatief klein is zullen de prijzen per chip alleen maar toenemen. Reken voor een goed geprogrammeerde chip op vanaf prijzen van € 450,00 excl. BTW en montage. Montage is overigens niet zo moeilijk c.q. langdurig. | | | | |
Valt me prijstechnisch gezien nog wel mee Marcel. Begrijp dat de 'chip' dus gesoldeerd wordt.
_________________________________________ Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail
|
12 maart 2012 22:00 |
|
|