Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:35

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
VERKOCHT: 911 Carrera 1997 (993) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht VERKOCHT: 911 Carrera 1997 (993)
Merk/type: Porsche 911 Carrera (993)
Vraagprijs: 36.500 Euro
Model/Bouwjaar: 1997 (Varioram motor)
Kleur: Oceaanblauw Metallic
Interieur: Klassiek Grijs leder
Mijlenstand: 98456 (km-stand: 158450)

Auto Historie: Datum eerste toelating is 30-06-1997. In Amerika heeft de auto 3 eigenaren gehad waarvan ik de derde ben aangezien ik daar heb gewoond. Geïmporteerd vanuit Amerika in mei 2009.

Onderhoud Historie: Factuurgeschiedenis aanwezig vanaf 2003, auto sinds mei 2010 in onderhoud bij Porsche Centrum Gelderland, daarvoor bij Schmidt Oss.

Bijzonderheden:
Auto geproduceerd voor Amerikaanse Markt, auto is reeds uiteraard aangepast aan EU standaard en de amerikaanse bumpers hebben plaats gemaakt voor Europese bumpers.
Radio CR-21, ondanks Amerikaans werkt deze hier in Europa perfect en heeft een ipod aansluiting.
18’’ turbo velgen (origineel Porsche)
Comfort stoelen
Elektrisch schuifdak
Climate control
Alarm klasse 3

Algemeen:
De auto verkeert in technisch zeer goede staat, afgelopen jaar nog een grote beurt gehad waarbij extra de bougies, brandstoffilter, onderste bougie kabels, remvloeistof, alle v-snaren, versnellingsbakolie en voorbanden zijn vervangen. Banden achter zijn splinternieuw. De auto ligt op peil voor wat betreft onderhoudsschema en is volledig rijklaar.
Het lakwerk algemeen verkeerd in goede staat, het linker en rechter achterspatbord zijn ooit overgespoten, reden onbekend. Carfax rapport uit de VS is aanwezig waarop geen schade is gerapporteerd, verder alleen aan de voorzijde op de kofferbak lichte steenslag. APK is geldig tot 29-06-2012. De snelheidsmeter heeft een binnenring waarop km/h afgelezen kan worden. Taxatierapport aanwezig. De reden van de verkoop is het feit dat ik een veel jongere Porsche wil kopen om daar vervolgens dagelijks mee te gaan rijden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door marcdenijs op 10 apr 2012 17:35, in totaal 1 keer bewerkt.

09 apr 2012 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (ex 964 coupe, ex 993 targa)
Bericht Re: Te koop: 911 Carrera 1997 (993)
Ziet er prachtig en goed verzorgd uit Marc! Ik heb de mijne (993 Targa uit Californie) net verkocht, maar dan met de Amerikaanse bumpers. Wat voor soort porsche wil je daarna aanschaffen?
Succes met de verkoop.
jan

10 apr 2012 2:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Nog geen idee wat ik daarna precies aan wil schaffen, daar ga ik nog eens even goed voor zitten. Ondertussen nog even een foto toegevoegd van de varioram motor!

10 apr 2012 17:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Ziet er mooi uit, hoe hou je die motor zo schoon ?

10 apr 2012 17:55
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
ziet er fraai uit. Waarom niet de 993 als DD gebruiken? Comfort?

10 apr 2012 18:33
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
mfh1968 schreef:
Ziet er mooi uit, hoe hou je die motor zo schoon ?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ben geholpen door het feit dat ik de auto ook in deze staat heb gekocht en het aan mij de taak is geweest om hem zo bij te houden. Dat is mij gelukt door gewoon vaak schoon te maken met behulp van een emmer water, een doekje en de juiste goedjes (meestal swissvax spul) voor de juiste materialen. Uiteraard bij grondige schoonmaak ervoor zorgen dat er geen water bij onderdelen kan komen waar je liever geen water wil hebben.

sebastian schreef:
ziet er fraai uit. Waarom niet de 993 als DD gebruiken? Comfort?

Ik rijd ongeveer 30.000km per jaar en ondanks het feit dat het geweldig is om deze auto te rijden ben ik er te zuinig op om zoveel km's per jaar op de auto te zetten.

11 apr 2012 18:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
marcdenijs schreef:
Ik rijd ongeveer 30.000km per jaar en ondanks het feit dat het geweldig is om deze auto te rijden ben ik er te zuinig op om zoveel km's per jaar op de auto te zetten.

Je bent er te zuinig op om er veel kilometers mee te gaan rijden en daarom verkoop je 'm maar? Tja, als ie verkocht is, hoef je er ook niet meer zuinig op te zijn :cheesy: . Overigens, waarom zou je niet veel kilometers op je 993 willen zetten? Er zijn 993's met meer dan 5 ton op de teller. Waar ben je bang voor?

11 apr 2012 23:02
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Prachtige auto :thumleft: en een advertentie waar menigeen een voorbeeld aan kan nemen :thumleft: Keurig

12 apr 2012 5:48
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
erwin996 schreef:
marcdenijs schreef:

Je bent er te zuinig op om er veel kilometers mee te gaan rijden en daarom verkoop je 'm maar? Tja, als ie verkocht is, hoef je er ook niet meer zuinig op te zijn :cheesy: . Overigens, waarom zou je niet veel kilometers op je 993 willen zetten? Er zijn 993's met meer dan 5 ton op de teller. Waar ben je bang voor?

Good point maar zo simpel zit het natuurlijk niet, 993 als DD kan prima maar dat moet je wel kunnen betalen en na verloop van tijd met 5 ton op de teller en weet ik veel hoeveel jaar verder weet ik niet wat ik er tegen die tijd nog voor terug krijg. Dat is voor mij wel belangrijk aangezien ik niet in een zodanige financiële situatie zit dat ik een auto als deze zomaar even op kan rijden en een andere kan kopen. Ik heb nu een aantal jaar enorm veel plezier van deze auto gehad en is het tijd voor iets anders. Zoiets als dit blijft natuurlijk altijd een persoonlijke kwestie waar ik, geloof mij, met pijn in mijn hart goed over na heb gedacht!

12 apr 2012 9:37
Profiel
M140i
als je reageert op de post hier direct boven, hoef je hem niet in zijn geheel te quoten. joh. :wink:

Ik snap het. Weet je echter zeker dat je met een veel jongere Porsche (997?) uiteindelijk niet evenveel zal betalen? Je weet nu wat je hebt aan je auto. Als de volgende auto een 997 wordt, zou ik daar nog eens over nadenken... Als de volgende auto een 996 of Boxster/Cayman wordt van 30-35K, dan snap ik het budgettaire punt dat je maakt helemaal.

12 apr 2012 16:12
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Dat moet toch wel gaan lukken. Suc6 met de verkoop!

12 apr 2012 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
erwin996 schreef:
als je reageert op de post hier direct boven, hoef je hem niet in zijn geheel te quoten. joh. :wink:

Ik snap het. Weet je echter zeker dat je met een veel jongere Porsche (997?) uiteindelijk niet evenveel zal betalen? Je weet nu wat je hebt aan je auto. Als de volgende auto een 997 wordt, zou ik daar nog eens over nadenken... Als de volgende auto een 996 of Boxster/Cayman wordt van 30-35K, dan snap ik het budgettaire punt dat je maakt helemaal.

Goed dat je het zegt, ik ben me hier inderdaad van bewust. Daarentegen ben ik er absoluut nog niet over uit wat voor een auto de 993 gaat vervangen en ik heb daar ook eerlijk gezegd niet zo'n haast mee. Het liefst weer een Porsche maargoed dat zien we tegen de tijd dat de 993 verkocht is wel weer.

13 apr 2012 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Verkocht!!

16 mei 2012 18:54
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 13 berichten ]