Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:31

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
PCM2.1 navi Cayenne gestolen, heeft KL5 alarm hoe kan datnou 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht PCM2.1 navi Cayenne gestolen, heeft KL5 alarm hoe kan datnou
GV%%^#^%&
2 weken geleden is een bijna nwe band van mijn Cayenne Turbo op mijn oprit lek gestoken, nw bandje ca 400 E, vandalisme??
Na de lek gestoken band van 2 weken geleden is het nu weer raak, zal niet met elkaar verband houden maar wel toevallig.
Loop gisteren naar de Cayenne op de oprit en zie door het portierraam iets op de bestuurderstoel liggen.
Kijk eens goed en denk GV$%^#%
Ligt de omlijsting van de fabrieks PCM (navi/stereo/tel) en de inhoud van het middenconsolevak op de stoel en zie ik een groot gat waar de unit hoort.

Ik op zoek naar braakschade: zie niets!! is op slot en alarm ledjes knipperen.
Enige zichtbare interieur schade is de losse afdeklijst om de navi en paar draden afgeknipt.

Zit verd.. een klasse 5 alarmsysteem in met meldkamer en niets is af gegaan!!??????

Voorlopige schade idee: PCM navi unit en wat afgeknipte draden, kapotte omlijsting, Stinger DSI display weg, vervanging en reparatie/installatie schat ik op 5K

Hoe kan dat nu met een geactiveerd KL5 alarm??
Enige wat ik kan bedenken is dat er met zo'n soort kopieer/jammer apparaat is gewerkt.
Heb meldcentrale gebeld en die hebben geen alarmmelding gehad (logisch, anders was ik gebeld) maar die zei ook iets over mogelijk zo'n jam/copier apparaat en ook de politie noemde zoiets tijdens aangifte, maar zie de bui al hangen bij de verzekering...
Ben benieuwd in wat voor gebakkelei ik daar mogelijk met de verzekering over ga belanden om de schade vergoed te krijgen, "fingers crossed".

Tips op dat gebied welkom!!!

Heeft iemand hier al eens over dergelijke manier van alarm omzeilen gehoord?
Moeten ze echt voor gekomen zijn, want je komt hier niet "toevallig" langs en haalt even navi unit uit auto met KL5 alarm.

Ironisch: had net gisteren (n.a.v. band prik akkefietje van 2 weken geleden) een camera beveiligingsset gekocht en was van plan dat komende week te installeren.
Huis heeft al uit voorzorg alarminstallatie en extra sloten maar rond huis is dus ook nodig....
Ik dacht nog wel dat we veilig/fijn wonen hier in het groene hart....

PS, net nog eens rondje rond de auto gemaakt en wat ik eerst over het hoofd had gezien: sleutelopening van Li portier is heel licht beschadigd, had ik nog nooit gezien omdat ik altijd de AB gebruik, kan dat ermee te maken hebben?? blijft heel vreemd vwb het alarm!!
Bedacht me net nog iets:
Heb laatste tijd paar keer gehad dat de AB wanneer op beetje afstand gebruikt niet direct ontgrendelde en de deur op slot bleef, ik nogmaals AB moest drukken, dus vermoedelijk batterij bijna leeg. Toen ik gisteren toelopend de AB gebruikte en aan de deur trok maar deze op slot zat dacht ik dus eerst dat weer niet ontgrendeld was, maar bedenk nu dat wanneer na de diefstal mogelijk niet meer op slot zat, ik juist misschien zelf tijdens toelopen weer aangeschakeld heb...

18 maart 2012 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: PCM2.1 navi Cayenne gestolen, heeft KL5 alarm hoe kan da
Waar woon je eigenlijk, zal niet de achterhoek zijn neem ik aan :?:
Maar kan me goed voorstellen dat je er doodziek van word, vooral dat vernielen :evil:

18 maart 2012 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S
Landgraaf
Wat een horror verhaal ... als iedereen nou gewoon eens van ander mans spullen afblijft ....

Ik hoop dat de verzekering de schade dekt , je kunt met een SCM certificaat aantonen dat het alarm in orde is, meer kan je er zelf niet aan doen.
Dat de dieven een manier weten om het goedgekeurde alarm te omzeilen kan jouw toch niet worden aangerekend.

Succes met de afhandeling en ik hoop dat ze je P met rust laten..

"Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln, ein Auto braucht Liebe" ( Walter Röhrl )

18 maart 2012 15:36
Profiel
Moderator
PF #57
ken je gevoel. Sterkte.

in datzelfde topic wordt ook gesproken over kleine schade aan het portierslot :idea:

18 maart 2012 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
De laatste paar maanden her en der in de media gelezen dat men twee type jammers gebruikt. Een binnen het bandbereik van de AB, terwijl je de auto denk af te sluiten gebeurt dit niet. Vaak dus geen activatie van het alarm. De tweede jammer gooit heel lokaal het gsm netwerk plat, dan zal een eventuele melding van het alarm nooit door komen. Overigens zou het interessant zijn het alarm klasse 5 log te uit te lezen.

18 maart 2012 18:17
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
kl*te zeg!
er zijn nou eenmaal mensen die niet van andermans spullen kunnen blijven :bang:

18 maart 2012 23:33
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Nou dat is inderdaad weer knap kl......ten. Krijg je vast weer een hoop gedoe mee en de verzekeraar zal vast niet willen uitkeren omdat je de auto volgens hen vast niet op slot had gedaan!

18 maart 2012 23:36
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
dat omzeilen van kl 4/5 is al lang bekend

ben blij met verzekering zonder kl 4/5: bespaart me inbouw kosten - vrijwel alijd knullig werk! - en maandelijkse kosten, alles weggegooid geld

05 apr 2012 9:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]