Auteur |
Bericht |
floris
3.2 1984
2.2 1971Wassenaar
|
remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Mijn remolie reservoir is leeggelopen. Er is 6 maanden geleden door een specialist een nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd. Ik heb twee keer gereden, voor de rest heeft ie in de winterstalling gestaan. Nu is alle olie eruit gelopen. Het lekt tussen het rubbertje bij de aansluiting op de hoofdremcilinder en de voorste leiding van het oliereservoir. Nu heb ik begrepen dat dit nogal nauw luistert. Wie heeft dit ook aan de hand gehad en kan me een tipje geven waar ik op moet letten. groeten, Floris
|
02 apr 2012 15:13 |
|
|
Niels
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Ik heb dit ook gehad. Enorme puinhoop overigens. Spoel alles goed weg met water want de remolie is erg agressief voor alle lak. Bij mij heeft destijds Wim de mooi erna ook de remleidingen van reservoir naar hoofdremcilinder vervangen met alles nieuwe rubbbertjes etc. Dit in een keer goed erin zetten (zoals ikzelf na een wissel van de HRC erna ook nog eens heb gedaan) is erg belangrijk. De leidingen moeten eigenlijk spanningsloos erop. Dit gaat niet altijd even makkelijk ivm de wat gekke plaats van de metalen bochtjes. Met wat pielen kom je er echter wel. Dan de leidingen proberen op de juiste wijze te fixeren zodag je ze niet er weer half uit trekt.
|
02 apr 2012 15:17 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Ik zou ook maar eens even de "specialist" raadplegen die de hoofdremcilinder heeft vervangen.
|
02 apr 2012 15:23 |
|
|
floris
3.2 1984
2.2 1971Wassenaar
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Ja, de specialist heb ik natuurlijk als eerste gebeld. Hij beweert dat hij het zorgvuldig gemonteerd heeft. Hij kwam nog met een verhaal dat er waarschijnlijk iets tegen de leiding is aangekomen. Dit is onmogelijk want onder de auto zit die dikke beschermplaat en in de kofferbak zit de benzine vulpijp ervoor. We zullen maar zeggen dat het een moeilijke tijd is voor porsche specialisten en dat ze daardoor niet meer achter hun werk kunnen staan. Als je eenmaal betaald, is het dus mijn probleem. Leuk detail is dat ik voor de winterstalling mijn porsche op een brug had gezet, en daaronder mijn race BMW e30 had staan. Remolie is inderdaad niet goed voor je lak!!!!!! Floris
|
02 apr 2012 15:50 |
|
|
Alfred
nu 993C2 en ex 964C4Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
|
02 apr 2012 15:58 |
|
|
Niels
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Zonde, erg jammer. Reactie van de "specialist" ook. Kan inderdaad niets tegenaan komen. Hij schiet alleen los als hij niet goed zit. Gebeurd vaker want de enige roestplek op mijn voorheen goede auto zat op het schutbord bij de remleiding. Was ook bij mij dus niet de eerste keer dat het misging. Suc6 Edit: meestal gaat het mis bij het schotbord binnen de auto. Daar loopt de leiding soms wat onder spanning. ER kan echter nog steeds niets tegenaankomen want hier hoort nog een houten plaat tussen, dus je voet of iets anders zal echt niet links omhoog naar de leiding schieten.
|
02 apr 2012 15:58 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Ik ben dan toch bij dit soort verhalen benieuwd naar welke "specialist" het is. Echte specialisten zijn echt schaars aan het worden, samen met onze pre-impact 911-jes.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
06 apr 2012 19:25 |
|
|
floris
3.2 1984
2.2 1971Wassenaar
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Ik steek liever mijn energie in iets positiefs (het remoliereservoir). Ik ga volgend weekend maar eens aan de slag met de tips van Niels. Heb ik goed begrepen dat de leiding gewoon in het rubbertje gestoken zit? Vervolgens een zomertje rijden en dan met een to do lijstje naar een andere specialist. Ik heb nog zoveel leuke plannen. I.i.g. een complete motor revisie met de nodige upgrades.
|
10 apr 2012 11:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Wat een r*kker. Sterkte met het puinruimen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 apr 2012 11:50 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Vergeet dat gewoon maar....is echt een k#@klus om de leiding met rubber in de hoofdremcilinder te wurmen. Als je niet goed oplet gaat dit dus niet goed en dan heb je de kans op leeg lopen.....
|
10 apr 2012 11:58 |
|
|
Niels
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Het is theoretisch wel zo simpel Zorg dat je nieuwe leidingen en nieuwe rubbertjes gebruikt. Rubbertjes in de HRC zetten moet je echt precies doen. Vervolgens zorgen dat je recht insteekt. En daar zit net het probleem. Door de wat gekke knik kan de leiding onder lichte spanning de HRC in moeten. Dan gaat het dus niet goed en lekken. De leiding zelf wordt boven op het reservoir vastgezet met een flexibel stukje remleiding van rubber geloof ik. Als je heel netjes werkt en er goed bij kan, kan het niet verkeerd gaan Suc6
|
10 apr 2012 13:31 |
|
|
floris
3.2 1984
2.2 1971Wassenaar
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Duurde wat langer dan een week, maar ben nu bezig met de remcilinder en probeer de twee reservoir leidingen te monteren. Wat is het beste: Eerst de leiding in het rubbertje en dan samen monteren in de remcilinder of eerst rubbertje monteren in de remcilinder en dan leiding erin duwen? Heb beide geprobeert maar het gaat best zwaar en ik wil het deze keer maar eens goed monteren. graag advies
|
30 mei 2012 22:25 |
|
|
Niels
|
Re: remoliereservoir compleet leeggelopen 2.2 1971
Eerst rubbertjes in remcilinder. Dan leidingen erin. Voorzichtig beetje remmenvet gebruiken zodat niks beschadigt aan de zachte delen.
|
31 mei 2012 10:18 |
|
|