Auteur |
Bericht |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Point of no return...
On topic: zo'n doe-het -zelf klusje blijf ik altijd wel knap vinden. Volgens mij ben je goed bezig.
|
12 maart 2012 16:01 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Point of no return...
Het zelf doen is (minstens) de helft van de voldoening
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 maart 2012 3:46 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Point of no return...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 maart 2012 0:43 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Point of no return...
Goed bezig man! Heb je de randen nog een beetje warm gemaakt of had je een tasje precies in de gewenste vorm? Heb je na het uitkloppen van het spatbord ook de randen nog naar binnen geslagen? Zo te zien had hij al eens een kale respray achter de rug.
|
19 maart 2012 11:40 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Point of no return...
Waar zie je dat aan van die respray?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
19 maart 2012 12:02 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Point of no return...
Zie maar 1 grond en 1 kleur laag op de schuurranden Terwijl er toch al eens aan het achterscherm gewerkt lijkt te zijn. Kan ook gezichtsbedrog zijn natuurlijk.
|
19 maart 2012 12:08 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Point of no return...
Duidelijk. Jeroen zal hem wel met de roller overschilderen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
19 maart 2012 12:51 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Point of no return...
Hij is idd een keer overgespoten (geen kale respray), was origineel donker groen metalic Er zit een flinke laag spuitplamuur tussen Het achterspatbord aan de bestuurderskant is er zo te zien (deels) vanaf geweest (op 1 uur zit er een lasnaad van de spatbord rand tot aan het raam) Waarschijnlijk om de slotplaat en/of dorpel te vervangen. Is wel netjes gedaan
Ik heb de randen niet warm gemaakt. Tasje gebruikt met een bolling in 1 richting, net iets boller dan het spatbord (zie foto vorige blz). Op 12 uur begonnen en naar de buitenkanten gewerkt Niet te veel te gelijk eruit geslagen. En toen net zo lang door gaan totdat de knik uit de rand was Daarna de randen idd weer terug naar binnen geklopt
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 maart 2012 14:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Point of no return...
tovenaar. geniet altijd van je aanpak: niet zeiken en kijken of en zoja waar het schip strandt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 maart 2012 15:33 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Point of no return...
idd wel weer zo'n klussie waarbij je niet meer terug kan als je er eenmaal aan begonnen bent ben nog het meest huiverig over het dichtlassen van het schuifdak... maar daar heb ik ook alles al van weggezaagd, dus zal wel moeten nog effe moed verzamelen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
19 maart 2012 15:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Point of no return...
Als je dat echt niet durft - dan weet ik nog wel iemand die dat heel goed kan
|
19 maart 2012 16:41 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Point of no return...
Riep u?
|
19 maart 2012 18:27 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Point of no return...
Ik vind het knap als je dat allemaal kunt!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
19 maart 2012 21:46 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Point of no return...
dat was ook mijn gedachte
_________________________________________ remmen is angst
|
19 maart 2012 22:51 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: Point of no return...
Jij kan dat ... omdat ik het ook kan. De Cebora is daarvoor helemaal top! Plaat eronder met verzetrand, met 4 parkertjes aan de lange zijde en 2 aan de korte zijde rondom vastzetten. Koelpasta of natte handdoeken en proplassen in het randje van het verzet. rondom steeds tegenovergesteld vastproppen totdat de om de 2 cm een proplasje hebt zitten. Dan kan je nog verder doorgaan maar je kan ook de lassen flexen en de naad afsmeren met glasvezelplamuur of alu plamuur. Komt goed! Hoort er eigenlijk nog een spant onder te zitten? Zo ja het spantje vastlijmen en aan de dakranden vastlassen.
|
19 maart 2012 23:41 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Point of no return...
Goeie adresjes heb ik hier ook... die hou ik achter de hand. Zij mogen het opknappen als ik het echt verprutst heb @Roon: dat was idd zo'n beetje het plan plaatje met verzet heb ik al liggen gasfles is inmiddels ook weer gevuld
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
20 maart 2012 1:32 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Point of no return...
Nice job Jeroen . . . daar is mijn interieurklussie nix bij.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
21 maart 2012 0:26 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Point of no return...
Gasfles zit weer vol, dus lassen maar weer Aardig stukje van het regengootje aan de passagierskant gedaan Verder het dak klaar gemaakt om te lassen Ik wilde eigenlijk het dak paneeltje er alvast in zetten met een paar hecht lasjes, maar de magneten die ik had gekocht zijn niet sterk genoeg om het plaatje op z'n plek te houden (het plaatje moet er van onderaf in) Binnenkort dus effe een paar extra handen regelen Ook een nieuw oud ('69-'73) neus paneeltje gekocht, maar dat moet nog effe wachten...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
26 maart 2012 19:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Point of no return...
Geef maar 'n seintje ... en anders zou je met een aantal stukken 16 mm electra (pvc) buis het dak-plaatje omhoog kunnen drukken en stutten
|
26 maart 2012 20:21 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Point of no return...
Voor dom werk mag je mij ook altijd bellen
_________________________________________ Got coffee?
|
26 maart 2012 20:36 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Point of no return...
ik kom ook graag alles kapot maken
_________________________________________ oud is beter
|
26 maart 2012 21:27 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Point of no return...
nog effe en we hebben een mini-meeting
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
26 maart 2012 21:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Point of no return...
kunnen ze gelijk helpen je garage op te ruimen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 maart 2012 5:10 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Re: Point of no return...
Nog gaten in je uitlaat nodig?, ik ben de goeiste en dat is ook het enigste wat ik kan.........Goed bezig Jeroen
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
27 maart 2012 8:50 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Point of no return...
Dan ben je toch handiger dan ik, want ik heb het mooi vern@#kt... Tot hier ging het goed Daarna kennelijk toch te snel te veel gelast M'n ego en het dak zien er nu ongeveer het zelfde uit Ga rustig op zoek naar een ander paneeltje en laat dit klussie dan lekker aan een pro over...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 apr 2012 5:59 |
|
|