Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:44

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Rechtsgestuurde Boxster gereden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Bericht Rechtsgestuurde Boxster gereden
Vandaag een rechtsgestuurde Boxster gereden. Het was een 2.7 ltr. met 63000 km uit 2000. Nu heb ik al veel Boxsters bekeken maar dit was toch wel een van de mooiste. Zowel van buiten als van binnen is mooie staat. Reed prima, alleen met bochten oppassen maar moet zeggen, het went snel.
Hoe kijken jullie tegenover rechtsgestuurde Porsches ? Moet ik nog ergens op letten behalve aan de goede kant instappen ? :mrgreen:

Afbeelding

04 apr 2012 17:29
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Rechtsgestuurde Boxster gereden
Aan die auto'tjes op de achtergrond te zien ... zou ik bijna kunnen raden waar deze Boxster staat :wink:

Waar op te letten bij het aanschaffen van 'n Rechtsgestuurde Boxster :?:

- verkoopwaarde en mogelijkheid als je er vanaf wilt
- inhalen op bepaalde wegen kan heel listig zijn
- evt. gebruikte onderdelen; zoals spiegels, die mss moeilijk(er) in NL te vinden zijn
- achteruit de parkeergarage (of het parkeerterrein welke met een slagboom en kaartjes-automaat is afgesloten) in en uit rijden

04 apr 2012 17:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Yep, de verkoper heeft er nog eentje te koop. Een '97 Boxster maar die laat ik staan.
Ja, parkeergarages ed. is natuurlijk wat lastiger. Wel leuk als oom agent ineens bij je op schoot komt zitten. Kan zomaar gebeuren :lol: Natuurlijk weer niet erg als er een mooie schone dame een stukje mee wil rijden en ook per ongeluk aan de verkeerde kant instapt. :wink:

04 apr 2012 17:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Meen dat er laatst een draadje was over rechtsgestuurd. Ik zou het nooit doen (gemak, veiligheid, restwaarde)...er staat toch genoeg te koop met stuur aan de goeie kant?

04 apr 2012 18:21
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Alhowel dit wel een hele mooie lijkt, vind Boxster niet speciaal genoeg om RHD te overwegen en er staan er genoeg te koop ijn NL en Duitlsand voor hele redelijke prijzen ook 2.7 en 3.2's. IK zou verder zoeken. Over een tijdje kosten de 2.7 en 3.2 ook al minder dan 10,000 dan wiel niemand jouw RHD nog, hoe mooi ie ook mag zijn. Wat je nu bespaart lever je straks ook weer in.

04 apr 2012 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Cayman GTS-4.0 993 Carrera (ex) WRX-STi TD05-18G
Naast del nadelen is het voordeel dat je op de meeste circuits aan de goede (binnen) kant zit.

04 apr 2012 19:38
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
ja maar ik ga ervanuit dat je vaker in het gewone verkeer gaat rijden dan op een circuit.... :scratch:
als je een auto zoekt om vaak op een circuit te rijden dan koop je geen Boxster

04 apr 2012 20:04
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Voor die paar mille verschil zou ik lekker een LHD kopen. Het prijsverschil zal er altijd blijven, je enige verlies zit hem in 1,2% over die paar k. In Porsche termen wisselgeld dus.

04 apr 2012 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Budget is niet toereikend om een duurdere aan te schaffen. Dit is een mooi alternatief. Een nette Boxster met lage km stand en onderhoudshistorie. Bedankt allemaal voor het meedenken. :wink:

05 apr 2012 13:37
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Dan zou ik me echt goed afvragen of je wel een Porsche zou moeten kopen.

05 apr 2012 13:50
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Waarom ben je niet gegaan voor die Boxster van Pluisman? Dat was toch een hele goede voor heel weinig?

Voor ervaringen met rechtsbestuurde auto's moet je even contact opnemen met Dodootje of even kijken in zijn TOPIC

05 apr 2012 13:50
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Geen idee wat zo'n links-gestuurde nog moet kosten ... maar naast die van Pluisman - staat er bijv. ook een leuke groene Boxster S op MP :arrow: welke je (ondanks z'n felle kleur) MI later beter verkocht krijgt ...

Zoals een wijze chinees op dit forum altijd schrijft :arrow: 'wie betaalt bepaalt' :wink:

05 apr 2012 13:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
986 S
040
Die groene is toch wel een bouwpakketje vlg mij. 996 neus, nieuwe kleur en in 98 was er vlg mij nog geen S leverbaar...

05 apr 2012 14:07
Profiel
Moderator
911 Carrera S
... was "boswachtergroen" voordat'ie z'n facelift kreeg - en is (inderdaad) vanaf de grond weer helemaal opgebouwd, mocht je dat met bouwpakketje bedoelen :wink:

05 apr 2012 14:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
986 S
040
"bouwpakketje" klinkt wat negatief, auto zal vast wel goed in elkaar steken. Vraag me alleen af wat de waarde is / gaat doen.

