Auteur |
Bericht |
barolo
3.2S010
|
Re: Laura Dekker
Ze met een schoolreisje naar Zwitserland sturen is gevaarlijker.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
14 maart 2012 22:02 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ik ken de situatie van dat kind ook niet, alleen dat het kind alleen naar school ging en terug liep. Mijn dochtertje is 4 en ik woon in een dorpje waar over het algemeen altijd een soort van informele sociale controle heerst maar ik laat haar nooit alleen naar school wandelen. Hier tegenover zit een speeltuin waar kinderen uit de buurt altijd aan het spelen zijn en mijn dochtertje ook regelmatig te vinden is. Dat je je dochter van elf niet alleen over een donker steegje laat fietsen maar haar ook niet wilt 'opsluiten' begrijp ik maar een kind van 5 alleen naar school laten lopen, of het nu 300 meter of 3 kilometer is, vind ik toch een onverantwoordelijke situatie. Juist daar zijn kinderen zeer kwetsbaar.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 maart 2012 22:05 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Das een minder leuk grapje Edwin
|
14 maart 2012 22:06 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Verschrikkelijk wat daar gebeurd is. Heeft ook niets met heel deze discussie te maken omdat het een noodlottig ongeval is met zeer ernstige gevolgen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
14 maart 2012 22:32 |
|
|
arjan
|
Heb dit gisteren redelijk gevolgd, vindt dit echt verschrikkelijk zeker ook de onzekerheid waar de ouders uren mee te maken hebben gehad. Opmerking hoe grappig ook bedoeld vindt ik dan ook niet kunnen
|
15 maart 2012 16:54 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Dit is zeker niet als grap bedoeld. Begrijp niet waarom jullie dat denken. De hele Laura discussie gaat over een meisje van 14 jaar die als jongste ooit een solo zeiltocht over de wereld maakt. Het zou te gevaarlijk zijn etc...Onverantwoord enz. Het schoolreisje lijkt minder gevaarlijk dan een solo zeiltocht. Niets is minder waar.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 maart 2012 20:17 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
15 maart 2012 20:39 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Er vinden jaarlijks alleen al in Nederland gemiddeld 30 mensen de dood door verdrinking tijdens watersport tegen 700 verkeersdoden in het verkeer. Dus om te zeggen dat een schoolreisje minder gevaarlijk zou zijn is niet waar.
|
15 maart 2012 20:59 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Het gaat om de verhoudingen. Het percentage mensen dat deelneemt aan het verkeer is vele malen groter dan het percentage mensen dat een vorm van watersport bedrijft.
|
15 maart 2012 21:04 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dat zeg ik
|
15 maart 2012 21:40 |
|
|
arjan
|
@barolo. Gelukkig verkeerd geïnterpreteerd, t’s natuurlijk maar hoe je het leest.
Blijkt wel weer dat je niet alles kan voorkomen. Die van mij zit nu in de fase van 5 km op de fiets naar de middelbare school, is in het begin wel ff wennen. Kwestie van langzaam loslaten denk ik……..
Laatst bijgewerkt door arjan op 16 maart 2012 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 maart 2012 21:53 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Sorry Edwin, verkeerd begrepen, woon in Belgie zoals je al weten, maar dat ongeluk met die bus met kinderen deed me wel iets, en zeker vandaag toen al die gezichtjes van de kindjes in de krant stonden(die het niet hebben overleefd), is hier trouwens een dag van nationale rouw geweest. Het zal je kind maar wezen, zonder woorden.
|
16 maart 2012 22:18 |
|
|