Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:02

Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
rookpluim bij stationair (2.2E) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Wat ik zou doen...

Kijk naar de waarde van 9elfjes van hetzelfde model. Ga er daarbij van uit dat jij kijkt naar een auto die direct na aankoop een motorrevisie ondergaat. Die mag natuurlijk meer kosten dan een auto zonder, of met een oudere revisie. Bepaal je budget.

Laat de auto keuren en laat een schatting maken van de te verwachten kosten om de auto in orde te maken. Met de auto onder z'n neus kan een deskundige wellicht een smallere range aangeven voor de kosten van revisie van de motor. Hou voor de motor een pessimistisch scenario aan, want zoiets als een meevallende revisie is volgens mij zeldzaam bij een 911.

Trek de te verwachten kosten af van je budget, en je weet wat je ongeveer voor de auto kunt betalen. Zit de vraagprijs daar (ver) boven? Verder zoeken.

Anne 2.7

23 apr 2005 12:55
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Een rivisie zal je, zover ik me heb laten informeren, ergens tussen de EUR 4.500 en EUR 8.000 kosten.
Meevallen bestaat inderdaad niet.....

Realiseer je tegelijkertijd dat je dan wel een top-auto hebt staan natuurlijk he ?

Als je per saldo dan een EUR 3.000 of zo duurder uit bent t.o.v. een goed lopende 911 die over een paar jaar dezelfde revisie moet hebben, dan is het nu gelijk maar aanpakken van zo'n ding soms zo gek nog niet.

Ik krijg alleen de indruk dat er nogal wat meer aan de auto mankeert.
Geloof het of niet, de vakbladen schrijven er regelmatig over: het goed opknappen van een foute kost gemakkelijk méér dan de marktwaarde van de auto nadat hij is opgeknapt.
Hoe vaak worden er geen auto's aangeboden voor de helft of driekwart van de restauratienotás die je er bij krijgt.

Kortom: zorg dat je heeeel goed weet waar je aan begint voor je je keuze maakt; er zijn zat van die dingen dus laat je niet gek maken.

Ik heb er ook eerst 3 mn neus voorbij laten gaan voordat ik mn huidige 3.2 kocht.

23 apr 2005 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik weet niet of er nog meer mis is met de auto. Een aantal kleine dingen zijn eenvoudig te verhelpen, zoals de olielekkage bij de retourleidingen, of lekkage aan een van de klepdeksels. En het roken bij stationair toerental... hoeft niet te betekenen dat de motor direct gereviseerd moet worden. Kan er misschien met plezier een jaar in rijden alvorens de motor onder handen te nemen. In ieder geval heb ik een tegenbod gedaan, helaas gaat de verkoper nog onvoldoende met me mee. Misschien dat we halverwege uitkomen, maar voor nu heb ik aangegeven dat ik de auto voorbij laat gaan. Misschien dat ik deze week nog contact opneem om te zien of er dan misschien wat ruimte zit aan zijn kant. Wat is de waarde van een goede en nette 911 2.2 E?? Qua kosten reken ik op spuitwerk terug in de originele kleur (± 2000 euro als ik de auto zelf strip) en motorrevisie (± 6000 euro). Is dat bijvoorbeeld 20.000 euro? Je ziet ze wel voor (veel) meer te koop staan - of is dat dan concoursstaat? En als je dan hoort over wat ik beschreven heb over de lak en de motor, wat is dan een goede prijs?

24 apr 2005 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hoi,
Ik ben er bijna uit. Ik denk dat ik voor de Porsche ga onder voorbehoud van een aankoop-keuring. Wat zijn jullie ervaringen met ERPA? Is dit een goed adres voor de technische keuring of hebben jullie alternatieven in de omgeving van N-Brabant?

14 mei 2005 12:20
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
oostra_m1 schreef:
..... hebben jullie alternatieven in de omgeving van N-Brabant?

Omgeving Breda of omgeving Eindhoven of ..... :?: :uh:

14 mei 2005 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
eigenlijk meer tussen utrecht en den bosch... maar wat is je ervaring met ERPA?

14 mei 2005 14:16
Profiel
Bericht 
oostra_m1 schreef:

Erpa, hoeft voor mij niet meer, never nooit niet meer!

14 mei 2005 20:20
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
oostra_m1 schreef:
maar wat is je ervaring met ERPA?

Stuur Michael ff een PB met die vraag.

14 mei 2005 23:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
infinity schreef:
oostra_m1 schreef:

Ben ook wel eens benieuwd naar jouw ervaring, pb me anders maar.

mhaschreurs.hyves.nl

15 mei 2005 6:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
oostra_m1 schreef:
Hoi,
Ik ben er bijna uit. Ik denk dat ik voor de Porsche ga onder voorbehoud van een aankoop-keuring. Wat zijn jullie ervaringen met ERPA? Is dit een goed adres voor de technische keuring of hebben jullie alternatieven in de omgeving van N-Brabant?

Goeie alternatieven zijn Carreric in Mook, of Schmidt in Oss.

mhaschreurs.hyves.nl

15 mei 2005 6:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
wams in eindhoven

inzinger in geldrop

15 mei 2005 7:59
Profiel
Bericht 
michael schreef:
infinity schreef:
oostra_m1 schreef:

Ben ook wel eens benieuwd naar jouw ervaring, pb me anders maar.

Een PB-tje is onderweg!

15 mei 2005 18:34
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hoi,
Ik heb nog een vraag, wat zijn de ervaringen met de mechanische injectie van een 911 E. Ik hoor daar verschillende spookverhalen over... met name dat als er iets mis aan raakt dat je dan behoorlijk in de buidel moet tasten... Geldt dit alleen voor de S of ook voor de E? En wat zou een ombouw evt kosten naar weber-carburateurs?

18 mei 2005 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
De mechanische injectie (MFI) uit die tijd is gewoon top, die moet je zeker niet vervangen door carbs. In vrijwel alle snelle P's, tot zelfs in de raceklasse vele jaren na '73, werd dit systeem gebruikt. De uitermate hoge inspuitdrukken (tot 20 bar) maken hoog vermogen mogelijk en een betere respons op het gaspedaal. Het systeem wordt bovendien als zeer betrouwbaar beschouwd. Zeker te prefereren boven de latere CIS injectie.

Wanneer je serieus geinteresseerd bent ga je met de auto naar Erik Hendriks (Carreric in Mook). Die neemt uitgebreid de tijd om de auto samen met je te beoordelen. Bovendien kan hij je een indicatie geven hoeveel reparatie van eea zal gaan kosten. Daar word je echt wijzer van.
Zo'n keuring kost ongeveer 100 euri (dacht ik), dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

19 mei 2005 0:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Citaat:
met name dat als er iets mis aan raakt dat je dan behoorlijk in de buidel moet tasten

Dat klopt. Revisie pomp + gasklephuizen al snel een kleine 4000 euro. De techniek is echter degelijk en betrouwbaar. Problemen worden nog wel eens ten onrechte toegewezen aan het injectie systeem.

Peter

19 mei 2005 7:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Hallo... gisteravond heb ik de 911 2.2E technisch laten keuren. Punten van aandacht:
- aanjagermotor rammelt;
- ventilatie defect;
- linker stoel frame gebroken;
- speling op gasklep-assen en gasklepstangetjes;
- schakelen van 2 naar 3 niet vlekkeloos (synchromessen);
- olielekkage bij voetpakking en retourleidingen;
- compressie van alle 6 cilinders ± 10 bar;
- geen carter-druk;
- motor rookt stationair (waarschijnlijk klepgeleiders gelet op compressie wat niet duidt op probleem zuigerveren / cilinders;).

Verder is de lak (zeer) slecht maar is de auto overal hard (basis is goed). Wat zijn zoal reacties als jullie deze opsomming zien?

27 mei 2005 16:06
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
oostra_m1 schreef:
Wat zijn zoal reacties als jullie deze opsomming zien?

De eerste reactie(-s):
Veel werk aan de auto :shock:
Wie gaat dat betalen :?:
Denk zelf niet dat de verkoper het allemaal voor zijn of haar rekening gaat nemen :wink:
Het reparatiebedrag zal wel net zo hoog worden als de vraagprijs van de auto :!: :?:

27 mei 2005 22:44
Profiel
Bericht 
Nicolò schreef:
oostra_m1 schreef:

De eerste reactie(-s):
Veel werk aan de auto :shock:
Wie gaat dat betalen :?:
Denk zelf niet dat de verkoper het allemaal voor zijn of haar rekening gaat nemen :wink:
Het reparatiebedrag zal wel net zo hoog worden als de vraagprijs van de auto :!: :?:

PS:
Laat ik toch maar wat voorzichtiger zijn:
Het reparatiebedrag zal de vraagprijs wel ver overtreffen :?:

27 mei 2005 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Citaat:

Mooi restauratie object............

Peter

28 mei 2005 0:06
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
oostra_m1 schreef:

Sterkte... :wink:

Nee onzin, je schrijft zelf dat de basis goed is. Als je rustig twee jaar de tijd wil nemen om dit kaal te maken en weer perfect op te bouwen en de uiteindelijke prijs past binnen het budget - doen.

28 mei 2005 1:35
Profiel
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Heeft de keurmeester je niet verteld hoe ernstig de zaken zijn en wat de te verwachten kosten zijn?

Op zich klinkt het niet zo dramatisch in de oren, maar misschien dat ene technicus daar anders over denkt.
Alleen dat roken, dat zou me ergeren. Af en toe een beetje rook is niet erg, maar continue zo'n blauwe waas in je kielzog ....

Succes.

28 mei 2005 15:22
Profiel
Bericht 
Anne 2.7 schreef:
Op zich klinkt het niet zo dramatisch in de oren, maar misschien dat ene technicus daar anders over denkt.
Succes.

@Anne2.7:
Ik ben ook geen technicus, maar het verhaal leidt toch tot een versnellingsbakrevisie, motorrevisie en integraal overspuiten (met wat laswerk?). :?:
Dat is toch juist wel dramatisch (tenzij je garagehouder bent en een klant komt met zo'n opdracht binnen :wink: ) :roll:

28 mei 2005 16:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bedankt voor de reacties. Ik denk zelf dat het wel meevalt met de kosten. Laswerk (basis is hard) zit er niet aan, qua lakwerk gaat het om het strak maken en spuiten (hiervoor heb ik al prijsindicaties gekregen die nogal uiteenlopen), qua versnellingsbak de synchromessen van de 2e naar de 3e versnelling zal vervangen moeten worden, en qua olielekkage dat wordt opgelost met het verniewen van de olieretourleidingen, nieuwe voetpakking en nieuwe koppakking. Qua rookpluim lijkt het toch op de klepgeleiders en het vernieuwen van dit zal ± 1200 euro kosten (maar is niet direct noodzakelijk). Wat zeggen jullie van de compressie van ± 10 bar op alle cilinders... zegt mij dat er met de cilinders / zuigers niets mis is of denken jullie daar anders over?

29 mei 2005 15:11
Profiel
Bericht 
oostra_m1 schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik denk zelf dat het wel meevalt met de kosten. Laswerk (basis is hard) zit er niet aan, qua lakwerk gaat het om het strak maken en spuiten (hiervoor heb ik al prijsindicaties gekregen die nogal uiteenlopen), qua versnellingsbak de synchromessen van de 2e naar de 3e versnelling zal vervangen moeten worden, en qua olielekkage dat wordt opgelost met het verniewen van de olieretourleidingen, nieuwe voetpakking en nieuwe koppakking. Qua rookpluim lijkt het toch op de klepgeleiders en het vernieuwen van dit zal ± 1200 euro kosten (maar is niet direct noodzakelijk). Wat zeggen jullie van de compressie van ± 10 bar op alle cilinders... zegt mij dat er met de cilinders / zuigers niets mis is of denken jullie daar anders over?

Dus voor nog geen Euro 15.000 staat 'tie er weer prima bij :wink:

29 mei 2005 15:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Realiseer je dat je te maken hebt met een motor die meer dan 30 jaar oud is. Wanneer je die uit elkaar trekt voor het vervangen van de voet en kop pakkingen kom je vrijwel zeker andere dingen tegen die het noodzakelijk maken om de hele zaak te reviseren. Reken jezelf niet rijk!!!!! Het is een mechnanisch ingespoten motor dus je zit zo aan een 10.000 euro voor de motor + injectie. Dit kan heel eenvoudig meer worden. Het zelfde geldt voor de bak. En ook de carrosserie. Je zal zien wanneer je de wagen demonteert (ruiten eruit, schermen er af, binnen bekleding eruit, etc.....) dat je toch wat roest gaat tegenkomen. Restauratie van dit soort wagens valt nooit mee, altijd tegen.

grt,

Peter

29 mei 2005 18:22
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende