Auteur |
Bericht |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Motor revisie 2.2T
Even gezocht op poedercoaten en met nme de smelt temperatuur. Verschillende verhalen, wikipedia geeft een curing temperatuur aan van 200 graden. Andere posts gaven aan dat en blaren waren op gepoedercoate motoronderdelen zoals blok.
Er schijnt ook meer hittebestendige poedercoat te zijn. Gewoon even informeren bij diegeen die de rest voor je gaat doen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
28 feb 2012 0:46 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Gisterenavond heb ik de airdeflectors aangepast. Ik heb een gaatje in de hoek van de uitsnede geboord en vervolgens met een diamantzaagje in de decoupeerzaag de stukken eruit gezaagd. Vandaag alles inclusief de olietank en spanband van de dynamo naar de poedercoater gebracht. Deze gaf aan dat hij geen extra hitte bestendige coating kent, maar dat de normale tot 200° C blijft zitten. Ik ga het dus gewoon proberen. Ik heb op internet gezocht naar de temperatuur van de cilinders, maar heb niet echt iets gevonden. Alle gaten van de olietank worden afgedopt en nog een keer extra getaped om te voorkomen dat er zand in de tank komt, maar ik ga de tank ook nog uitgebreid spoelen als hij terug is. Zou toch zonde zijn zo'n korreltje grit in mijn nieuwe lagerschalen.
|
01 maart 2012 13:16 |
|
|
rovako
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!pijnacker
|
Re: Motor revisie 2.2T
lekker bezig heinz
_________________________________________ de specialist op het interieur gebied!! rovako.com like ons op facebook!!
|
01 maart 2012 13:34 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ondanks alle voorzorgsmaatregelen die je hebt genomen zou ik deze, juist in verband met het risico wat je al beschrijft, "soda blasten". 1 overblijvende straalkorrel en het kan over en uit zijn....
|
01 maart 2012 13:51 |
|
|
Niels
|
Re: Motor revisie 2.2T
Of met CO2?
|
01 maart 2012 16:23 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Motor revisie 2.2T
Klopt, en daar weet ik alles van Vroeger, toen GTI's nog geaccepteerde automobielen waren, heb ik enkele exoten voor vrienden en bekenden gebouwd. Helaas ging het met mijn eigen motor fout. Ik praat over eind jaren '80 en ik moest en zou een 2 liter 16V hebben in de tijd dat een 1.8 de standaard was. Een zgn. 9A blok (een "hoog" blok) van een jonge schade Passat kon ik in bezit krijgen, blok uit elkaar, draaiend gedeelte (Krukas, vliegwiel, drukgroep etc.)gebalanceerd en uitgewogen. Vliegwiel was 2,5 kg lichter gemaakt en de drijfstangen "geshot peened". Een speciale dunne metalen koppakking, nu de kop nog. De kop kwam ook van een schade auto, een GTI 16V, in de brand gestaan. Kop was ooit gestraald geweest om schoon te maken en vervolgens in het schap gelegd. Kop bewerkt, inlaatkanalen, Oettinger nokkenassen, verstelbare nokkenastandwielen, etc. etc. kortom de hele santekraam. Extreem goed gereinigd i.v.m. het ooit gestraald zijn. Tijdens de 1e proefrit kwam ik slechts enkele km ver, kennelijk hadden één of meerdere achtergebleven kogeltjes op verkeerde plekken schade aangericht. Stoter vast, klep raakte de zuiger (= gelijk krom) etc. Uiteindelijk is alles weer goedgekomen, blok leverde toendertijd zo'n 190 pk. Het aangepaste (simpele) motormanagement liet een max. toerental van 7300 rpm toe, gelet op bakverhouding en bandenmaat goed voor 225 km/u en bij het overschakelen zo'n venijnige vlam uit de Groep A rvs uitlaat. De Golf GTI was bijzonder discreet uitgevoerd, Helioblauw metallic, 3-delig BBS, alle kunsstof carrosseriedelen in de filler, gladgeschuurd en in de kleur. Tja, das war mal . . .
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
01 maart 2012 20:04 |
|
|
sanderv
'88 928 S4
|
Re: Motor revisie 2.2T
gaat lekker zo!!! Mooi project hoor, vind het bijna jammer dat mijn blok nog niet hoeft, alhoewel, iemand nog tips voor de revisie een 998 cc mini blokje (automaat)?
_________________________________________ All good things come to those who wait (wacht alleen niet te lang...)
|
02 maart 2012 23:58 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ik vind het stralen en poedercoaten van die tank niet zo'n veilig idee. Stralen wordt meestal niet door de meest fijngevoelige lieden gedaan. Zorg er in ieder geval voor dat het pasvlak voor de console van het oliefilter vrij blijft. Verder schiet het lekker op
|
03 maart 2012 0:30 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Net langsgeweest bij revisie bedrijf. De uitslag is een beetje teleurstellend. Kruk-as boringen zijn ovaal dus carter moet worden gevlakt en opnieuw gelijnboord. De beschadigingen van inlaat geleiders van de koppen zijn toch te erg beschadigd dus ik moet opzoek naar 3 nieuwe koppen. Tot slot zijn de cilinders buiten spec: Zuiger Cilinder onder top 1. 83,88 84,08 84,12 2. 83,91 84,06 84,10 3. 83,91 84,06 84,10 4. 83,89 84,08 84,10 5. 83,91 84,10 84,12 6. 83,91 84,08 84,10 Ik ga me dus even op het internet begeven op zoek naar opties. Iemand nog ideeën?
|
12 maart 2012 20:55 |
|
|
Niels
|
Re: Motor revisie 2.2T
Jammer voor je. Maar ja, beter in een keer goed dan half niet?
Wellicht heeft kessels nog iets liggen voor je
|
12 maart 2012 22:29 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
Re: Motor revisie 2.2T
Op zich geen verrassing dat het blok gelijnboord en gevlakt moet worden. Weet je al waar je dat gaat laten doen?
Zuigers en cilinder ligt ook voor de hand, wel jammer van die koppen. Ik zou gewoon wat rondbellen bij de gebruikelijke adressen en op ebay kijken.
|
12 maart 2012 23:57 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ik vind het opzich wel opmerkelijk dat een 2.2 T blok gelijnboord dient te worden. Dit zijn toch de minst gestressde blokken uit de hele range. Hoor je toch niet heel vaak. Ik vraag me wel af of ze dit hebben gemeten met de case through bolts aangetrokken op moment. Qua zuigers/cylinders. dit is echt wel goed buiten de toleranties. dit is vast en zeker een van de oorzaken van het olieverbruik in de motor. Ik denk dat bij deze ruimte tussen cylinder en zuiger de oliering niet heel veel meer kan tegen houden. Idd jammer, maar dit was te verwachten. Voor de koppen, dit vond ik op de duitse ebay. 2.2 koppen uit 70/71. ik zou dit even in de gaten houden. http://www.ebay.de/itm/220971307979?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649Anders zoals Niels al aangaf, even informeren bij van kessel in Deurne.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
13 maart 2012 10:01 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Het carter was goed ingespannen met alle bouten op moment. Het revisie bedrijf gaf aan dat het toch wel vaak het geval is met magnesium carters. Wat betreft de koppen heb ik al contact gehad met van Kessel en dat kost de wereld niet, maar het is toch jammer. Het ziet er naar uit dat ze eerder in de VS de klepgeleiders hebben vervanen met een moker ipv de geleider eerst uit te boren.
Voor de cilinders kijk ik naar verschillende opties. Iemand ervaring met hypereutectic aluminum cilinders van JE. Er is ook nog een variant met gegoten cilinders ipv van gesmeed. Dit scheelt enorm in het bedrag dus zal ook wel z'n effect hebben op de sterkte. Deze moeten beide uit de VS komen en dat is dan ook wwer niet ideaal. Orginal Mahle in Duitsland kost 1600 Euro.
Ik hou jullie op de hoogte!
e aa piston is alloy
|
13 maart 2012 10:12 |
|
|
Michiel
911 2.2E Targa (1970)
911 2.2T Coupe (1970)
911 2.5 S/T (1972)
Audi quattro (1980)Den Haag
|
Re: Motor revisie 2.2T
ik zou voor original Mahle gaan. Mijn setje Mahle (ong 2 jaar geleden) was aanzienlijk duurder dan die 1600 euro overigens...
_________________________________________ real Porsches are air-cooled
Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...
|
13 maart 2012 11:09 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
Re: Motor revisie 2.2T
Voor deze prijs zou ik zeker voor Mahle kiezen. Ga je voor volledig standaard of maak je gelijk gebruik van deze mogelijkheid om wat upgrades toe te passen?
|
13 maart 2012 12:14 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ik wil in pricipe alles orgineel houden. Alleen de Mahle cilinders zijjn geloof ik wel voor een S dus met Nikasil coating. De orginele stalen T cilinders zijn niet meer leverbaar.
|
13 maart 2012 12:19 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Motor revisie 2.2T
1600 euro voor een setje Mahle? Dat is wel heel goedkoop! (relatief gezien) Toen ik aan het kijken was zo'n 6 jaar geleden was het nog 4400 euro. Waar heb je dat gezien?
JE heb ik alleen maar goede verhalen over gehoord. Word meestal gecombineerd met Nickies cylinders. Maar dan kom je voor de set op mer uit dan de originele mahle. Ik geloof dan toch dat ik voor origineel Mahle zou gaan.
Idd, alle nieuwe mahle setjes zijn nu Nikasil. De gietijzeren variant wordt niet meer gemaakt.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
13 maart 2012 12:25 |
|
|
Heinz
911 T Targa 1970
|
Re: Motor revisie 2.2T
Frau Habeck
|
13 maart 2012 13:25 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ha das maria
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
13 maart 2012 13:42 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Motor revisie 2.2T
ah, Peter und Maria. Ben ik ook veel geweest. Meestal hele goede prijzen.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
13 maart 2012 13:46 |
|
|
Niels
|
Re: Motor revisie 2.2T
Na eerder overleg met peterfrans ga ik zeker ook voor Mahle wel met Nikasil coating. Frau Habeck heeft overigens veel goede spullen voor fijne prijzen. Is mij prima bevallen. Waarom niet gelijk een beetje kietelen? Alles ligt toch open. Twinspark ?
|
13 maart 2012 14:52 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: Motor revisie 2.2T
Mocht je een keer de tijd hebben, ga een keer je spullen halen daar. Een hele grote hal met heel veel lekkers. Karrosserien op stellingen, onderdelen tot het oog rijkt en veel gebruikt zeldzaam spul. Kun je ook nog een beetje beter onderhandelen Mocht Jasper nou zijn spullen daar halen, wellicht kunnen we er een uitje van maken. Ik ben nog wel in voor een setje billige SSI-tjes en meer spielerei...
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
13 maart 2012 14:59 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
Re: Motor revisie 2.2T
Daar ook een set ssi gehaald voor weinig
_________________________________________ orgineel hellgelb
|
13 maart 2012 15:08 |
|
|
peterfrans
981 S 2013
911T Coupe 1973
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ik koop daar ook al langere tijd mijn onderdelen. Prima prijzen en meestal zo in huis. Ik zou daar best eens langs willen rijden.
|
13 maart 2012 15:12 |
|
|
Niels
|
Re: Motor revisie 2.2T
Ik rij mee in colonne
|
13 maart 2012 15:33 |
|
|