05 apr 2012 14:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Olaf schreef:
... was "boswachtergroen" voordat'ie z'n facelift kreeg - en is (inderdaad) vanaf de grond weer helemaal opgebouwd, mocht je dat met bouwpakketje bedoelen :wink:

Juistem :wink: .
Hangt er natuurlijk wel vanaf door wie en met welke delen een auto is opgebouwd.
Bel anders Do of Jan zelf even voor het hele verhaal (http://dsp-parts.nl/).

PS: Zoetwater Chinees toch :mrgreen:
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

05 apr 2012 14:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
yomusic schreef:
Budget is niet toereikend om een duurdere aan te schaffen. Dit is een mooi alternatief. Een nette Boxster met lage km stand en onderhoudshistorie. Bedankt allemaal voor het meedenken. :wink:

Spaar dan nog even verder. RHD raak je aan de straatstenen niet kwijt en is gewoon niet werkbaar in NL waar we steeds meer gebruik maken van parkeergarages etc.

Lekker laten staan en over x maanden zoeken naar een LHD. Duitsland is meestal prima, mochten NLse prijzen je doen laten schrikken. Bijkomend voordeel, importkosten voor 986-jes zijn zo onderhand nagenoeg gelijk aan 0

05 apr 2012 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Naast de P maakt een rechtsgestuurde classic cooper s deel uit van mijn 'renstal';-) In mijn ervaring ben je OF binnen 5 minuten gewend aan 'Engels stuur' DANWEL went het nooit.

In mijn geval 'easy peasy' dus, achteruit door de McDrive levert meestal leuke reacties op en tja geen daily driver dus parkeergarage perikelen komen zelden voor. Als je budget voor LHD ontoereikend is en je bij latere eventuele verkoop geen tranen krijgt van een 'onderdelenprijs' zou ik het gewoon lekker doen....leef nu, morgen kan alles anders zijn!

My 2 cents

05 apr 2012 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Vorige maand is mijn vader overleden. Hij wist dat ik bezig was met de aanschaf van een Boxster. Hij zei nog: "Geniet maar !! Jammer dat ik niet meer met je mee kan, lekker open rijden" :thumleft:
Van hem heb ik het budget gehad. En omdat het leven kort is wil ik er zoveel mogelijk van genieten. Met de zomer voor de deur wil ik niet te lang meer wachten.
Een Boxster bezitten en rijden is een lang gekoesterde wens. :drive:

05 apr 2012 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Gelijk heb je!
MBT budget: koop een goede (na AKK ) en houd geld achter de hand voor onvoorziene kosten.

05 apr 2012 17:08
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
droevig wat betreft je vader , ik weet hoe het voelt

Maar waarom vragen hier als je eigenlijk je besluit al genomen hebt om een RHD te kopen. Niemand heeft hier gezegd dat de auto een barrel lijkt, maar (bijna) iedereen raadt RHD af.

05 apr 2012 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Wat een ontroerend verhaal.....met zo 'n sponsor / 'bijrijder' moet het met genieten helemaal goed komen!

Het spannende gevoel in je hoofd nog even tot aan de daadwerkelijke aankoop uit proberen te stellen en eerst een AKK uit laten voeren, zodat je zeker weet dat de auto niet krom is of andere structurele gebreken heeft. Kost iets van 150-200€ en is money well spent.

05 apr 2012 17:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 2006
Bleiswijk
Ik wilde toch een algemene mening horen. Ik heb bij een aantal zaken niet stilgestaan zoals het rijden op binnenwegen of uitstappen na parkeren. Dit kan inderdaad lastig zijn. Die parkeergarages vind ik niet zo'n probleem. Gisteren had ik dat besluit nl. nog niet genomen. Dus zie/lees mijn vraag niet verkeerd :wink:

05 apr 2012 17:20
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Sad News .. wat je vader betreft - en sterkte met het verwerken van dat grote verlies :!:

Ondanks dat je een beperkt budget hebt - en nu wilt (en moet!) genieten - raad ik je toch nog steeds af een RHD te kopen.

05 apr 2012 18:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
986 3.2 S '00
Buiten de al genoemde zaken om moet je natuurlijk ook nog denken aan zaken als het inrijden van een parkeergarage, je moet wellicht uitstappen om een kaartje te trekken etc. De verlichting is ook anders dus voor de keuring zal dit ook veranderd moeten worden. En zo zullen er nog wel wat ongemakken optreden..

Overigens zit ik de afgelopen dagen te overdenken om mijn Boxster 3.2 S te gaan verkopen. Het is mijn DD en de laatste 2 maanden enorm veel km's gemaakt dan verwacht en de vooruitzichten (wat betreft werk) voorspelling heel veel meer km'ers. Ene kant wel erg jammer dan heb ik er geen zomer echt van heb kunnen genieten, dat houdt mij een beetje tegen. Maar uit praktisch oogpunt.. Om er een auto bij te kopen zie ik ook niet echt zitten.

Veel sterkte met het verlies..

05 apr 2012 19:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende